Gå til innhold

Bare oss to denne gang.

Gjest Shelob

Anbefalte innlegg

Denne julen blir det bare mannen og jeg. Særkullsbarna våre er hos sine andre foreldre, svigers er sammen med svoger&co og deres nye hus, familien min har vi ikke kontakt med. What to do? Jeg ser ikke helt for meg at vi sitter over hver vår ribbebit på julaften, det høres stusselig ut.

Dette er ikke et syteinnlegg om at det er synd på oss, for det er det ikke, men ønsker gode forslag til annet å finne på? Reise? Evt hvor? Storbyshopping? hmmmmmmm.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reis til et land eller en destinasjon dere har drømt om lenge! Unn dere litt luksus, da blir det jo litt spesielt allikevel. :)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at vi vil få det sånn i fremtiden. Min mann har barn fra før og ikke jeg. Når de får barn igjen så vil det nok kun bli annenhver jul vi er sammen med flere.

Jeg har tenkt å benytte meg at de andre julene til å reise. Er heller ikke så glad i julen så det er helt greit for meg at vi kan ha noen år som vi ikke må være i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. dere må velge selv.

Vi lagde 3-retters til oss selv. Koste oss, spiste langsomt, tok et glass vin imellom og hadde god musikk i bakgrunnen. Så hadde vi et par gaver til hverandre ;)

Men du kan jo reise billigtur til syden f.eks. Da slipper du også unna julestress.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben og eg var åleine for første gong i jula i fjor, og vi koste oss, vi! Formiddagen julaften vart litt lang, men ettermiddagen og kvelden gjekk med til matlaging, ein god 3-rettar (ingen tradisjonell, kjip julemat til oss, nei!), gåveutdeling (sjølv om vi berre var to, bugna det under treet) og myyys.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere velger å bli hjemme, kan dere jo nyte de fordelene det faktisk er å være bare dere to: gjør middagen lang, rolig og romantisk. Hadde det vært en hvilken som helst annen kveld, ville dere jo kalt det kjærestekveld, så hvorfor ikke ha kjærestejulaften ;)

Sydenturer burde være mulig å få til, eller hva med hotelltur til et høyfjellshotell? Et googlesøk på <julefeiring høyfjellshotell> gir ganske mange treff.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode forslag. Hva med ferie i ikke-kristent land på den tiden? Dubai o.l. er kanskje litt langt/dyrt, men hva med Nord-Afrika? Jeg har bommet før med å reise til syden (Spania) i jula, helt dødt og temmelig kaldt. Kanskje jeg skal flytte meg over i reiseforumet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode forslag. Hva med ferie i ikke-kristent land på den tiden? Dubai o.l. er kanskje litt langt/dyrt, men hva med Nord-Afrika? Jeg har bommet før med å reise til syden (Spania) i jula, helt dødt og temmelig kaldt. Kanskje jeg skal flytte meg over i reiseforumet :)

Tunisia har jeg vært i 3 ganger og der er det alltid koselig. Du kan også reise til, i nærheten av Mahdia, gamle Gladiatorkamper etc. Egypt vil jo være varmere enn Tunisia men =)

God tur uansett, med mindre det blir heimelaga koselig middag sammen med mannen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres litt koselig ut å bare være to :)

Dere kan

Reise til varmere strøk

Leie hytte på fjellet. Gå på ski, peiskos osv

Veldedig jul? Gjøre julen flott for de som ikke har det så bra :)

Et vennepar som også er alene? En gammel tante ol? Inviter dem :)

Eller rett og slett ha en ekstraordinær kjærestekveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får dere nyte en voksen-jul!

Gjør det til noen romatiske dager istedet :) Sov lenge, drikk vin, lag god mat og nyt hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me har i år valgt å ha julafta for oss sjølv :) (me har ingen barn, men skal ikkje vere hos foreldre slik som me pleier)

Og eg gleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeder meg :D

ENDELIG skal det bli slik som ME vil, uten kjeftinga, kranglinga og suttringa, slik som det lett blir under middags kaoset.

Me skal ha flott julemiddag, når me vil, i det tempoet me har lyst til. Etterpå er det av med finstasen og på med pysjen og tøflane, sette oss i godstolene foran peisen med litt rødvin og heimalaga snacks. Og har me lyst til å droppe pysjen, så kan me det :D

Me skal åpne pakkene akkurat når me vil, om det er kl 17.00 eller kl 23.30. Eller me kan vente til dagen etterpå.

Og me kan gå å legge oss akkurat når me vil, og det er stille i huset :)

Det ser kanskje ikkje slik ut, men eg koser meg heima hos mine foreldre på julafta (hos hans foreldre er ein annan sak). Men det skal bli så sinnsjukt herlig å ha ei julafta akkurat på den måten me vil :D

Så ikkje furt i vertfall! Nyt julafta der det er du og mannen din som bestemmer programmet :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

La meg foreslå følgende;

Feire julen ombord på Hurtigruta :)

De jeg kjenner, som har gjort det, kan snakke seg varme om hvilken fantastisk opplevelse det var :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis til new york og sug inn den amerikanske julestemningen. Stå på skøyter forran julegrana og gå hånd i hånd og titte i alle julevinduer i butikkene :rodmer:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forholdsvis nylig separert, men skal feire julen med (eks)-mannen min allikevel.

Ungene er blitt voksne og flyttet og da foretrekker jeg at de velger å være hos sine svigerforeldre samme året slik at vi alle kan feire jul sammen annenhvert år. Sønnene mine sliter litt med å være hos svigerforeldrene i julen - for dem er nemlig mamma sitt pinnekjøtt synonymt med julaften :fnise: og jeg innrømmer at første julen uten dem nok vil bli litt merkelig og sikkert føles en smule amputert.

Det gjelder allikevel å gjøre det beste utav det og jeg er ganske sikker på at jeg og (eks)-mannen vil kose oss masse.

Jul i New York hørtes jo bare deilig ut, da :rodmer:

Endret av Jytte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi sov lenge, koset, laget hjortestek, drakk god vin og røyket litt hasj hele dagen, spilte sjakk, kortspill og hadde kjøpt inn par dvdfilmer. Utrolig koselig, og bare oss.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som jeg leser alle de koselige forslagene deres, skulle jeg ønske at jeg også var alene med sambo i jula....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal stå på suppekjøkken, så lager vi god mat og ser en fin film og har julesex og åpner gaver til hverandre når vi kommer hjem. Litt mer meningsfylt! Jeg klarer ihvertfall ikke sitte med familien hans og se forskjellsbehandlingen av ungene og antall gaver og det.. Helt sykt. Ene griner fordi hun fikk tv når han andre fikk data. Huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...