nummer 2 Skrevet 7. september 2011 #1 Skrevet 7. september 2011 Hei, jeg har for tiden ikke fast jobb. Jeg jobber som vikar (er student) og fra vakt til vakt. Blir jeg dårlig dette svangerskapet også,så blir jeg sengeliggende noen måneder pga ekstrem kvalme.. Jeg prøver å få meg fast stilling på ca 50% ( er det ikke 50% som er kravet for å få rett til permisjonspenger?). Om jeg ikke skulle få en fast stilling på minst 50. Da mister jeg all rett til permisjon- og det samme gjør far? Vil jeg da kun få utbetalt de 33 000 fra NAV, og får da heller ikke 'permisjonspenger' for de vikartimene jeg Evt tar fremover ? Jeg vet om regelen på 6 av 10 mnd før permisjonen starter, men blir det jeg jobber under 50% regnet med?
Britt Banditt Skrevet 7. september 2011 #2 Skrevet 7. september 2011 Tror den regelen med 50% har falt bort, du må bare ha tjent mer enn 1/2G på årsbasis. http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+ved+f%C3%B8dsel Les her
nummer 2 Skrevet 7. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2011 Tusen takk:) Det ante jeg ikke ) Vet du eksakt hva det beløpet er forresten?
Klematis Skrevet 7. september 2011 #4 Skrevet 7. september 2011 En G er 79 216 kr, så 1/2 er da 39 608 kr. Du som er student får vel hele årets lån omgjort til stipend også?
nummer 2 Skrevet 7. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 7. september 2011 For en lettelse:) Takk !! Jeg er bare student med Lånekassen i ryggen frem tom desember, så regner ikke med de er villige til å gi noe støtte utover det;) Så lenge jeg klarer å få en fast jobb, og helst ikke bli sykemeldt, så skal jeg klare å få tjent opp minst det beløpet:) Så får jeg muligheten til å studere som 'privatist' samtidig som jeg jobber:) Fagene jeg tar kreer A for å komme videre, så blir godt å kunne konse om skole og jobb samtidig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå