philippa starck Skrevet 29. november 2003 #1 Skrevet 29. november 2003 Har fått et digert munnsår på underlepppen - noen som har en god ide om noe som får det bort??
Salt Skrevet 29. november 2003 #2 Skrevet 29. november 2003 Elizabeth Arden 8 hour cream? Eller du kan prøve å smøre honning på, det er et kjerringråd som jeg ikke har prøvd ut selv, men det skader jo ikke med et forsøk. Håper det går bort snart da!
Sandra Skrevet 29. november 2003 #3 Skrevet 29. november 2003 Om du skal bli kvitt herpessår, må du smøre på en reseptbalagt krem du får hos legen med en gang du kjenner en liten kul. Nå har det jo alleredde brutt ut hos deg d, så da er jeg redd du bare må vente.. Helt tullete at den kremen er respetbelagt egentlig, i de fleste andre land er det en selvfølge å kjøpe det på apoteket uten resept. Det finnes flere kremer,men legen hjelper deg.. Hvis du er mye plaget med munnsår bør du kanskje gå til legen og få en resept sånn at du har den liggende til du oppdager at du får det igjen. Jeg har fått munnsår ganske ofte i det siste, og da har jeg hatt en tube liggende i vesken sånn at jeg har den klar til å smøre på såret når det enda er en "knopp". Når det bryter ut er det lite å gjøre, desverre.., men kanskje de andre tipsene linderer litt iallfall. Sandra
Tusseline Skrevet 29. november 2003 #5 Skrevet 29. november 2003 Mentholatum leger de fleste sår, har jeg erfart. Er det snakk om digre og dype sår derimot, ville jeg nok ha tatt en tur innom apoteket for videre veiledning.
Midnattsol Skrevet 29. november 2003 #6 Skrevet 29. november 2003 Er det herpessår er det lite som tar knekken på det utenom den reseptbelagte kremen. Er redd Mentholatum kommer til kort her. Kremen, Zovirax eller Vectavir skal påføres med en gang man kjenner prikking i leppa og den skal hemme utviklingen. Herstat skal også hjelpe mot hermesmunnsår og den er ikke på resept. Har aldri prøvd den så vet ikke hvordan den virker. Er utbruddet over og det har blitt sår kan man bruke ting som Mentholathum, Eight Hour Cream, Bacimysin o.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå