AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #1 Skrevet 7. september 2011 Hei! Jeg er utrolig glad i brunost, og hadde det på nisten min hver dag gjennom både barne - ung - og videregående skole. Etter en slankeperiode, kuttet jeg det fullstendig ut. Har så smått begynt å spise det igjen nå, men kun én til to ganger i uken, og kun på en av skivene. Det går forsåvidt greit å ikke spise det oftere, men kan jeg det hvis jeg vil? Er ferdig med diettperioden og har nådd ønsket vekt, så prøver nå gradvis å spise mer og mer "normal" kost. Har hørt mange som sier at brunost er like ille som sjokolade, er virkelig dette sant? Brunost har vært en stor del av livet mitt og er nr 1 favorittpålegg, så blir litt oppgitt hvis det virkelig er så usunt. Og den eneste grunnen til at jeg ikke spiser det hver dag lengre, er frykt for å gå opp i vekt (hørt at det er mye fett i). Jeg vet at det finnes lettprodukter av brunost, men det er nettopp det; jeg vil ha det originale, og vil ikke leve resten av livet mitt på lett-produkter fordi det er litt sunnere. Spiser kun Fløtemysost og Gudbrandsdalsost. På forhånd takk
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #2 Skrevet 7. september 2011 Ja, det er omtrent like ille som sjokolade.
Meridian Skrevet 7. september 2011 #3 Skrevet 7. september 2011 Ville heller valgt geitost, mye bedre enn brunost
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #4 Skrevet 7. september 2011 Lett-produkter sunnere? Nei, da er det nok sunnere å spise vanlig mat, men heller tenke på hvor ofte og hvor mye man spiser. Lett-produkter er stappa med så mye annet rart som ikke er bra for kroppen din.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #5 Skrevet 7. september 2011 Ikke noe er ille så lenge du spiser lite av det og ellers spiser variert. Nyt brunosten din, du 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #6 Skrevet 7. september 2011 Velg heller ekte og fetenede fremfor lettprodukter... 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #7 Skrevet 7. september 2011 Ja, det er omtrent like ille som sjokolade. Så jeg kunne like godt ha spist en melkesjokolade, er det så? Velg heller ekte og fetenede fremfor lettprodukter... Ja, jeg spiser kun, som sagt, fløtemys og gudbrands fra Tine Lysere eller mørkere enn disse klarer jeg rett og slett ikke smaken på :gjeiper:
Rainbow Skrevet 7. september 2011 #8 Skrevet 7. september 2011 Jeg fant ut at det var usunt her på Kvinneguiden. Har alltid trodd det var sunt, og alltid kost meg med geitosten min og tenkt at det er et sunt påleggvalg. Jaja! 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #9 Skrevet 7. september 2011 Hverken sjokolade eller brunost er nødvendigvis noe dårlig, de har gode egenskaper begge to tross høyt kaloriinnhold. Synes du skal nyte pålegget ditt på 1-2 skiver om dagen og kutte litt ned på rømme, olje, pasta e.l på middagen. Da stiller du ganske trygt hva kaloriene angår.
SmallTalk Skrevet 7. september 2011 #10 Skrevet 7. september 2011 (endret) Spis brunosten din og kos deg med den, du. Måtehold er tingen, og om du spiser en skive med brunost på daglig så utgjør neppe det så stor forskjell at det er noe poeng å la være. Kalorier er det i det meste som ikke er kokt skinke eller lett-produkter. Endret 7. september 2011 av SmallTalk 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #11 Skrevet 7. september 2011 Så bra å høre Ble ristet brød med brunost istad, det var utrolig godt! Jeg ser greien med måtehold, men synes det er så vanskelig å vite hvor mye og ofte. (Det gjelder forsåvidt det meste av det jeg kaller for halvsunne ting, deriblant brunost)
Rumleskaft Skrevet 7. september 2011 #12 Skrevet 7. september 2011 Så bra å høre Ble ristet brød med brunost istad, det var utrolig godt! Jeg ser greien med måtehold, men synes det er så vanskelig å vite hvor mye og ofte. (Det gjelder forsåvidt det meste av det jeg kaller for halvsunne ting, deriblant brunost) Signerer den altså! Godt du koste deg med brunosten din!!
kulu-kulu Skrevet 7. september 2011 #13 Skrevet 7. september 2011 Husk at man har ikke så mye brunost i gram på skiva,sammenlignet hva en sjokolade veier 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #14 Skrevet 7. september 2011 Signerer den altså! Godt du koste deg med brunosten din!! Bra det ikke bare er meg Husk at man har ikke så mye brunost i gram på skiva,sammenlignet hva en sjokolade veier Nei, det er jo helt sant Jeg teller kalorier, og det er visst 110 kcal i to skiver brunost, eller én porsjon om du vil. Synes det er litt mye til å være et relativt lite pålegg (i forhold til f.eks skinke og cottage cheese som jeg kan spise dobbelt av og få samme kcal-mengde), men så er ikke kalorier alt i livet heller :gjeiper:
Mynona Skrevet 7. september 2011 #15 Skrevet 7. september 2011 Mine to brunostskiver ble bare 69 kcal. Skar av to skiver og veide nå Mmm.. det smakte godt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå