Gå til innhold

Forebygge samlivsbrudd!?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan forebygger dere samlivsbrudd?

Tenker på på alle små ting du/kjæresten/mannen gjør for hverandre, gjør sammen, eller hvordan dere forholder dere til hverandre under krangel og så videre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi snakker sammen, prøver å ta opp ting med en gang i stedet for å la det ligge og ulme og så er vi flink til å si undskyld når vi har brølt til hverandre.. :wink:

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Hvordan forebygge samlivsbrudd? Svaret er like enkelt som vanskelig: Ved å pleie og ta vare på forholdet, selvsagt! Men det er vel det du spør om - hvordan andre gjør det sånn helt konkret.

Jeg svarer ikke direkte på spørsmålet ditt, Gjest, men har heller lyst å kommentere spørsmålstillingen din. Synes nemlig du hadde en litt negativ spørsmålsstilling. Håper det bare var tilfeldig, og at det ikke er sånn du tenker om forholdet ditt. I stedet for å fokusere på hvordan man skal hindre at man skal gå fra hverandre, så er det nok litt sunnere å ha en mer positiv tanke om framtiden. Det har i alle fall Huldermannen og jeg; vi fokuserer på hvordan vi kan få det bedre, hva som er bra for oss og forholdet vårt og hva vi ønsker oss for framtiden.

Vær så snill og ikke fei bort innlegget mitt som pirk, kverulering elelr total avsporing, for da har dere misforstått meg. Mitt poeng er nemlig at holdning/vinkling/innstilling har alt å si for hvordan resultatet av noe vil bli. Vil man ha et godt forhold, må man først og fremst fokusere på det positive, ikke det negative!

Skrevet

Ja, hva gjør man? Man tar vare på hverandre i hverdagen. Vi er begge genuint opptatt av at den andre skal ha det godt hver eneste dag. Med seg selv, familie, arbeidssituasjon og parforholdet. For min del går det på å være oppmerksom, "føle på" ting og spørre oppriktig hvordan han har det i dag. Hva okkuperer tankene hans, er det travelt på jobben for tida?, har han snakket med kompisen i det siste - kanskje han bør slå ut håret i helga? Sørge for at vi pleier sexlivet og forelskelsen. Gi ubegrenset med kyss og kos i hverdagen. Engasjere meg i hva han ønsker ut av livet og fremtida, og hjelpe ham på veien.

Jeg er faktisk fascinert av at denne personen har valgt å leve livet sitt sammen med MEG. Han har ett eneste dyrebart liv, og av alle kvinner i verden velger han å leve med MEG. Det er en stor gave og et stort ansvar.

Jeg har ihvertfall funnet ut at sørger jeg for at han er glad og tilfreds, vil han gjøre det samme for meg - og mer til. Et lykkelig samliv går ikke ut på å kreve, men å gi.

Gjest Anonymous
Skrevet

tenker jo ikke slik, da.. at jeg "forebygger samlivsbrudd"

jeg tenker at dette er mannen som jeg skal tilbringe årevis sammen med.. og at han er en fantastisk flott fyr..

og så forsøker jeg å behandle han slik han fortjener.. og vise han hvor viktig han er for meg..

det faller helt naturlig..

vi bare lever.. dag for dag.. sammen.. (vi "forbygger" ikke bevist! )

Skrevet
Mitt poeng er nemlig at holdning/vinkling/innstilling har alt å si for hvordan resultatet av noe vil bli. Vil man ha et godt forhold' date=' må man først og fremst fokusere på det positive, ikke det negative![/quote']

:enig_animasjon: Godt sagt!

Gjest Hulderjenta
Skrevet
tenker jo ikke slik, da.. at jeg "forebygger samlivsbrudd"

jeg tenker at dette er mannen som jeg skal tilbringe årevis sammen med.. og at han er en fantastisk flott fyr..

og så forsøker jeg å behandle han slik han fortjener.. og vise han hvor viktig han er for meg..  

det faller helt naturlig..  

vi bare lever.. dag for dag.. sammen.. (vi "forbygger" ikke bevist! )

Tenkte at det var sånn du tenke, som du sa at du tenkte! Og at ikke du tenkte sånn som jeg først trodde du tenkte! :blunke: Innviklet? :ler:

Bare reagerte på ordbruken - for du skrev jo faktisk "forebygge samlivsbrudd". Men jeg skjønner altså hva du mente! :blunke:

Skrevet

Passer på å fortelle hverandre hvor betydningsfulle og flotte man er.. Kommunikasjon er veldig veldig viktig.

Vi krangler omtrent aldri, men når vi gjør det prøver vi å være rasjonelle, ikke komme med usakligheter og si unnskyld når ting roer seg.

Tror også humor er ett godt element for å få det til å fungere, at man ikke tar seg selv så fryktelig høytidlig- og kan spøke litt.

Som Huldre-Lise skriver så er det viktig å fokusere på det positive og på framtiden.

Dessuten å gi like mye som man tar.

Å så legger vi oss ALDRI om noen av oss er sinte eller frustrerte. Vi ordner opp før vi legger oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...