Gå til innhold

Komplekser for manboobs

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å date en mann som det viser seg at har komplekser fordi han har "manboobs". Han har ikke mye og for meg spiller det ingen rolle. Vi skulle gå til sengs sammen for første gang nå for noen dager siden og han var tydelig utilpass med å kle av seg.

Vi har snakket om dette og han sier rett ut at han er misfornøyd med dette. Han er ivrig sykler og er i god form. Ikke er han overvektig. Jeg regner med at det bare er alderen (han er 53) og at det kanskje er arvelig i hans familie.

Han ønsker å gjøre noe med dette - men hva? Styrketrening?

For meg spiller det altså ingen rolle at han har dette. Men det påvirker selvsagt forholdet at han har komplekser for kroppen sin. Og det påvirker seksuallivet når han ikke er komfortabel med å kle av seg og ha lyset på!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han gyno? Altså at det er dannet kjertelvev i brystet hans og brystvorter som står ut?

Hvis ikke så er det fint med kondisjonsøvelser og styrkeøvelser i overkroppen generelt som vil være den beste måten å "løse problemet på". Han trenger skikkelige rygg, skuldre og brystmuskler for å stramme opp brystet :)

Hvis han har gyno og sånt kjertelvev så er det plastisk kirurgi som må til, det er et lite inngrep bare. Han kan til og med få det dekket, med mindre det er "selvforskyldt" ved at han har brukt steroider tidligere feks.

• Liker 1
Skrevet

Det heter noe spesielt, så det på det der pinlige sykdommer i England.

Var vel noe med at kroppen bare valgte å lagre fett der, og han som hadde det tok fettsuging på dem. Om jeg ikke husker feil.

Skrevet

@Inx: Han har ikke brystvorter som står ut og jeg tror ikke han har kjertelvev Steroider tror jeg vel aldri han har vært borte i. Dette er som sagt en jeg har datet en liten stund nå og jeg kan ikke livshistorien hans. Men noe bodybuilder eller trening som tilsier steroider har han meg bekjent aldri vært borte i.

@Katten: Det er nok sånn at kroppen hans lagrer fett der ja. Han driver også mest sykling på treningsfronten og ikke noe styrketrening. Fettsuging..? Hvis man uansett trenger å gå litt ned i vekt (han har litt å gå på) så er vel fettsuging ikke det man først tenker på?

Bare så det er sagt så synes jeg kroppen hans er fin som den er!!

Skrevet

@Inx: Han har ikke brystvorter som står ut og jeg tror ikke han har kjertelvev Steroider tror jeg vel aldri han har vært borte i. Dette er som sagt en jeg har datet en liten stund nå og jeg kan ikke livshistorien hans. Men noe bodybuilder eller trening som tilsier steroider har han meg bekjent aldri vært borte i.

@Katten: Det er nok sånn at kroppen hans lagrer fett der ja. Han driver også mest sykling på treningsfronten og ikke noe styrketrening. Fettsuging..? Hvis man uansett trenger å gå litt ned i vekt (han har litt å gå på) så er vel fettsuging ikke det man først tenker på?

Bare så det er sagt så synes jeg kroppen hans er fin som den er!!

Han får skaffe seg en benkpress, så blir fettvevet bare pynt på brystmusklene.

Skrevet

gynekomasti heter det, kort kalt 'gyno'

Han er vel også såpass gammel at han burde få sjekket hormonbalansen. Menn får mer østrogen i forhold til testosteron med alderen, og gyno kan fort bli en av symptomene. Østradiol (e2) er det man måler. Desverre kan en del leger være ganske kjipe på sånt for menn, for menn har jo ikke hormoner man trenger bry seg med må vite.

Skrevet

gynekomasti heter det, kort kalt 'gyno'

Han er vel også såpass gammel at han burde få sjekket hormonbalansen. Menn får mer østrogen i forhold til testosteron med alderen, og gyno kan fort bli en av symptomene. Østradiol (e2) er det man måler. Desverre kan en del leger være ganske kjipe på sånt for menn, for menn har jo ikke hormoner man trenger bry seg med må vite.

Hvordan behandler man det da? Tilfører mer testosteron?

Skrevet

Hvordan behandler man det da? Tilfører mer testosteron?

Vel, det er her det blir sticky, da for mye østrogen hos menn kun er ansett som et problem på grunnforskningsnivå. Det tar en stund før slikt filterer opp til legestanden, lenger i Norge vil jeg og tro.

Høye nivå vil bare bli definert som normalt i dag.

Tilføre testosteron vil ikke hjelpe, da det underliggende problemet er for høy konvertering av testosteron til østrogen, det er nemlig der østrogenet kommer fra.

Så det som ville hjulpet, men som i praksis bare gis til noen menn som får testosterontilskudd på grunn av lave nivåer, er en gruppe medisiner som kalles aromataseinhibitorer (AI).

Aromatase er enzymet som konverterer testosteron til østrogen, AI hindrer dette enzymet.

Stort sett brukes AI til behandling av østrogenfølsom brystkreft hos kvinner. Men dette er som sagt ikke cellegift, man bare 'sulter ihjel' kreften.

Skrevet

Vel, det er her det blir sticky, da for mye østrogen hos menn kun er ansett som et problem på grunnforskningsnivå. Det tar en stund før slikt filterer opp til legestanden, lenger i Norge vil jeg og tro.

Tilføre testosteron vil ikke hjelpe, da det underliggende problemet er for høy konvertering av testosteron til østrogen, det er nemlig der østrogenet kommer fra.

Wow! Ja, det hadde jo ikke gått så bra.

Så det som ville hjulpet, men som i praksis bare gis til noen menn som får testosterontilskudd på grunn av lave nivåer, er en gruppe medisiner som kalles aromataseinhibitorer (AI).

Aromatase er enzymet som konverterer testosteron til østrogen, AI hindrer dette enzymet.

Stort sett brukes AI til behandling av østrogenfølsom brystkreft hos kvinner. Men dette er som sagt ikke cellegift, man bare 'sulter ihjel' kreften.

Ok, og dette blir ikke tilbudt menn som sliter med manboobs? Hvilket tilbud får de da, klapp på skuldra?

Skrevet

Wow! Ja, det hadde jo ikke gått så bra.

Ok, og dette blir ikke tilbudt menn som sliter med manboobs? Hvilket tilbud får de da, klapp på skuldra?

I beste fall..

Høye østrogennivåer er og koblet til depresjon, impotens, prostatproblemer, hjerte&kar problem osv.

I mangel av AI hjelper slanking på saken, da fettvev inneholder mye aromatase.

Skrevet

I beste fall..

Høye østrogennivåer er og koblet til depresjon, impotens, prostatproblemer, hjerte&kar problem osv.

I mangel av AI hjelper slanking på saken, da fettvev inneholder mye aromatase.

Yes.. enda ett udmerket marked for medisinimport. :sjenert:

Skrevet

Bottom line: om han har så store komplekser rundt det, send ham til legen for sjekk av alt mulig.

• Liker 1
Skrevet

Kan de ikke gå til androlog da? Skulle tro disse tar dette problemet mer alvorlig enn en vanlig fastlege.

Skrevet

Yes.. enda ett udmerket marked for medisinimport. :sjenert:

Oppsøk de største dudene på store-gutt gymmen i nærheten, de vet hvor man får tak i AI. Når man tar en shit-load av testosteron trenger man slikt også.

Skrevet

Bottom line: om han har så store komplekser rundt det, send ham til legen for sjekk av alt mulig.

Altså.... han har ikke så store komplekser rundt det. Men komplekser nok til at det føles litt ubehagelig å kle av seg foran en kvinne første gang.

Og alle dere andre: Han har ikke kjertler i brystene. Det er fett. I går kveld snakket vi om dette og jeg har tatt på dem. Det er vel kanskje ikke ordentlige manboobs da...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...