AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #1 Skrevet 7. september 2011 Hei! Jeg holder på med bachelor i økonomi, og vi har nå årsregnskap som fag på skolen. Har hørt at mange begynner med regnskap når de er ferdigutdannet, så jeg lurer på noen ting angående å jobbe med regnskap. I pensum sitter vi og fører inntekter/kostnader på kredit og debet i hytt og pine, regner ut mva osv osv osv. Hvordan er det å gjøre dette i praksis? Gjøres alt for hånd, eller legger du bare inn f.eks en regning som kostnad, og så regnskapsfører dataen det og legger det inn i balanse på rette måten? Kjenner jeg får helt noia, men nå har vi bare hatt en forelesning i faget da... Tenker at det må være veeeeldig mye å tenke på, og veeeeldig fort å gjøre feil om man glemmer småting, og plutselig har man staten og skattemyndighetene og hele sulamitten på nakken... Vrææææl! Hehe, håper noen kan svare på mitt dumme spørsmål =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå