Gjest Juledagmamma Skrevet 29. november 2003 #1 Del Skrevet 29. november 2003 Jeg har så lyst til å pusle med julesaker sammen med barna jeg passer, de er fra 1,5 til 2,5 år. Men jeg klarer ikke å finne på noe som passer fint i denne aldergruppen, fantasien har stoppet opp helt :-? Ideen er å ha noe å holde på litt sammen med litt hver dag i ca 14 dager. Det er ikke så viktig at vi lager noe "pent", for det er selve prosessen med juleforberedelser som er viktig syns jeg. Men hva kan vi holde på med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 29. november 2003 #2 Del Skrevet 29. november 2003 Dere kan jo lage julekort. Kjøp litt fargerikt papir. Ha på lim og la ungene stø på sånn glitter, stjerner og hjerter. Det klarer selv de minste. Eller finn noen store kongler som du lar ungene male på. Fest et rødt bånd på. Kan henges på juletre eller i vinduet. Eller de kan male på syltetøyglass, evnt kjøp billige vinglass. Kan være julegaver til mamma og pappa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chriselia Skrevet 29. november 2003 #3 Del Skrevet 29. november 2003 Min lille kusine på 2 år er glad i å lage trolldeig figurer (bare pass på at de ikke putter det i munnen..),og så har vi også laget julekort sammen med henne,noe hun likte godt. Hun fikk lov å lime på figurer og tegne -så hun var stor fornøyd Hva med å la de male på glass,slik som Lucia foreslår,og kanskje bake noe godt som dere kan putte oppi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hanna Skrevet 29. november 2003 #4 Del Skrevet 29. november 2003 Her er det jeg skal gjøre med de som går i familiebarnehagen min (fra 1 1/2-4 år): Rulle honninglys, grønne og røde, av slike honninglysplater (som du får kjøpt hos f.eks. panduro eller på apoteket). Det følger med veke som du legger på plata og ruller inni. En må hjelpe dem i starten slik at vekn blir sittende inni der, men så kan de rulle selv. Nisser av vattkuler (som ungene skal få male rød, for de minste blir det vel bare en malingsklatt her og der og de må vel også ha hjelp med å tegne på ansikt med tusj), jeg hjelper med å lime sammen kulene og feste lua. Male litt store tre"knapper" og strø glitter på. Vi skal male dem på begge sider, så limer jeg på bånd så de kan henges på juletreet. (Du kan også lime på amgnet på baksiden, så blir det søte kjøleskapsmagneter.) En limpistol er fin å ha, da sitter alt godt, bare hold den unna ungene! Decoupage på vattkuler og hjertebokser (røde, som jeg har kjøpt på ikea). Jeg hjelper til å stryke på decoupage limet/lakken, ffor de som trenger det. Så river barna juleservietter opp i biter (ta av de to hvite lagene på servietten) og fester bitene på kula/boksen. Ikke så farlig om noe sitter litt løst, for en må gå over med lim/lakk selv etterpå, for det trenger et par strøk utenpå. Jeg har kjøpt en med vanlig decoupage lim/lakk og en med gullglitter i. Disse blir kjempefine! Håper det er noe du kan bruke! Hvis ikke så kan du jo la barna male på litt tykkere papir og enten sette i passpartout-rammer eller bare klippe ut en del av maleriet og lime på en bit papp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 29. november 2003 #5 Del Skrevet 29. november 2003 lim (kopier)dikt opp på papp og håndavtrykk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå