Gå til innhold

Emma Watson, er hun lesbisk?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Så vidt jeg vet så bor ho med kjæresten sin nå, som er en mann. Uansett, så syns jeg hun er en av de peneste jentene i filmverdenen.

Skrevet

Jeg synes hun ser så utrolig lesbisk ut: http://gfx.dagbladet.no/labrador/180/180024/18002486/jpg/active/330x550.jpg

Hva tror dere?

(PS: jeg er en heterofil mann)

Jeg synes du er utrolig ignorant. Men det er ikke akkurat unormalt her verden. Det får meg til å tenke på det jeg leste i denne månedens Blikk.

Mange heterofile har homofile stereotyper limt på hjernen sin. De skjønner ikke at en er lesbisk fordi en liker jenter, ikke fordi håret er kort. Stil og oppførsel har lite med legning å gjøre. Man ligger som oftest merke til de som skiller seg litt ut og så tror man at alle er sånn.

Grunnen til dette arrangerte møtet er Ørjasæters kapittel «Lesbelook» i hennes nye bok. Her skriker hun nemlig desperat om hjelp på side 77: «Lesber, hvor er dere? Kom og hjelp oss heterodamer som kaster bort livet foran speilet! Homsepatruljen har nå lært heteromenn å pynte opp i leiligheten, men vi damer trenger også hjelp. Lesbepatruljen bør rive opp døren til soverommet klokka sju og rope: 'Vi har KASTET all sminken din! Nå klipper vi håret ditt kort! All den tiden du tidligere har brukt på utseendet, kan du nå bruke på HVA DU VIL!'».

Omsider sitter vi der, rikssynseren og sminke­dukka, klare for et (naken)bad i den frittalende kommentatorens glade vanvidd og tankespinn.

– Hva er hovedgrunnen til at du etterlyser akkurat en Lesbepatrulje?

– Det er jo fordi lesbiske tradisjonelt har vært lite opptatt av utseende i forhold til andre grupper, og det var jo for å få et retorisk bilde på at vi bruker så sykt mye tid på utseendet. Det er produktiv tid som går vekk og som kunne blitt brukt til helt andre ting. Så, vi har en produktivitet i samfunnet som etter hvert har blitt veldig høy, men når det gjelder det å male og koste på seg ting og kle på seg så er produktiviteten

http://blikk.no/magasinet

• Liker 1
Skrevet

Åh, den BLIKK-greia leste jeg også. Ble så sint på Ørjasæter. Syns det var veldig kult at de sendte en superfeminin lesbe til å intervjue henne. Makan til stereotypisk måte å tenke på. Jeg som ikke går til postkassa i blokka engang uten å sminke meg..!

Og syns du hun ser maskulin ut i ansiktet her også, eller?

http://1.bp.blogspot.com/_oigT0GOX_oY/TUgRlcIpBFI/AAAAAAAAAnI/Xjru9T6COtM/s1600/The-best-top-desktop-emma-watson-wallpapers-emma-watson-wallpaper-hd-4.jpg

• Liker 1
Skrevet

Det finnes homser og lesber i mange former og fasonger. Men det er ikke til å stikke under en stol at traktorlesber og queens stikker seg ut og former bildet en har av den jevne homofil. Det ER tross alt en gruppe en bare VET er homofil, uten at legningen er uttalt. Dog, det betyr ikke at Mr. Mann nødvendigvis er hetro...

Skrevet

Jeg synes hun ser så utrolig lesbisk ut: http://gfx.dagbladet.no/labrador/180/180024/18002486/jpg/active/330x550.jpg

Hva tror dere?

(PS: jeg er en heterofil mann)

Har litt sans for Emma Watson, jeg. Lesbisk eller ikke. Tanken på at hun skulle være lesbisk har faktisk heller aldri slått meg. Men nå skal jeg ikke påstå at jeg er utstyrt med verdens beste gaydar, i hvert fall ikke når det gjelder kvinnelige homofile. Men jeg ser i hvert fall ikke det du ser.

• Liker 1
Skrevet

At det er mulig å lese legning ut fra utseendet tror jeg også, selv om det ikke er en eksakt vitenskap selvsagt. Men når jeg ser bilder av Emma Watson ser jeg bare ei utrolig vakker ung jente. Som jeg håper får ha et nogenlunde normalt privatliv uten innblanding fra en hysterisk presse.

• Liker 1
Skrevet

Denne piken er slikskapt at hun ser kvinnelig ut med langt hår, mens hun ser gutteaktig ut med kort hår.

• Liker 2
Skrevet

Synes også hun ser litt maskulin ut. Så ut som noe endret seg i midten av tenårene, den første tiden i rampelyset var hun kjempesøt og feminin. Så plutselig var det noe som endret seg uten at jeg kan direkte se noen annen forskjell enn alderen...

Var også en tid hun ble litt oppblåst og høy på pæra, kanskje det er det inntrykket som sitter igjen?

Skrevet

Hun ser ikke ut som noenting? Hvorfor tror alle lesbiske har kort hår?? Er det derfor så mange kvinner som egentlig ikke kler langt hår engang sparer håret sitt eller bruker 10 000 vis av kroner på extesions? Syns flere kvinner kler halvlangt eller kort hår. Er nesten bare unge jenter og hollywoodstjerner som kler langt.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...