AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #1 Skrevet 7. september 2011 Er det noen som vet hvordan det er å løpe med walkingsko og terengsko på asvalt/grus til daglig trening? Jeg trenger noe vanntette joggesko, men finner ikke dette, så jeg vurderer en av de ovenfornevnte isteden. Noen med erfaringer etc?
Liel Skrevet 7. september 2011 #2 Skrevet 7. september 2011 Jeg prøvde såvidt å jogge på asfalten med mine terrengsko for noen dager siden, men kjente fort at de ikke gav den samme dempingen som joggeskoene, så jeg løp hjem for å skifte sko etter to minutt.
Supraspinatus Skrevet 7. september 2011 #3 Skrevet 7. september 2011 Er det noen som vet hvordan det er å løpe med walkingsko og terengsko på asvalt/grus til daglig trening? Jeg trenger noe vanntette joggesko, men finner ikke dette, så jeg vurderer en av de ovenfornevnte isteden. Noen med erfaringer etc? Jeg ville ikke drevet løpetrening med terrengsko på asfalt eller grus. Mange av disse skoene har andre egenskaper enn demping som er viktig på mengdetreningsko. Hvorfor skal du ha vanntette sko egentlig? Det eneste du oppnår med det er å bli våt av svette på beina. Det finnes spesielle sokker som er ganske vannavvisene og til en viss grad vanntett. F.eks. http://www.sealskinz.com/socks
Gjest gutt92 Skrevet 7. september 2011 #4 Skrevet 7. september 2011 For ALL del, om du ikke har en helt sykelig god demping på skoene, IKKE løp på asfalt... Du vil med tiden utvikle beinhinnebetennelse! Har slitt i 3 år, jeg, og har akkurat blitt kvitt det etter 4-5 turer hos naprapat + en del smerte. Løp på grus eller i ulendt terreng. Og hva er poenget med vanntette løpesko om du skal svette i dem alikevel? Blir jo gjennomvåte av bare det, så ser ikke helt poenget med å sløse ekstra på noe som det.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #5 Skrevet 7. september 2011 Hvorfor jeg vil ha vanntette sko? Fordig jeg gjerne vil løpe selv om det regner, sner og er slapps! Og det uten å tråkke i masse vann som gjør det tung og ubehagelig å løpe. + at en fort kan bli syk av det. Ja så derfor løper en gjerne med vanntette sko! men takk for svar da.
Supraspinatus Skrevet 7. september 2011 #6 Skrevet 7. september 2011 Hvorfor jeg vil ha vanntette sko? Fordig jeg gjerne vil løpe selv om det regner, sner og er slapps! Og det uten å tråkke i masse vann som gjør det tung og ubehagelig å løpe. + at en fort kan bli syk av det. Ja så derfor løper en gjerne med vanntette sko! men takk for svar da. Så lenge du er varm på beina er det vel ikke et problem? Gode sokker forhindrer de typiske gnagsårene man kan få av å løpe med våte sko. Det er uansett sjeldent snakk om mer enn 1 time strekk, eller? Jeg kan ikke se hvordan en kan bli syk av å være våt. Hvis man er våt og kald, så har man tatt på seg for lite, feil, eller så trener man for rolig. Forkjølelse skyldes trossalt virus - og ikke det at man er kald eller våt. (Kulde kan riktignok gjøre immunforsvaret dårligere slik at man er mer mottagelig for smitte eller infeksjoner.) Løping på snø og slaps bør du være forsiktig med. Det er glatt og skadepotensialet er stort. Prøv sealskinz-sokker eller tilsvarende og se om det hjelper på problemet. Ullsokker holder varmen selv om de blir kalde også.
Gjest gutt92 Skrevet 7. september 2011 #7 Skrevet 7. september 2011 Ja man blir som regel bare ikke syk av våte sko på en joggetur når du hele tiden holdes varm, men det er temperatursvingninger (brått) og virus som gjør deg syk.
LøpeBabe Skrevet 8. september 2011 #8 Skrevet 8. september 2011 Jeg er ikke så opptatt av om løpeskoene er i vanntett eller vindtett stoff, men er mer opptatt av at jeg løper bedre med de - uavhengig om jeg inne eller ute, på asfalt og i terreng. I det siste har jeg begynt å trene til maraton - og da kom jeg over dennne løpeskosaken. Er ikke så ofte på hegnar.no ellers, men ble helt overrasket over at de har sin egen løpeskole! Yeah! mer sånn----
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå