AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #1 Skrevet 7. september 2011 Er 30 år, har tja...blandingshud - dvs; tørr overhud men nok olje ellers. Om vinteren blir jeg Saharaørken. I tenårene/20 årene hadde jeg veldig tørr og sensitiv hud, og kunne bokstavelig talt bare smøre kremer med 30% fett på huden. Superfin hud - fikk aldri tette porer. Etter jeg sluttet på p-piller har jo hormonene kommet igang så det synger, og jeg har måttet prøve mye forskjellig. Har alltid forsøkt i flere måneder/minst 6 mnd - og de fleste produkter har vært enten helt OK - eller dårlige for meg. En liten liste over hva jeg har prøvd uten hell: - Boots No7 for sensitiv hud; fikk så mye tilstoppede porer at det tok laaaang tid å bli kvitt det(inneholder mineraloljer....) - Avene; inneholder også mineraloljer, same story - Kaldpresset jojobaolje; helt ok, men merket at huden ble mettet på oljer - Mandelolje; stoppet porene - MD Formulations: stopper ikke til, men gjør heller ikke noe positivt og legger seg som et klissete lag og gir litt diskokule effekt i panna uten å gi nok fukt - Decleor; har prøvd både Angelique og Neroli night balm - veldig gode på fukt, men jeg får de verste utbruddene jeg har hatt. Ikke dype, men masser av hvite "bumps" tett i tett på hele kinnet......og da mener jeg HELE kinnet. Så; reagerer altså på for mye oljer(kanskje de eteriske?), mineraloljer og har veldig dårlig erfaring med produkter ment for blandingshud/fet hud. Har hatt best erfaring med produkter som er ment for tørr/veldig tørr hud. Hjelp noen?
Gjest Daenerys Skrevet 8. september 2011 #2 Skrevet 8. september 2011 Hvilket md produkt er det du har brukt? og hva mener du med tørr overhud, men nok olje ellers?
AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #3 Skrevet 8. september 2011 Har du snust noe på Matis? Huden din høres litt vrien ut, og da er Matis ofte et trygt valg. Det var det ihvertfall for meg. Tørr overhud kan føles enda tørrere om du ikke peeler huden 1-2 ganger i uken forresten. Da kjenner du alle de døde hudcellene når du tar på huden.
Basi Skrevet 9. september 2011 #4 Skrevet 9. september 2011 Hei! Sliter selv med å finne en fuktighetskrem som gir nok uten å se ut som en discokule. Huden min begynner å flasse om jeg ikke får nok fuktighet og litt fett, men får utbrudd om de er for fete. Har du prøvd Green People? Synes at Decleor legger seg som et lag utenpå huden min, men har nå begynt med Green People Vit a min face mask før jeg legger fuktighetskremen deres over om natten (heter noe sånt som 24 hour cream - lange navn som jeg ikke husker i farten ). Er veldig fornøyd med det - dyrt er det heller ikke Vet ikke om dette hjalp - virker som du kanskje må ha fetere krem enn det jeg må...
tante fiolett Skrevet 9. september 2011 #5 Skrevet 9. september 2011 Jeg har også fet hud med tørr overhud, som blir skikkelig vanskelig, tørr og flassete i kaldt vær. Har prøvd mange ulike kremer for å få nok fuktighet men lite fett, og de to beste jeg har funnet (til bruk om natten) er Exuviance Evening Restorative Complex og MD Forte Replenish Hydrating Cream. Opplever ikke at noen av disse tetter til porene. Hvis du er veldig tørr, kan kanskje disse funke om dagen også, men jeg synes de blir litt mye under sminke på dagtid. Exuviance sin Essential Daily Defense Fluid SPF 15 er også ganske bra (finnes også i kremversjon om du synes denne ikke gir nok). Det kan forresten være et tips å bruke et fuktserum under kremen for å gi enda mer fukt i de periodene du trenger det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå