Gå til innhold

og TA "oppmerksomhet"

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Minnie Emmerdale

Det er veldig mye snakk om og ta fra Brudeparet oppmerksomhet om dagen, særlig fikk jeg høre dette når jeg lurte på om fargen på kjolen jeg skulle ha var passende.

Men jeg mener at det skal svært mye til og ta fra en Brud oppmerksomheten, da må man minst troppe opp naken i Bryllupet. Så hvorfor er det så mange som ser ut til å bekymre seg for dette. Det virker som om det er mye usikkerhet blant de kommende bruder og de virker "redde" for at noen vil være penere enn dem.

Jeg liker og kle med pent i slike anledninger, men det og ta fra noen oppmerksomhet har jeg ikke tenkt til. Hvis folk er så usikre på seg selv at de ikke tåler og se noen i en flott kjole er det etter min mening deres eget problem.

Milla

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg er temmelig lei det jeg også, men jeg synes det er rart at folk kan være så usikre på seg selv.

Så jeg må jo spørre hvorfor det er sånn?

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Milla!

Personlig er jeg overhodet ikke redd for at noen skal ta fra meg oppmerksomheten på bryllupsdagen min, hadde syntes det vært stas om alle hadde kommet i galla jeg.

Når jeg svarte som jeg gjorde på spørsmålet om kjolen din (altså at den kanskje virket noe voldsom dersom kleskoden var oppgitt som pent), er vel det litt fordi når du stiller et slikt spørsmål virker det som du er opptatt av skikk og bruk. Iflg skikk og bruk regler er det like ille å komme overpyntet som underpyntet.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke bare la dette ligge? Tror ingen her er så veldig bekymret for at noen skal ta oppmerksomheten fra dem på denne spesielle dagen! icon_smile.gif:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Koselig om folkm er pyntet i bryllupet vårt, men folk skal ikke overstige kleskoden vi oppgir. Slikt er jeg i mot og det virker bare teit og egoistisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Ikke teit og egoistisk å pynte seg, men å pynte seg over det som er kleskoden for kvelden virker egoistisk! Da ønsker man jo bare fokus på seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi håper at folk skal pynte seg og være stilige i bryllupet vårt! Som Milla sier er det vanskelig å 'stjele' oppmerksomheten fra bruden når det gjelder klær. Tror heller oppførsel kan stjele oppmerksomheten.

Folk må vel få ha på seg det de vil! Om de så er veldig pene er det bare postitvt syntes jeg.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Hva mener du egentlig med å kle seg høyere?

Synes det virker noe latterlig og bestemme at gjestene må se "stygge ut" slik at "jeg Bruden stråler enda mer".

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Milla; du er ekspert på å overdrive noe veldig!

Å kle seg høyere enn den kleskoden som er gitt innebærer at man har en flottere kjole enn noe som er pent antrekk! Har man silkekjole med brusende skjørt vil jeg påstå at dette overgår et pent antrekk.

Og gjestene må da ikke vær stygge. Det finnes faktisk mellomting mellom stygg og fin. Har du hørt om grader av pynting? Du kan jo pynte deg selvom du skal på kino, men du tar jo ikke på deg gallekjole av den grunn?

Pynte seg kan man, men behøver man å dille med perler i håret, sjal og alvorlige kjoler? Kan man ikke pynte seg moderat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du Milla, du Milla.

Hvis du hadde lest de tidligere trådene der klær blir omtalt (les spesielt din egen tråd), hadde du skjønt at det er en grunn til at man i innbydelsene skriver kleskoder. Jeg har flere ganger skrevet at du gjerne må stille i antrekket sitt i mitt bryllup, men når folk ber med "pent antrekk" er dette milevis fra "galla" som jeg mener antrekket ditt sorterer under.

Det går an å komme kledt pent uten å dra fram gallakjolen, nemlig! At du liker å pynte deg er kjempeflott -og det gjør seg i et bryllup. Noen vil kanskje mene at isblått er for nærme fargen hvitt (ditt opprinnelige spørsmål) -det mener ikke jeg. Derimot kan det betraktes som ufint å dolle seg opp i klær som ikke hører under den kleskoden du faktisk er bedt i!

Du som er så opptatt av å ikke gå i "billig"-klær kan jo (som jeg har sagt noen ganger) kan jo lære litt av de kvinnelige medlemmene av kongehuset. Disse stiller IKKE i galla når venner gifter seg -de følger kleskoden (og er ganske nøye med dette). Det vil IKKE si det samme som om de ikke pynter seg eller har billige kreasjoner.

Spar 18.000 kroners gallakjolen til en anledning den passer seg -f.eks. et nyttårsball.

Dette er vennelig ment -ikke som et surt oppstøt icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, vi skal ikke ha noen kleskode, folk får komme akkurat som de vil. hvorfor skal jeg være opptatt av gjestenes antrekk. det er jo selvfølgelig kjekt de pynter seg for dagen. eneste må være ikke hvit kjole, men det vet gjestene selv ifølge skikk og bruk. komme med kleskode, tåpelig spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone:

Et argument FOR å ha kleskode er at gjestene like gjerne kan føle seg ubekvemme om de føler de er overpyntet som underpyntet. Hvis de selv har valgt kjole og hvitt eller smoking, og alle andre (mannlige) gjester stiller i lys sommer-dress, er det en viss "kollisjon" i antrekk.

Jeg holder selv på med invitasjoner nå (sent ute!!!) - og er i tvil. Forloveden min synes enten at vi skal kutte det helt ut, eller angi pent antrekk (selv har vi hhv. sjakett og kremhvit kjole m/chiffonermer, mens min far stiller i smoking). Er redd det kan bli litt feil der... Kanskje vi heller bør skrive smoking/mørk dress som antrekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Niso!

Jeg har tenkt samme antrekk som deg, og vi kommer nok til å skrive smoking/ mørk dress selvom det er midt på lyse sommeren (5. juli). Om brudgommen skal ha smoking eller kjole- og hvitt er ennå ikke avklart, men tror kleskoden blir smoking/ mørk dress.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Kleskoder er vel mest satt som en retningslinje til gjestene slik at man vet hva de andre kommer til å møte opp i? Ingen ting er vel mer flaut en å føle seg over eller underpyntet???

Men skulle noen ha lyst til å bruke sin fineste stas synes jeg at de skal gjøre det. Å kalle det respektløst å bryte kleskoden synes jeg er å gå litt vel langt. Jeg ville satt kleskode etter hva slags mennesker som skulle komme i mitt bryllup. For at ikke alle evt. skulle følt at de måtte komme i galla eller det motsatte.

Jeg synes det virker litt rart at dere sier dere ikke er redde for å bli overskygget av andre når det er dødsviktig at andre ikke har hvit, sort eller rød kjole. Og ikke minst så mye dere kommenterer millas kjolevalg...

Hva jeg mener om milla derimot synes jeg ikke jeg har noen grunn til å skrive her. Dessuten finnes det regler for dette forumet som jeg syns mange her inne har en tendens til å bryte. Eller iallefall vippe på streken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg kunne sikkert skrevet de opp her men det er ganske langt. Gå inn på FAQ og les der!

Det er fryktelig mange som tøyer denne grensen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...