MiniMjau Skrevet 7. september 2011 #1 Skrevet 7. september 2011 Jeg skal kjøpe meg nytt kompaktkamera til helt normal bruk(ferier, familie etc). Hvor stort minnekort bør jeg ha på kameraet? Kommer til å laste bilder over på harddisk med jevnlige mellomrom. Kameraet kan filme også, i HD, det er da snakk om bare små snutter på 1-2-3 minutter, ikke lange sekvenser.
Zzyzx Skrevet 7. september 2011 #3 Skrevet 7. september 2011 Et annet råd er å heller ha flere mindre minnekort enn ett stort. Det hender, dessverre relativt ofte, at minnekort tar kvelden. Hvis det gjør det så forsvinner alle bildene. Synd hvis alle feriebilder og -filmer er på ett og samme minnekort da.
Cho Kon It Skrevet 7. september 2011 #4 Skrevet 7. september 2011 Enig i at det er lurt å ha flere minnekort. Det er faktisk nesten idioti å bare ha ett. 2G - 4G på hvert kort holder nok i massevis til ditt bruk, og jeg hadde kjøpt minst tre kort.
Gjest padawan Skrevet 8. september 2011 #5 Skrevet 8. september 2011 et 8 GB minnekort koster jo bare et par hundrelapper så jeg ser egentlig ikek vitsen med å kjøpe kort som er mindre enn dette. et eller to slike så har du mer enn nok plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå