AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #1 Skrevet 7. september 2011 Hei, Jeg begynte på nutrilett shakene igår, kommer til å holde meg ca på 4 shakes hver dag, samt en vanlig sunn middag i to uker. Dette etter en crazy ferie. Om jeg får lyst på ett knekkebrød så tar jeg selvfølgelig det ved siden av, skal drikke masse vann og spise frukt ved siden av. Etter endt kur på 2 uker vil jeg gradvis gå over. Er en jente på 167 cm, veier vel 64 kg nå. Aldri veid så mye før...før sommeren var jeg på 58. og før det har jeg alltid ligget mellom 55-56. Hurra. Har eksamen snart, så blir lite trening, men går en tur hver kveld på ca 30 min. Om noen vil være med er dere velkomne:)
miamarlena Skrevet 7. september 2011 #2 Skrevet 7. september 2011 Hei, Jeg begynte på nutrilett shakene igår, kommer til å holde meg ca på 4 shakes hver dag, samt en vanlig sunn middag i to uker. Dette etter en crazy ferie. Om jeg får lyst på ett knekkebrød så tar jeg selvfølgelig det ved siden av, skal drikke masse vann og spise frukt ved siden av. Etter endt kur på 2 uker vil jeg gradvis gå over. Er en jente på 167 cm, veier vel 64 kg nå. Aldri veid så mye før...før sommeren var jeg på 58. og før det har jeg alltid ligget mellom 55-56. Hurra. Har eksamen snart, så blir lite trening, men går en tur hver kveld på ca 30 min. Om noen vil være med er dere velkomne:) Hei Jeg vil gjerne vere med! Er også 167 og veier nå 66. Heller aldri veid så mye før, pleier ligge på ca 58 men vil gjerne veie 55! Så da er utgangspunktet vårt ganske likt da Jeg kommer ikke til å gå på nutrilett-diett, men skal spise lite karbohydrter og ofte og lite. Lagde tidligere tråden om vektoppgang så du kan se litt der på hvordan jeg tenker gjøre det! Er også student, men litt trening må det nok bli flott hvis vi kan motivere hverandre, jeg føler meg super motivert akkurat no! Føler meg ikke komfortabel med vekten min slik som den er nå..
seleneluna Skrevet 7. september 2011 #3 Skrevet 7. september 2011 Hei! Du er nok ikke den eneste her inne som har dårlig samvittighet etter en crazy ferie Det er fint at du er motivert til å nå tilbake til trivselsvekten din, men er du sikker på at dette er veien å gå? Slike shaker kan virke som en lettvint løsning, du har bare disse drikkene og forholde deg til liksom. Men med utgangspunkt i at du ikke finnes overvektig, (du er derimot helt normal) så vil en slik pulverkur gi deg muskeltap og nedsatt forbrenning. Og det vil du ikke. Jeg ville heller satt opp en kostplan; hvor mange kcal hvert måltid skal inneholde og deretter sette deg inn i alternativene. Når du har tre-fire forskjellige frokostalternativer som du vet inneholder feks 200 kcal (og det samme til lusnj og kveldsmat, samt eg større middag) vil det være MYE enklere for deg å kunne opprettholde en sunn og balansert kostholdsendring. Du vil nok mest sannsynlig gå ned noen kg på en nutrilett-diett, men du vil gå opp disse kiloene ganske rask etterpå, med mindre du fortsetter å sulte deg - og det har du vel ikke tenkt? Ha heller fokus på å øke forbrenningen din med hyppige og næringsrike måltider - i stedet for å ødlegge forbrenningen din. En shake/bar som mellommåltid eller måltidserstatter på lesesalen er selvfølgelig helt greit, men jeg skjønner ikke hvorfor man heller ikke kan spise en salat/frukt/kornblandling eller ett par knekkebrød. Kcal-innholdet er jo stort sett det samme. Lykke til 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #4 Skrevet 7. september 2011 Hei! Du er nok ikke den eneste her inne som har dårlig samvittighet etter en crazy ferie Det er fint at du er motivert til å nå tilbake til trivselsvekten din, men er du sikker på at dette er veien å gå? Slike shaker kan virke som en lettvint løsning, du har bare disse drikkene og forholde deg til liksom. Men med utgangspunkt i at du ikke finnes overvektig, (du er derimot helt normal) så vil en slik pulverkur gi deg muskeltap og nedsatt forbrenning. Og det vil du ikke. Jeg ville heller satt opp en kostplan; hvor mange kcal hvert måltid skal inneholde og deretter sette deg inn i alternativene. Når du har tre-fire forskjellige frokostalternativer som du vet inneholder feks 200 kcal (og det samme til lusnj og kveldsmat, samt eg større middag) vil det være MYE enklere for deg å kunne opprettholde en sunn og balansert kostholdsendring. Du vil nok mest sannsynlig gå ned noen kg på en nutrilett-diett, men du vil gå opp disse kiloene ganske rask etterpå, med mindre du fortsetter å sulte deg - og det har du vel ikke tenkt? Ha heller fokus på å øke forbrenningen din med hyppige og næringsrike måltider - i stedet for å ødlegge forbrenningen din. En shake/bar som mellommåltid eller måltidserstatter på lesesalen er selvfølgelig helt greit, men jeg skjønner ikke hvorfor man heller ikke kan spise en salat/frukt/kornblandling eller ett par knekkebrød. Kcal-innholdet er jo stort sett det samme. Lykke til Jeg er i utgangspunktet HELT enig med deg!!!!!! Og ville ALDRI gjort det om det ikke var for at jeg vil se bra ut når kjæresten min kommer om 1 1/2 mnd(har ikke sett han på 5 mnd pga lang distanse). Jeg gjør det også fordi det er lett å begrense seg da jeg ikke har tid til planlegging i denne fasen, blir også ganske mett av en sånn shake. Har funnet ut at om jeg bruker litt tid på å drikke den (ikke drikker den opp i 5 slurker), så metter den mer ;D og igår ble jeg mett på 3..men det er ikke ideelt. Spiser jo en vanlig middag ved siden av..og om jeg har lyst bytter jeg ut en shake med vanlig sunn mat..(knekkebrød..salat etc). Er bare en ca mal på hvordan jeg skal leve de neste to ukene. Og så videre to uker etter vil jeg gjøre som du sier, begrense maten og spise sunt.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #5 Skrevet 7. september 2011 Hei Jeg vil gjerne vere med! Er også 167 og veier nå 66. Heller aldri veid så mye før, pleier ligge på ca 58 men vil gjerne veie 55! Så da er utgangspunktet vårt ganske likt da Jeg kommer ikke til å gå på nutrilett-diett, men skal spise lite karbohydrter og ofte og lite. Lagde tidligere tråden om vektoppgang så du kan se litt der på hvordan jeg tenker gjøre det! Er også student, men litt trening må det nok bli flott hvis vi kan motivere hverandre, jeg føler meg super motivert akkurat no! Føler meg ikke komfortabel med vekten min slik som den er nå.. Gleder meg, skal lese litt i tråden din. Føler meg mindre oppblåst ALLEREDE idag...magen er nesten borte. Sikkert fordi jeg ikke har spist så mye brød som jeg pleier..(SPISER alltid grovt).
miamarlena Skrevet 7. september 2011 #6 Skrevet 7. september 2011 Gleder meg, skal lese litt i tråden din. Føler meg mindre oppblåst ALLEREDE idag...magen er nesten borte. Sikkert fordi jeg ikke har spist så mye brød som jeg pleier..(SPISER alltid grovt). Flott Dette SKAL vi klare!
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #7 Skrevet 7. september 2011 TS her, Idag har jeg desverre slitt med å spise, tror jeg er for stresset. Klarte bare 3 shakes (stod opp ganske sent så har mye med det å gjøre) og 4 knekkebrød på kvelden. Ble ingen middag idag heller..men er faktisk mett. Men er rett det er altfor lite kalorier . Imotsetning til mange synes jeg derimot shakene smaker ganske godt..
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #8 Skrevet 7. september 2011 TS her, Idag har jeg desverre slitt med å spise, tror jeg er for stresset. Klarte bare 3 shakes (stod opp ganske sent så har mye med det å gjøre) og 4 knekkebrød på kvelden. Ble ingen middag idag heller..men er faktisk mett. Men er rett det er altfor lite kalorier . Imotsetning til mange synes jeg derimot shakene smaker ganske godt..
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #9 Skrevet 7. september 2011 TS her, Idag har jeg desverre slitt med å spise, tror jeg er for stresset. Klarte bare 3 shakes (stod opp ganske sent så har mye med det å gjøre) og 4 knekkebrød på kvelden. Ble ingen middag idag heller..men er faktisk mett. Men er rett det er altfor lite kalorier . Imotsetning til mange synes jeg derimot shakene smaker ganske godt..
miamarlena Skrevet 7. september 2011 #10 Skrevet 7. september 2011 Du er ihvertfall godt i gang! Jeg har spist ca 1300 kalorier i dag og trent i 45 minutter. Har også spist lite karbohydrater, ca 45 gram. Håper dette virker!
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #11 Skrevet 7. september 2011 Du er ihvertfall godt i gang! Jeg har spist ca 1300 kalorier i dag og trent i 45 minutter. Har også spist lite karbohydrater, ca 45 gram. Håper dette virker! Ja, håper da det. Føler meg MYE mindre oppblåst. Kan legge til at jeg spiste mye frukt idag også.og på disse knekkebrødene var det magert kalkunpålegg med masse agurk og paprika. Ny dag imorgen..
miamarlena Skrevet 7. september 2011 #12 Skrevet 7. september 2011 Ja, håper da det. Føler meg MYE mindre oppblåst. Kan legge til at jeg spiste mye frukt idag også.og på disse knekkebrødene var det magert kalkunpålegg med masse agurk og paprika. Ny dag imorgen.. Høres bra ut gleder meg til å vere flink i morgen også! tenker veie meg på søndag så det blir spennende å se!
AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #13 Skrevet 8. september 2011 Idag har jeg "spist" 3 shakes, en middag med en karbonade av sei, med creme fraiche(ikke det sunneste nei..men tok veldig lite), og grønnsaker til (paprika, agurk, tomat nam!). Samt 4 ryvita knekkebrød med magert kalkunpålegg og paprika. Føler meg god og mett..så dette var en fin dag! Har mensen så er litt oppblåst igjen. Hilsen ts:)
miamarlena Skrevet 8. september 2011 #14 Skrevet 8. september 2011 Flink du er Jeg har spist frokostblanding, salat med laks, en atkins bar + middag bestående av wienerpølser med redusert fett og to speilegg + mye grønnsaker. Har også vært på en 2,5 timers fjelltur så satser på jeg fikk svidd av litt kalorier da Lykke til i morgen =)
AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #15 Skrevet 8. september 2011 Flink du er Jeg har spist frokostblanding, salat med laks, en atkins bar + middag bestående av wienerpølser med redusert fett og to speilegg + mye grønnsaker. Har også vært på en 2,5 timers fjelltur så satser på jeg fikk svidd av litt kalorier da Lykke til i morgen =) wow, må si du er flink! Jeg tror ikke jeg skal veie med med det første..vil ikke bli skuffet. Går heller etter feelingen på klær tror jeg....hmm..
miamarlena Skrevet 9. september 2011 #16 Skrevet 9. september 2011 Hvordan har det gått med deg i dag? Jeg spiste atkins frokostblanding, grønnsaker med laks til lunch, lavkarbopizza til middag og cottage cheese til kvelde + 1,5 timers fjelltur! Så føler meg ganske flink
AnonymBruker Skrevet 9. september 2011 #17 Skrevet 9. september 2011 Hvordan har det gått med deg i dag? Jeg spiste atkins frokostblanding, grønnsaker med laks til lunch, lavkarbopizza til middag og cottage cheese til kvelde + 1,5 timers fjelltur! Så føler meg ganske flink Idag ble det shake til frokost, 3 knekkebrød med kalkun pålegg ,paprila til lunch. Shake til mellom måltid, to karbonaer av sei med masse grønnsaker til middag, kvelds ble en shake og så litt frokostblanding. Hvordan smaker atkins frokostblanding og hva inneholder dette?
miamarlena Skrevet 10. september 2011 #18 Skrevet 10. september 2011 Høres bra ut atkins sin frokostblanding er kjempegod synes jeg, smaker egentlig bare vanlig frokostblanding men inneheolder mindre karbohydrater! Den har fortsatt litt karbohydrater, men jeg føler jeg trenger litt da jeg trener og er student og merker jeg har fått lite energi i de periodene jeg har kuttet helt ut karbs! Den er ganske dyr dessverre, ligger på rundt 60 kroner. Jeg fikk forresten på vekten i dag og har gått ned 1 kilo
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #19 Skrevet 10. september 2011 Høres bra ut atkins sin frokostblanding er kjempegod synes jeg, smaker egentlig bare vanlig frokostblanding men inneheolder mindre karbohydrater! Den har fortsatt litt karbohydrater, men jeg føler jeg trenger litt da jeg trener og er student og merker jeg har fått lite energi i de periodene jeg har kuttet helt ut karbs! Den er ganske dyr dessverre, ligger på rundt 60 kroner. Jeg fikk forresten på vekten i dag og har gått ned 1 kilo fantastisk..1 kg på hvor lang tid? Hvor får man kjøpåt denne frokostblandingen? Er det lite sukker i? Jeg spiser fitness med biola..men er vel ikke det sunneste alternativet akkurat.
miamarlena Skrevet 10. september 2011 #20 Skrevet 10. september 2011 fantastisk..1 kg på hvor lang tid? Hvor får man kjøpåt denne frokostblandingen? Er det lite sukker i? Jeg spiser fitness med biola..men er vel ikke det sunneste alternativet akkurat. På en uke frokostblandingen kjøpes på helsekost, den er uten sukker! Veldig god sammen med tine skummet kultur melk synes jeg! Fitness med biola er vel helt ok, så lenge du ikke spiser for mye av den I dag blir det litt alkohol på meg, men skal holde meg til sprit og lettbrus! Det er vel alkoholen som inneholder minst kalorier, selv om alkohol selvfølgelig ikke er bra! Men er heldigvis ikke så ofte jeg drikker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå