AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #1 Skrevet 7. september 2011 Min kjære er 28. Jeg er rett og slett litt nysgjerrig på andres tanker om å gifte seg i så ung alder?
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #2 Skrevet 7. september 2011 Min kjære er 28. Jeg er rett og slett litt nysgjerrig på andres tanker om å gifte seg i så ung alder? Personlig var jeg ikke klar på en flekk for noe giftemål i den alderen (verken 20 eller 28), men for noen er det helt riktig Min bror giftet seg da han var 19, fruen var 21. I år har de vært gift i 20 år! Så det å gifte seg tidlig kan som sagt være veldig riktig for noen Ønsker lykke til, og gratulerer!
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #3 Skrevet 7. september 2011 Hvor lenge har dere vært sammen? Da jeg var 20 hadde jeg vært sammen med kjæresten min i over 6 år, og bodd sammen med han i nesten fire år. Det er mye lengre enn mange som gifter seg har vært/bodd sammen. Et par på f.eks. 30 år, venter gjerne ikke mer enn to år før de gifter seg. Vi vurderte å gifte oss da jeg var 20, men fant ut at vi ønsket å vente til et tidspunkt hvor vi kunne inkludere familien mtp. økonomi. For å svare på spørsmålet ditt: Med mindre dere ble kjent med hverandre i år, og så lenge dere har det bra sammen, så ser jeg ingen grunn til at det skal være så dumt av dere å gifte dere nå som du er 20.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #4 Skrevet 7. september 2011 Personlig var jeg ikke klar på en flekk for noe giftemål i den alderen (verken 20 eller 28), men for noen er det helt riktig Min bror giftet seg da han var 19, fruen var 21. I år har de vært gift i 20 år! Så det å gifte seg tidlig kan som sagt være veldig riktig for noen Ønsker lykke til, og gratulerer! Da håper jeg på tyve nye år for de :-) Tusen takk, vi gleder oss! 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #5 Skrevet 7. september 2011 Hvor lenge har dere vært sammen? Da jeg var 20 hadde jeg vært sammen med kjæresten min i over 6 år, og bodd sammen med han i nesten fire år. Det er mye lengre enn mange som gifter seg har vært/bodd sammen. Et par på f.eks. 30 år, venter gjerne ikke mer enn to år før de gifter seg. Vi vurderte å gifte oss da jeg var 20, men fant ut at vi ønsket å vente til et tidspunkt hvor vi kunne inkludere familien mtp. økonomi. For å svare på spørsmålet ditt: Med mindre dere ble kjent med hverandre i år, og så lenge dere har det bra sammen, så ser jeg ingen grunn til at det skal være så dumt av dere å gifte dere nå som du er 20. Vi har vært kjærester i tre år, samboere i halvannet år. Før det snakket vi sammen timevis daglig i to år (!) før vi innså at vi kanskje bare måtte møtes og se hva som lå i dette. Vi bodde på hver vår side av landet. Fordelen med det er jo at vi i utgangspunktet ikke trodde vi ville møtes - så vi var begge veldig ærlige og ble godt kjent. Morsomt når vi begge forsøkte å hjelpe den andre med å skvære opp med daværende kjærester.. Hehe.. Godt ingen av oss var spesielt flinke til det! Vi elsker hverandre, har et utrolig fantastisk samboerskap, elsker hver dag sammen. Vi har aldri vært sånn superforelska som man er i begynnelsen og det tror jeg kanskje er like greit. Vi vet dette er solid, at vi respekterer hverandre, liker å glede hverandre og at vi kan fungere i vanskeligere tider (noe vi allerede har fått prøvd ganske godt). Så jeg ser i grunn ingen grunn til å tvile et sekund, men så ER jeg jo bare 20 - og da vil jeg jo automatisk tenke at jeg KAN være naiv ;-) 2
HopelessFear Skrevet 7. september 2011 #6 Skrevet 7. september 2011 Spørs veldig egentlig. Vet om mange som har skilt seg etter et år eller to når de har giftet seg i så ung alder. Men i de tilfellene var som oftest en eller begge av partene veldig useriøs, og de hadde heller ikke vært så mye sammen. (det verste jeg har opplevd at noen giftet seg etter kun 3 måneder. Det tok kaka.) Alder har ingen betydning, så fremst det kjennes riktig ut for hver part. Jeg liker ikke det med at det er en slags "konkurranse" mellom mange unge om hvem som gifter seg først. Det blir bare foraktelig. Men om det er av kjærlighet og det føles veldig riktig, så kan det funke helt utmerket.
Gjest Dorey Skrevet 7. september 2011 #7 Skrevet 7. september 2011 Jeg giftet meg rett før 21 års dagen min. Vi hadde vært sammen i fire år da, og det var helt riktig for oss å gifte oss. Vi feiret akkurat to års bryllupsdag og venter nå vårt første barn. Lykken er større enn noensinne, og jeg er så glad vi valgte å gifte oss
Gjest Yellow Taxi Skrevet 7. september 2011 #8 Skrevet 7. september 2011 Jeg giftet meg for snart to år siden og da var jeg 18 (med en på 18) Så naturlig nok ser jeg ikke noe galt i at du skal gifte deg Det er nok ikke SÅ unormalt som man får intrykk av, men det er helt klart tabu og snakke om i Norge i dag. Jeg nevner det ikke om jeg ikke må, rett og slett fordi jeg ikke alltid er humør til å alle reaksjonene folk har... 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #9 Skrevet 7. september 2011 Pøsh, du er da ikke for ung. Det sitter i hodet alt sammen. Ser du på deg selv som ung? Drit i fordommer, gjør det du synes er riktig for deg selv. (lettere sagt enn gjort..). Jeg er i samme båt som deg, er 8 år mellom meg og Kjæresten. Vi forlovet oss i Sommer, og skal gifte oss neste sommer. Blir brud 22 år, brudgom 30. Hihi
sequin Skrevet 7. september 2011 #10 Skrevet 7. september 2011 Jeg syns det er helt greit, søsteren min giftet seg da hun var 20 Du er kanskje litt ung, men du lærer da noe senere uansett om det var riktig eller galt
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #11 Skrevet 7. september 2011 Jeg og mannen feiret 20 års bryllupsdag i sommer Var 21 og 23 da vi giftet oss. Ingen har noen garantier for at samlivet holder hele livet, uavhengig om man er ung eller litt eldre når man gifter seg. Så føles det riktig for dere begge, er det bare å kjøre på.
Fluffe Skrevet 7. september 2011 #12 Skrevet 7. september 2011 Min kjære er 28. Jeg er rett og slett litt nysgjerrig på andres tanker om å gifte seg i så ung alder? Gratulerer giftet meg i en alder av 24. Første de spurte meg om, når jeg sa jeg skulle gifte meg var om jeg var gravid(ler). Folk er vist ikke helt vant med tanken om at unge gifter seg, men det skal dere ikke tenke på. Gjør det, hvis dere er sikkre på det.
My_Lady Skrevet 7. september 2011 #13 Skrevet 7. september 2011 Jeg er 20 år og forlovet, kommer til å være 21 når vi gifter oss neste år.
Gjest Yellow Taxi Skrevet 7. september 2011 #14 Skrevet 7. september 2011 Gratulerer giftet meg i en alder av 24. Første de spurte meg om, når jeg sa jeg skulle gifte meg var om jeg var gravid(ler). Folk er vist ikke helt vant med tanken om at unge gifter seg, men det skal dere ikke tenke på. Gjør det, hvis dere er sikkre på det. Den fikk vi også hele tiden Jeg har til og med opplevd at folk får en kjempe sterk reaksjon når de hører vi er samboere som eier leilighet i en alder av 20!!! De fleste er bare sjokkert, men mange er også litt ufine. Da får man ikke så lyst til å si at man har vært samboere siden man var 16 og gift siden man var 18 Så vær forberedt på trangsynte mennesker TS, selvom det i utgangspunktet er en veldig "konservativ" avgjørelse 1
Anglofil Skrevet 7. september 2011 #15 Skrevet 7. september 2011 Klart det er en ung alder, men det er ikke nødvendigvis noe galt i det. Jeg bare tenker meg de reaksjonene man vil få (men det må man jo bare ignorere) med tanke på de jeg selv har fått, jeg giftet meg meg for litt over en måned siden og jeg er 24 år. De aller fleste blir glad på mine vegne, vi har vært sammen i tre år og ingen kan vel kalle meg useriøs. Men det er alltid noen som må kommentere, men det får de ta på sin egen kappe. Mvh Yvonne
Namine Skrevet 7. september 2011 #16 Skrevet 7. september 2011 giftet meg ung selv, var 21. Har jo ikke vært gift så lenge da, litt over to år, men angrer absolutt ikke, og syntes ikke det er for ungt om en er klar for det, og kjenner hverandre godt (vi hadde vært sammen i litt over 5 år når vi giftet oss). Jeg fikk også dette spørsmålet om jeg var gravid av enkelte. Men nei, ikke gravid, og ikke planer om barn med det første. Vi har kjøpt hus sammen da. Jeg føler det er mye mer binding å få barn og felles lån med en person, en giftemål, man kan jo ikke akkurat bare splitte opp, sende inn papirer, så ferdig med den saken etter litt tid da liksom. Men får en barn, er en i mange tilfeller dømt til å se hverandre på gjevnlig basis i 18 år fremover, og med felles lån kan det jo bli mye diskusjon osv ved et evt brudd. (det kan det jo uansett, men dere skjønner hva jeg mener). Flere andre jeg kjenner også, giftet seg i 20-25 års alderen, og det har gått bra med de også. En jeg kjenner, traff en gutt på internett, å han kom for å besøke henne her i Norge. De ble sammen, og etter en stund, måtte han tilbake til statene igjen. Dermed dro hun med han! De hadde knapt nok møtt hverandre live i den lille tiden han var her for å møte henne. De ble gift året etterpå (i Norge), og de flyttet til hans hjemland, og har det bra nå. Det er litt på kanten av "galskap" syntes jeg, kun kjente knapt nok mannen, og var bare 18 år, for så å dra halve jorda rundt for å bo hos han, vi var en gjeng med småbekymrede venner og familie her. Jeg har sko i gangen, og pappesker stående i boden eldre enn deres forhold liksom. hehe. Men det gikk jo bra da, og det har jo vist seg å være en riktig så koselig gutt, og de er her i norge minst en gang i året for å besøke venner/familie, og planen er etterhvert å flytte hit. Men føles det riktig for dere å gifte dere, syntes jeg du skal gå for det! Folk gifter seg i alle aldre i dag, og kjenner en partneren sin godt, og en vet at dette er noen en vil og har tro på, så ser ikke jeg problemet i alle fall.
Niennas Skrevet 7. september 2011 #17 Skrevet 7. september 2011 Er du fortsatt 20 når du gifter deg? Jeg ble forlovet som 20åring (men ble 21 senere det året), og giftet meg som 21åring (ble 22 en måned senere). Har fått noen småekle kommentarer, men det er mest fra folk som ikke kjenner oss. Spesielt han har fått gjennomgå fra sine kollegaer, da han begynte i ny jobb et halvt år før bryllupet, bl.a. kommentarer som "jaja, dere gjør vel det her for morro skyld dere, eller?". Utrolig kjedelig å ikke bli tatt seriøst. Forskjellen på oss og de andre som har skrevet her er at barn har stått ganske sentralt rundt giftemålet. Vi ble forlovet etter at vi ble gravid, og mistet i fjor sommer, og ønsket etter barn ble ikke mindre, men vi utsatte det noen måneder sånn at det ikke skulle kræsje med bryllupet. Vi begynte å prøve 6 måneder før vi skulle gifte oss, når den dagen vi giftet oss så var jeg 14 uker på vei. Hadde ikke sagt det til noen, så det ble en kjempeoverraskelse i talen min Leser at mange fikk spørsmål om de var gravide - det fikk ikke vi. Folk ble faktisk litt sjokkerte når vi var gravide, men alle var glade for nyheten
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #18 Skrevet 7. september 2011 Gratulerer giftet meg i en alder av 24. Første de spurte meg om, når jeg sa jeg skulle gifte meg var om jeg var gravid(ler). Folk er vist ikke helt vant med tanken om at unge gifter seg, men det skal dere ikke tenke på. Gjør det, hvis dere er sikkre på det. Haha, samme her! Veldig mange spurte familien (ikke meg merkelig nok) om jeg var gravid, men når de fikk greie på at det var over et år til vielsen så ble det "ånei, da er hun vel ikke gravid da". Er litt tragikomisk egentlig, at man automatisk liksom "må" være gravid for å gifte seg i ung alder. Forsåvidt så synes jeg ikke 24 år er så ungt heller at folk burde reagere slik, jeg var 24 når vi forlovet oss og har akkurat blitt 26 litt før vi gifter oss i vinter. Er det slik at det er så vanlig at folk får barn uten å gifte seg at det nå har blitt så unormalt å gifte seg først?
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #19 Skrevet 7. september 2011 Det som er så rart, er at man skal jo ikke lenger enn til min foreldregenerasjon (jeg er 35) før det var helt vanlig å gifte seg ung, da var jo 20 nesten gammelt, hehe Tidene forandrer seg, og folk glemmer tydeligvis lett... Jaja. Det var bare en liten generell kommentar, hehe, for jeg har svart på spørsmålet tidligere (AB 12.07) 1
Ninnin86 Skrevet 7. september 2011 #20 Skrevet 7. september 2011 Haha, samme her! Veldig mange spurte familien (ikke meg merkelig nok) om jeg var gravid, men når de fikk greie på at det var over et år til vielsen så ble det "ånei, da er hun vel ikke gravid da". Er litt tragikomisk egentlig, at man automatisk liksom "må" være gravid for å gifte seg i ung alder. Forsåvidt så synes jeg ikke 24 år er så ungt heller at folk burde reagere slik, jeg var 24 når vi forlovet oss og har akkurat blitt 26 litt før vi gifter oss i vinter. Er det slik at det er så vanlig at folk får barn uten å gifte seg at det nå har blitt så unormalt å gifte seg først? Haha, her også! Jeg ringte hjem og sa: -"Pappa, jeg skal gifte meg!!" - "Er du gravid?????" - "Nei, jeg skal GIFTE MEG!" Hadde lyst til å si "tørk av høreapparatet"! TS: Gratulerer med forlovelsen! Det virker ikke som dette er noen spontan greie, i og med at dere har vært sammen så lenge, og da synes jeg absolutt ikke at det er for tidlig Kos deg med planleggingen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå