L@dy Skrevet 7. september 2011 #1 Skrevet 7. september 2011 Ja, tittelen sier det meste, er det jo en million av andre telefoner, Pphone, LG m.fl. Motta samtaler, sende sms, mms, ta bilder osv, surfing på nettet, kalender er det jeg vil bruke den til. Kanskje telefonen vil være ett godt valg, eller mener du jeg bør gå for noe annet?
DBM Skrevet 7. september 2011 #2 Skrevet 7. september 2011 Hvis du ikke er opptatt av 3D, så er det den beste telefonen på markedet. Selv har jeg liten/ingen interesse av 3D. Den eneste grunnen til å velge noe annet, utenom 3D evt, er høy pris på Samsung'en. Sensation er dyrere og dårligere.
Shantee Skrevet 7. september 2011 #3 Skrevet 7. september 2011 Sensation er vel ikke dyrere enn Samsung Galaxy s2, spørs hvor du ser hen. Noen sier Galaxy s2 er den beste på markedet, men det er jo litt smak og behag. Jeg har sett en del på begge disse modellene og spesifikasjonsmessig er de like bra, galaxy s2 er kanskje hakket foran. Designmessig blir Galaxy s2 litt for iphone-copycat, og dekslet bak ser ut som det er i billig plast. Om du kjøper galaxy s2 kan du i alle fall komme innom her og si om du er fornøyd eller ikke 1
L@dy Skrevet 7. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 7. september 2011 Har ingen interesse av 3D. Ja, prisen er høy, men synest de andre telefonene som jeg også vurderer koster stort sett det samme. Nå har jeg ikke sjekket priser sånn veldig nøye enda, men det er inntrykket mitt.
DBM Skrevet 7. september 2011 #5 Skrevet 7. september 2011 (endret) Sensation er vel ikke dyrere enn Samsung Galaxy s2, spørs hvor du ser hen. Noen sier Galaxy s2 er den beste på markedet, men det er jo litt smak og behag. Jeg har sett en del på begge disse modellene og spesifikasjonsmessig er de like bra, galaxy s2 er kanskje hakket foran. Designmessig blir Galaxy s2 litt for iphone-copycat, og dekslet bak ser ut som det er i billig plast. Om du kjøper galaxy s2 kan du i alle fall komme innom her og si om du er fornøyd eller ikke Jeg skal ikke påstå at Sensation er dyrere overalt, men det er det inntrykket jeg sitter med etter å ha sett på enkelte butikker. Hvordan kan Sensation være like bra? For meg er den viktigste forskjellen at Sensation leveres med intern lagringsplass på 1 gb, mens S2 leveres med 16/32 gb. S2 har også bedre skjerm. Sensation har høyere pikseltetthet, men Super Amoled Plus er bedre enn Super LCD. Dessuten har S2 et arbeidsminne på 1 gb, mens Sensation har 768 mb. Prosessor skal det ikke være noen stor forskjell på. Det eneste (?) som taler for Sensation er at man kan foretrekke det designet, eller foretrekke Sense foran TouchWiz. Launcher (Sense og TouchWiz) kan man uansett bytte, og av de som virkelig bryr seg så er det nok få som har disse to. "Billig plast" på S2? Har aldri hørt at plastkvaliteten på S2 skal være dårlig. Sensation er mer enn 27 % tyngre. Endret 7. september 2011 av DBM
L@dy Skrevet 7. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 7. september 2011 Om du kjøper galaxy s2 kan du i alle fall komme innom her og si om du er fornøyd eller ikke En god grunn til å gå for den ja.
L@dy Skrevet 7. september 2011 Forfatter #7 Skrevet 7. september 2011 S2 har også bedre skjerm. Sensation har høyere pikseltetthet, Sensation kjenner jeg ikke til, men jeg likte godt den store skjermen til Samsung. Og så er det jo denne Iphone som så mange sverger til, hvordan er den i forhold til Samsung da? Hva skulle jeg ha gjort uten KG? :gjeiper:
Shantee Skrevet 7. september 2011 #8 Skrevet 7. september 2011 Jeg skal ikke påstå at Sensation er dyrere overalt, men det er det inntrykket jeg sitter med etter å ha sett på enkelte butikker. Hvordan kan Sensation være like bra? For meg er den viktigste forskjellen at Sensation leveres med intern lagringsplass på 1 gb, mens S2 leveres med 16/32 gb. S2 har også bedre skjerm. Sensation har høyere pikseltetthet, men Super Amoled Plus er bedre enn Super LCD. Dessuten har S2 et arbeidsminne på 1 gb, mens Sensation har 768 mb. Prosessor skal det ikke være noen stor forskjell på. Det eneste (?) som taler for Sensation er at man kan foretrekke det designet, eller foretrekke Sense foran TouchWiz. Launcher (Sense og TouchWiz) kan man uansett bytte, og av de som virkelig bryr seg så er det nok få som har disse to. "Billig plast" på S2? Har aldri hørt at plastkvaliteten på S2 skal være dårlig. Sensation er mer enn 27 % tyngre. Sensation kan oppgraderes til 32 gb med å kjøpe et minnekort, enkelt og greit. Dessuten følger det med minnekort på 8gb, så da er forsåvidt det problemet løst. Jeg har aldri hatt behov for 16 gb så langt i alle fall. Selvfølgelig er det slike småtterier som gjør galaxy s2 bedre, men tror rett og slett det blir en smakssak. Kanskje ikke hun er så opptatt av om skjermen er amoled eller lcd
Savagedlight Skrevet 7. september 2011 #9 Skrevet 7. september 2011 (endret) og dekslet bak ser ut som det er i billig plast. Det er vel smak og behag; Men jeg syns faktisk det dekselet var en genial løsning. Det ser ikke ut for å ha så lett for å gå istykker da det ikke er "stiv" plastikk. Og du knepper det bare på, liksom. Ang. minne: Galaxy S2 har støtte for opptil 32GB MicroSD kort. Såvidt jeg husker, så fulgte det ikke med noe minnekort med min, men det kan hende det varierer. Den har ikke hatt noen treghetsproblemer enda; 1GB arbeidsminne & ekte multitasking er en drøm. (Nå skal det sies at jeg brukte en Nokia n97 mini før, som var noe herk, synes jeg ihvertfall) Jeg vet ikke hvordan den andre telefonen der er, men jeg er kjempefornøyd med min Galaxy S2. Endret 7. september 2011 av Savagedlight
DBM Skrevet 7. september 2011 #10 Skrevet 7. september 2011 Sensation kjenner jeg ikke til, men jeg likte godt den store skjermen til Samsung. Og så er det jo denne Iphone som så mange sverger til, hvordan er den i forhold til Samsung da? Hva skulle jeg ha gjort uten KG? :gjeiper: Hvis jeg svarer på hvorfor du ikke skal kjøpe iPhone, så resulterer det i at Henkie kommer på banen og så har vi det gående igjen. Men... () kort oppsummert så er iPhone tregere enn dagens toppmodeller, gir deg mindre valgfrihet til å sette opp din egen telefon slik du vil ha den, lar deg bare laste ned apps som ligger i App Store, støtter ikke flash, støtter ikke minnekort, støtter ikke widgets, har et batteri som du "ikke får ut", krever at du bruker iTunes. iPhone har også lettere for å bli fysisk ødelagt, knust osv. Glasset på S2 tåler mer. Til Shantee: fullt klar over at Sensation støtter minnekort, men mange apps og widgets krever å ligge på intern lagring. Hvis disse tingene ikke er så viktige, så kan hun jo kjøpe en dårligere telefon, uten noen åpenbar grunn. 1
Shantee Skrevet 7. september 2011 #11 Skrevet 7. september 2011 Hvis jeg svarer på hvorfor du ikke skal kjøpe iPhone, så resulterer det i at Henkie kommer på banen og så har vi det gående igjen. Men... () kort oppsummert så er iPhone tregere enn dagens toppmodeller, gir deg mindre valgfrihet til å sette opp din egen telefon slik du vil ha den, lar deg bare laste ned apps som ligger i App Store, støtter ikke flash, støtter ikke minnekort, støtter ikke widgets, har et batteri som du "ikke får ut", krever at du bruker iTunes. iPhone har også lettere for å bli fysisk ødelagt, knust osv. Glasset på S2 tåler mer. Til Shantee: fullt klar over at Sensation støtter minnekort, men mange apps og widgets krever å ligge på intern lagring. Hvis disse tingene ikke er så viktige, så kan hun jo kjøpe en dårligere telefon, uten noen åpenbar grunn. Vel jeg kan lagre de fleste applikasjoner på minnekortet, vet ikke hvilke applikasjoner du tenker på. Og denne telefonen jeg har nå har vesentlig dårligere internminne enn både sensation og galaxy s2. Og synes det er litt morsomt at sensation betegnes som en dårlig telefon, jeg er i alle fall veldig fristet til å kjøpe den Kan godt hende jeg ender opp med galaxy s2 selv, skal ikke kjøpe for om en 2 måneders tid.
DBM Skrevet 7. september 2011 #12 Skrevet 7. september 2011 (endret) Jeg håper virkelig ikke at noen mener at Sensation er en dårlig telefon. Hvis vi ser bort ifra de siste 3D-telefonene som jeg ikke har satt meg godt nok inn i, så er det Sensation som er den nest beste telefonen. På min Desire er intern lagring det største problemet, og da hjelper det ikke at jeg har et minnekort på (bare) 4 gb. Her har jeg bare launcher'n, traffic counter og widgetlocker fullt og helt på intern lagring, men alle (?) apps som ligger på minnekortet tar samtidig opp plass på intern lagring. Man kan selv se hvor mye av en app som ligger hvor. For de som vil se på 3D-telefoner, så er det først og fremst HTC EVO 3D som er verdt å se på. Den er nok bedre enn Sensation. Endret 7. september 2011 av DBM
Shantee Skrevet 7. september 2011 #13 Skrevet 7. september 2011 Jeg håper virkelig ikke at noen mener at Sensation er en dårlig telefon. Hvis vi ser bort ifra de siste 3D-telefonene som jeg ikke har satt meg godt nok inn i, så er det Sensation som er den nest beste telefonen. På min Desire er intern lagring det største problemet, og da hjelper det ikke at jeg har et minnekort på (bare) 4 gb. Her har jeg bare launcher'n, traffic counter og widgetlocker fullt og helt på intern lagring, men alle (?) apps som ligger på minnekortet tar samtidig opp plass på intern lagring. Man kan selv se hvor mye av en app som ligger hvor. For de som vil se på 3D-telefoner, så er det først og fremst HTC EVO 3D som er verdt å se på. Hørtes ut som du mente Sensation var en dårlig telefon, beklager. Har hatt noen problemer med internlagringsplass på min telefon, men har flyttet til minnekort eller rett og slett kvittet meg med applikasjoner. Blir som regel lei etter en stund. Enig at HTC EVO3D er den beste 3d-telefonen, men spesifikasjonsmessig er vel Sensation bedre og minst 500 kroner billigere. Skjønner egentlig ikke helt vitsen med å ha muligheten til å filme i 3D og ta bilder i 3D, særlig når jeg ikke har 3D tv en gang.
DBM Skrevet 7. september 2011 #14 Skrevet 7. september 2011 EVO 3D har bedre arbeidsminne og mer intern lagringsplass. Sensation har tilsynelatende bedre kamera. Les her.
Shantee Skrevet 7. september 2011 #15 Skrevet 7. september 2011 "Ultimately, we've come to think of the EVO 3D as a Sensation with a lesser camera, cheaper materials, worse battery life, and without the ability to roam worldwide. But hey, it's got 3D and the best dedicated two-stage camera button that's ever graced a phone. That's gotta be worth something, right?" Engadget Ganske bra gjennomgang av HTC Evo3D for de som måtte være interessert.
DBM Skrevet 7. september 2011 #16 Skrevet 7. september 2011 Hvis de ser bort ifra en firedoblet lagringskapasitet og høyere arbeidsminne, men bryr seg om kamera, vel...
L@dy Skrevet 7. september 2011 Forfatter #17 Skrevet 7. september 2011 Ser ut som tråden min har holdt dere igang her i dag. Tror jeg fortsatt kommer til å gå for Samsung, men ikke bestemt meg enda. Den koster jo litt da.
Henkie Skrevet 8. september 2011 #18 Skrevet 8. september 2011 Og så er det jo denne Iphone som så mange sverger til, hvordan er den i forhold til Samsung da? IPhone er en knallgod telefon som de fleste elsker (NB Nå snakker jeg om de som har den. Altså iPhone-brukere) Den er imidlertid eldre enn feks Samsungen du sikter til, og har derfor dårligere tekniske spesifikasjoner. Om det betyr noe for deg i det daglige, må du nesten avgjøre selv ved å feks teste begge telefonene. De tingene som DBM påpeker negativt ved iPhone ( kun apps fra App Store, støtter ikke flash, støtter ikke minnekort, støtter ikke widgets, har et batteri som du "ikke får ut", krever at du bruker iTunes.) synes ikke jeg personlig betyr noe som helst, men der er mange uenig med meg, så der vil vi aldri enes. DBM har rett i det han sier om glasset. Det er utsatt og kan fort knuse dersom du er uforsiktig med telefonen. Både Samsungen og iPhonen er begge svært gode telefoner. Du vil helt sikkert bli fornøyd uansett hvilken av dem du velger.
Shantee Skrevet 8. september 2011 #19 Skrevet 8. september 2011 Om du absolutt vil ha iPhone, vent i alle fall på 5'ern da.
L@dy Skrevet 10. september 2011 Forfatter #20 Skrevet 10. september 2011 Om du absolutt vil ha iPhone, vent i alle fall på 5'ern da. Hmm...ja, det er kanskje ett poeng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå