Avalon Skrevet 7. september 2011 #1 Skrevet 7. september 2011 (endret) Jeg lurer på hva som er vanlig at man vasker når leieforholdet er over, og hva som eventuellt bør være spesifisert i kontrakten hvis noe spesiellt er ønskelig. Altså hvis utleier vil at leietager skal vaske noe som det ikke står et kvekk om i kontrakten, og utleier står på sitt. Vil først høre hva folk der ute mener er vanlig og hva som bør være spesifisert, for å finne ut om jeg er helt på blåbærtur eller ikke. Endret 7. september 2011 av Avalon
Gjest Apophis Skrevet 7. september 2011 #2 Skrevet 7. september 2011 Gulv, vegger og tak om det trengs, innsiden av skap og kjøleskap, dusj, toalett, vask, dusjforheng.
Pinkee Skrevet 7. september 2011 #3 Skrevet 7. september 2011 Når du flytter ut av en bolig, så skal hele boligen være ren. 3
Mamma1 Skrevet 7. september 2011 #4 Skrevet 7. september 2011 Ja, alt skal vaskes. Tak, vegger, gulv, inni skap, oppå skap, stikkontakter, lamper, speil, vinduer osv. 4
DysterPytten Skrevet 7. september 2011 #5 Skrevet 7. september 2011 Ja, det skal vaskes. Gulv, vegger, tak, toalett, vask, inni skap og lister.
Gjest Apophis Skrevet 7. september 2011 #6 Skrevet 7. september 2011 Mye styr å flytte :gjeiper: Leide inn noen til å vaske sist vi flytta og leiligheten var strøken.
Maria M Skrevet 7. september 2011 #7 Skrevet 7. september 2011 Du skal gi leiligheten tilbake, slik du fikk den
Mamma1 Skrevet 7. september 2011 #8 Skrevet 7. september 2011 Jeg er uenig der. Var ikke leiligheten vasket da hun tok over, så burde hun ha klaget med det samme, eller inngått en avtale om annet enn vanlig nedvask ved utflytting. 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #9 Skrevet 7. september 2011 Vanlig å vaske alt, ja, men man trenger muligens ikke vaske like grundig som når man selger huset sitt (har jeg hørt). Jeg har leid flere hybler, et hus og en leilighet, og jeg vasker alltid veldig grundig ved utflytting (tak og vegger tar jeg ikke så nøye). Skal være klart til bruk for nye leieboere. Selvsagt, om det er nedgrodd ved innflytting bør man snakke med utleier, en gang slapp jeg å betale en halv leie mot å vaske ned etter forrigemann.
Askael Skrevet 8. september 2011 #10 Skrevet 8. september 2011 (endret) Du skal gi leiligheten tilbake, slik du fikk den Heh, det har jeg aldri gjort. Har ikke samvittighet til det gitt. :gjeiper: Jeg har pleid å ta full rundvask, men tak kun ved behov, der sørger jeg først og fremst at det ikke henger synlige bevis på støv og slikt. Inni alt av skuffer og skap er en selvfølge. Regelen for meg er å gjøre det så rent som jeg ville hatt det ved innflytting. Endret 8. september 2011 av Askael
Gjest Spinell Skrevet 8. september 2011 #11 Skrevet 8. september 2011 Ja, alt skal vaskes. Tak, vegger, gulv, inni skap, oppå skap, stikkontakter, lamper, speil, vinduer osv. Enig. Inkludert i "osv" (og som blir glemt av mange) er filteret i kjøkkenvifta. En fettdryppende kjøkkenvifte er verken hygienisk, delikat eller brannsikker. 1
HopelessFear Skrevet 8. september 2011 #12 Skrevet 8. september 2011 De gangene jeg har flyttet ut var det rundvask. Syns ikke en skal gi tilbake en skitten leilighet, det tar tross alt ikke så lang tid å vaske om.
Maria M Skrevet 8. september 2011 #13 Skrevet 8. september 2011 Heh, det har jeg aldri gjort. Har ikke samvittighet til det gitt. :gjeiper: Jeg har pleid å ta full rundvask, men tak kun ved behov, der sørger jeg først og fremst at det ikke henger synlige bevis på støv og slikt. Inni alt av skuffer og skap er en selvfølge. Regelen for meg er å gjøre det så rent som jeg ville hatt det ved innflytting. hehe.....seff!!! Mente ikke at det skulle lever tilbake skittent heller. Har ikke opplevd at noen av leiligheten jeg har leid, har vært skittent når jeg flyttet inn :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå