Gjest Sil3nt Skrevet 7. september 2011 #1 Skrevet 7. september 2011 Vi har en gammel ytterdør i eik, som begynner å bli VELDIG sliten. Dvs.døren fungerer, isolerer osv, men eikefargen har blitt noe stygg med årene. Samboer mener at det ikke blir fint dersom vi pusser den ned og maler den, mens jeg er overbevist om at det kan bli bra. Så spørsmålet til dere er; Har dere noen gang pusset og malt en ytterdør i eik? Hvordan ble resultatet?
HvittHus Skrevet 7. september 2011 #2 Skrevet 7. september 2011 Ja det kan bli veldig fint. Leste akkurat en gjør det selv artikkel for slike dører. Minnes at man skulle vaske ned, så pusse over med fint pusse papir. Grunne med utendørs grunning, for deretter å male med oljemaling. Skal akkurat i gang med å male vår ytterdør. Nå er den i gran eller furu, men jeg følger samme oppskriften. Vår dør skal males i knall gul.
HvittHus Skrevet 7. september 2011 #3 Skrevet 7. september 2011 http://www.ifi.no/main.jsp?content=/doc/Artikler/2011/2011_05/Fargedagen_Maleteakdor.htm
Suzy Skrevet 8. september 2011 #4 Skrevet 8. september 2011 Jeg malte mørkebrun teakdør med hvit, ganske blank, maling og det ble skikkelig flott!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå