Gå til innhold

bør jeg fortelle han det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, hei.

For ca to uker siden hadde jeg ubeskyttet sex med en fyr. (det vet han) nå har jeg fått noe som kan minne om en festeblødning utifra det jeg har lest. Jeg vet ikke helst sikkert om jeg er gravid ennå, men om jeg er det, blir det abort.

Det er ikke noe seriøst mellom oss, men vi har tenkt til å fortsette å ha sex og det kan jo hende det blir mer seriøst etterhvert. (har hentet resept på p-piller nå).

Hvis jeg er gravid og tar abort, bør jeg fortelle han det? I såfall før eller etter aborten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør fortelle det før, mener jeg. Ellers ser jeg ikke helt hva han skal gjøre med den informasjonen, annet enn å vite det da.

Skrevet

Sånn kan det gå når man har ubeskyttet sex, det vet vel han også. Jeg synes absolutt du skal fortelle han det hvis du er gravid, uansett hva du har tenkt å gjøre med det.

Skrevet

har du blitt gravid synes jeg du bør fortelle det.

Skrevet

Dersom du tar abort synes jeg ikke at du trenger å fortelle det. Hvorfor skal han vite det?

Han får jo ikke gjort noe fra eller til uansett, og kanskje han begynner å tenke hva hvis, om hvis.

Uansett, ha ikke ubeskyttet sex - benytt kondom eller prevansjon.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er bra hvis du forteller han det. Så vet han at uønsket graviditet ikke bare er noe som skjer andre. Jeg har selv tatt abort og informerte "far". Han ble glad og trist på samme tid. Glad fordi han trodde han var steril og trist fordi vi ikke skulle beholde. Han fulgte meg til sykehuset og ble hos meg til neste dag. Har aldri angret og han sa selv en mnd senere at det var godt å få lov til å dele opplevelsen selv om det ikke resulterte i barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...