Gjest Plinth Skrevet 7. september 2011 #1 Skrevet 7. september 2011 En tenåring jeg kjenner (fyller straks 16 år) har det helt fritt hjemme. Det er lov å drikke alkohol, gjerne med bostedsforelderen i huset, det er lov å ha full fest (hele nabolaget truer med å ringe barnevernet neste gang) det er helt fritt om h*n kommer hjem både en ukedag eller i helgen, mao bostedsforelderen har ikke kontroll på nøyaktig hvor tenåringen er. Om tenåringen kommer hjem kl 0100 eller kl 0400 er ikke så nøye. Bostedsforeldreren drar gjerne på tur (innland og utland) uten å si i fra. Ei vet ikke alltid tenåringen når bostedsforelderen kommer eller går. Når det gjelder mat, er det ikke så nøye, det blir som regel svært usunn mat, ergo har tenåringen minst 25 kg overvekt. Tenåringen spiser de fleste måltid alene eller sammen med venner (måltid laget selv) Forøvrig er det vel mer vanlig, men det viser bare bostedsforelderens fravær når det er mer regel enn unntak. Tenåringen trives veldig godt med å ha det helt fritt, og at bostedsforeldren er stort sett borte - jeg og andre synes derimot det er trist at det er blitt sånn... Føler det er lite man kan gjøre
Brukernavn Skrevet 7. september 2011 #2 Skrevet 7. september 2011 Og hvorfor har ingen kontaktet barnevernet, om det er så uforsvarlig? 6
Marionette Skrevet 7. september 2011 #3 Skrevet 7. september 2011 Jeg er enig med Brukernavn. Dessuten er det bedre å bry seg en gang for mye enn en gang for lite. Det værste man kan gjøre er å sitte å se på at det skjer og lure på om man burde bry seg, men alikevel ikke gjøre noe. Det kan være vanskelig å bry seg, men det er alikevel lite å tape på det. Lykke til, uansett hva du velger på gjøre
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #4 Skrevet 7. september 2011 Jeg fikk ikke lov til alt det der, men fikk lov å drikke, mamma kjøpte drikke til meg under forutsetning av at hun visste hvor jeg var, hvem med og hentet meg hvis jeg var for full eller sånt. Fikk lov å ha fest også når hun var vekkreist osv. Ser ikke problemet jeg 1
Gjest Plinth Skrevet 7. september 2011 #5 Skrevet 7. september 2011 Problemet er at ingen vet hvor tenåringen er, eller hva h*n gjør på. Vet det er alkohol i ukedager også, men ikke full fest.
Jannu Skrevet 7. september 2011 #6 Skrevet 7. september 2011 (endret) Hvis du er bekymret, kontakt barnevernet. Endret 7. september 2011 av Jannu 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå