Mamma1 Skrevet 7. september 2011 #41 Skrevet 7. september 2011 Det er vel prinsippet vi diskuterer her. Jeg hadde kontaktet både nav og familien hans. Da har du gjort ditt. På mitt hjemsted er alle konfirmert i bunad, å stille i en vanlig kjole vil da se rart ut
Fluffe Skrevet 7. september 2011 #42 Skrevet 7. september 2011 (endret) Jeg må bare spørre, og det er ikke frekt ment, men vet du hva foreldrene dine betalte for konfirmasjonen din? De fleste konfirmanter har nemlig null peiling på hva det selskapet kostet. For å si det slik, klær lånte jeg, maten spleiset familien på, vi spiste hjemme, ingen fotograf, tante ga meg blomster til å ha på bordene og gaven min var selskapet. Bare å regne ut selv..hadde ca 15 gjester på hjemmelaget koldtbord. ENDA syntes jeg at jeg hadde en kjempe fin komfermasjon og her sitter folk å klager på 8000KR? Pappa bidro ikke en dritt.. Endret 7. september 2011 av mirandaa 2
Gjest badeand1 Skrevet 7. september 2011 #43 Skrevet 7. september 2011 For å si det slik, klær lånte jeg, maten spleiset familien på, vi spiste hjemme, ingen fotograf, tante ga meg blomster til å ha på bordene og gaven min var selskapet. Bare å regne ut selv..hadde ca 15 gjester på hjemmelaget koldtbord. ENDA syntes jeg at jeg hadde en kjempe fin komfermasjon og her sitter folk å klager på 8000KR? Pappa bidro ikke en dritt.. Helt enig med deg. syns det er latterlig. 3
Phaedra Skrevet 7. september 2011 #44 Skrevet 7. september 2011 Vi hadde også hjemmelaget mat (koldtbord med noen varme retter som kylling) hjemme med nærmeste familie når jeg konfirmerte meg. Bunad fikk jeg i konfirmasjonsgave, og jeg kan ikke huske at det var noe særlig med pynt utover hvit duk Kaker tok familien med. Foreldrene mine betalte for fotograf dog Hadde en kjempefin dag, og dette var (er?) en veldig vanlig måte å feire på der jeg kom fra 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #45 Skrevet 7. september 2011 Det er vel prinsippet vi diskuterer her. Jeg hadde kontaktet både nav og familien hans. Da har du gjort ditt. På mitt hjemsted er alle konfirmert i bunad, å stille i en vanlig kjole vil da se rart ut Vel, DET er i hvertfall et luksusproblem. Har man ikke råd til bunad eller festdrakt så får man likevel en fin dag, det blir hva man gjør det til selv. 1
Mamma1 Skrevet 7. september 2011 #46 Skrevet 7. september 2011 Det er vel prinsippet vi diskuterer her. Jeg hadde kontaktet både nav og familien hans. Da har du gjort ditt. På mitt hjemsted er alle konfirmert i bunad, å stille i en vanlig kjole vil da se rart ut
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #47 Skrevet 7. september 2011 Vi hadde også hjemmelaget mat (koldtbord med noen varme retter som kylling) hjemme med nærmeste familie når jeg konfirmerte meg. Bunad fikk jeg i konfirmasjonsgave, og jeg kan ikke huske at det var noe særlig med pynt utover hvit duk Kaker tok familien med. Foreldrene mine betalte for fotograf dog Hadde en kjempefin dag, og dette var (er?) en veldig vanlig måte å feire på der jeg kom fra Vi hadde også hjemmelaget koldtbord til tre av våre.Jeg lagde all maten selv til 25 mennesker. Ingenting veldig fancy og dyrt, men råvarene, kaffe, brus og tilbehør som grønt, brød og smør etc kom allikevel på over 5000 kroner. Til sammenligning kom den første konfirmasjonen på 10000 for koldtbord ute til samme antall mennesker.
Gjest badeand1 Skrevet 7. september 2011 #48 Skrevet 7. september 2011 Vi hadde også hjemmelaget koldtbord til tre av våre.Jeg lagde all maten selv til 25 mennesker. Ingenting veldig fancy og dyrt, men råvarene, kaffe, brus og tilbehør som grønt, brød og smør etc kom allikevel på over 5000 kroner. Til sammenligning kom den første konfirmasjonen på 10000 for koldtbord ute til samme antall mennesker. Syns sånt er koselig jeg. ^^ Mye bedre enn kjøpt mat fra et catering-firma.
Mamma1 Skrevet 7. september 2011 #49 Skrevet 7. september 2011 Må bare le av de som drar frem at koldtbord skal være rimelig.. Har dere prøvd å lagt det? Og betale for det? Her har jeg hatt koldbord i en dåp og en konfirmasjon. Det har vært standard innhold: spekekjøtt, spekepølse, skinke, laks, eggerøre, aspikk, roastbeef, remulade,salat, flattbrød, loff, stekt laks og smør, rømmegrøt hadde vi ene gangen. Pluss drikke, kaffe, kaker og fruktcocktail med krem. Billig? Nei, det kom på flere tusen uansett. Vi landet på godt over 200 pr pers. Så koldtbord er ikke det rimeligste alternativet nei. 1
Fluffe Skrevet 7. september 2011 #50 Skrevet 7. september 2011 (endret) Må bare le av de som drar frem at koldtbord skal være rimelig.. Har dere prøvd å lagt det? Og betale for det? Her har jeg hatt koldbord i en dåp og en konfirmasjon. Det har vært standard innhold: spekekjøtt, spekepølse, skinke, laks, eggerøre, aspikk, roastbeef, remulade,salat, flattbrød, loff, stekt laks og smør, rømmegrøt hadde vi ene gangen. Pluss drikke, kaffe, kaker og fruktcocktail med krem. Billig? Nei, det kom på flere tusen uansett. Vi landet på godt over 200 pr pers. Så koldtbord er ikke det rimeligste alternativet nei. Jegg jeg har lagd det mange ganger. Prisen er hva man gjør det til selv. Isteden for å kjøpe ferdig oppkjært roastbiff, kan man lage det selv osv. Heller ingen fasit på hva som er standar på ett koldtbord. Endret 7. september 2011 av mirandaa
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #51 Skrevet 7. september 2011 Vi hadde også hjemmelaget koldtbord til tre av våre.Jeg lagde all maten selv til 25 mennesker. Ingenting veldig fancy og dyrt, men råvarene, kaffe, brus og tilbehør som grønt, brød og smør etc kom allikevel på over 5000 kroner. Til sammenligning kom den første konfirmasjonen på 10000 for koldtbord ute til samme antall mennesker. Må bare le av de som drar frem at koldtbord skal være rimelig.. Har dere prøvd å lagt det? Og betale for det? Her har jeg hatt koldbord i en dåp og en konfirmasjon. Det har vært standard innhold: spekekjøtt, spekepølse, skinke, laks, eggerøre, aspikk, roastbeef, remulade,salat, flattbrød, loff, stekt laks og smør, rømmegrøt hadde vi ene gangen. Pluss drikke, kaffe, kaker og fruktcocktail med krem. Billig? Nei, det kom på flere tusen uansett. Vi landet på godt over 200 pr pers. Så koldtbord er ikke det rimeligste alternativet nei. Det var det jeg ville frem til med innlegget mitt om hjemmelaget koldtbord. Vi brukte som sagt over 5000, og da lagde jeg alt selv fra bunnen. Noe som burde koste mindre enn ferigkjøpte ting. Konfirmasjon er dyrt uansett hvordan man snur og vender på det:-(
Fluffe Skrevet 7. september 2011 #52 Skrevet 7. september 2011 Det var det jeg ville frem til med innlegget mitt om hjemmelaget koldtbord. Vi brukte som sagt over 5000, og da lagde jeg alt selv fra bunnen. Noe som burde koste mindre enn ferigkjøpte ting. Konfirmasjon er dyrt uansett hvordan man snur og vender på det:-( Med de kravene mange her har,så blir det dyrt ja.
Gjest badeand1 Skrevet 7. september 2011 #53 Skrevet 7. september 2011 Det var det jeg ville frem til med innlegget mitt om hjemmelaget koldtbord. Vi brukte som sagt over 5000, og da lagde jeg alt selv fra bunnen. Noe som burde koste mindre enn ferigkjøpte ting. Konfirmasjon er dyrt uansett hvordan man snur og vender på det:-( Det var dyrt ja.. Kjøpte du first price ting?
Mamma1 Skrevet 7. september 2011 #54 Skrevet 7. september 2011 Vi lagde faktisk roastbeef fra "bunnen", surring, steking og oppkutting. Syns ikke folk her har spesielt store krav, de vil lage en fin dag for barna sine som ikke er så ulik den de fleste andre barn.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #55 Skrevet 7. september 2011 Veit du om faren hennes har såppas økonomi at han kan punge ut med flere tusen sånn helt uten videre da? At det er derfor han nekter. Faren hennes skal da ikke punge ut med flere tusen helt uten videre... Jeg kontaktet han i sommer. Det er et år igjen før konfirmasjonen. Han viste også godt at hun skulle konfirmeres.. Jeg har da spart og spurte om han ikke hadde gjort det. Han har heller ikke dårlig økonomi. Han bor sammen med en annen person. Ingen barn, gammelt arvet hus, en gammel bil... Jeg krever heller ikke penger NÅ... Jeg ville si ifra hva jeg hadde planer om, og høre hans synspunkter... Jeg har gitt beskjed om at han kan betale når det passer og jeg trenger ikke alt i en sum... Jeg skal klare alt dette alene, men jeg syntes det er urettferdig.. Jenta har to foreldre, hvorfor skal bare den ene stille opp, når reglene sier at han faktisk må bidra...? For å si det slik, klær lånte jeg, maten spleiset familien på, vi spiste hjemme, ingen fotograf, tante ga meg blomster til å ha på bordene og gaven min var selskapet. Bare å regne ut selv..hadde ca 15 gjester på hjemmelaget koldtbord. ENDA syntes jeg at jeg hadde en kjempe fin komfermasjon og her sitter folk å klager på 8000KR? Pappa bidro ikke en dritt.. Nå blir dette veldig feil i denne tråden. Jeg fortalte om mine problemer i åpningsinnlegget, og at jeg ikke har mulighet til et slikt opplegg. Jeg vet ikke hvem i min familie jeg kunne spurt om spleising av mat, vi har det ikke slik hos oss. Ikke har vi noen vi kan låne klær av heller. Tviler ikke på at du syntes du hadde en fin konfirmasjon, men jeg håper på litt mer svar som holder seg innenfor det jeg lurer på. Vil også tro at det er litt forskjell på by og land. Vi bor i en by. Jeg betalte konfirmasjonsavgiften selv i helga. Orker ikke å mase på han om den heller...
Fluffe Skrevet 7. september 2011 #56 Skrevet 7. september 2011 Faren hennes skal da ikke punge ut med flere tusen helt uten videre... Jeg kontaktet han i sommer. Det er et år igjen før konfirmasjonen. Han viste også godt at hun skulle konfirmeres.. Jeg har da spart og spurte om han ikke hadde gjort det. Han har heller ikke dårlig økonomi. Han bor sammen med en annen person. Ingen barn, gammelt arvet hus, en gammel bil... Jeg krever heller ikke penger NÅ... Jeg ville si ifra hva jeg hadde planer om, og høre hans synspunkter... Jeg har gitt beskjed om at han kan betale når det passer og jeg trenger ikke alt i en sum... Jeg skal klare alt dette alene, men jeg syntes det er urettferdig.. Jenta har to foreldre, hvorfor skal bare den ene stille opp, når reglene sier at han faktisk må bidra...? Nå blir dette veldig feil i denne tråden. Jeg fortalte om mine problemer i åpningsinnlegget, og at jeg ikke har mulighet til et slikt opplegg. Jeg vet ikke hvem i min familie jeg kunne spurt om spleising av mat, vi har det ikke slik hos oss. Ikke har vi noen vi kan låne klær av heller. Tviler ikke på at du syntes du hadde en fin konfirmasjon, men jeg håper på litt mer svar som holder seg innenfor det jeg lurer på. Vil også tro at det er litt forskjell på by og land. Vi bor i en by. Jeg betalte konfirmasjonsavgiften selv i helga. Orker ikke å mase på han om den heller... Noen spurte meg og jeg svarer. Jeg bor også i en by...faktisk Oslo
nuvel Skrevet 7. september 2011 #57 Skrevet 7. september 2011 Det koster ikke noe å søke NAV om å fastsette særtilskudd søknaden din, dersom du er interresert i å få en utregning på hvor mye du kan få fra far. Men da må du beregne å vente en stund på pengene. I forhold til utgiftene du har nevnt tror jeg ikke at det ikke kommer til å være snakk om så mye mer enn 4000, dersom dere har nogenlunde lik inntekt. Husk at du må sende inn orginalkvitteringer innen ett år etter at utgiften oppstod.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #58 Skrevet 7. september 2011 Noen spurte meg og jeg svarer. Jeg bor også i en by...faktisk Oslo Det ble vel litt feil siste setningen min, da tenkte jeg litt generelt... (ang. by og land) Tenker at de som bor mer på landet, kanskje har et bedre samarbeid med å hjelpe familien i slike settinger..
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #59 Skrevet 7. september 2011 Vet hvertfall å ha lest at faren ikke skal betale på bunaden. Det synes jeg er helt latterlig ettersom den er dyrest! Men regler er regler :S
Fluffe Skrevet 7. september 2011 #60 Skrevet 7. september 2011 Vet hvertfall å ha lest at faren ikke skal betale på bunaden. Det synes jeg er helt latterlig ettersom den er dyrest! Men regler er regler :S Det er godt ingen blir tvunget på å spandere på en budnad heller. 1
Anbefalte innlegg