Gå til innhold

Fortsatt gift, barn med den nye dama

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min eks og hans nye dame er gravide. De har snart termin. Vi har vært separert i et år, og skilsmissepapirene er ikke behandlet enda. Eksen min stresser litt rundt dette, men jeg bare lurer på om det har noe å si om han fortsatt er gift med meg og får barn med en annen? :)

Noen som vet hvor lang tid det ca tar fra skilsmissepapirer er sendt inn til skilsmissen er innvilget?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan det er når mannen får barn med andre enn ektefellen vet jeg ikke, men min samboers X fikk barn med ny mann før de var skilt, å da måtte min samboer undertegne papirer på at han ikke var barnets far. Ellers ville han automatisk blitt oppført som barnefar.

Skrevet

Største problemet min x møtte var faktisk i kirka ved dåp. Presten synes ikke han hadde noe i kirka å gjøre, da de fortsatt så på han som gift. Hører med at han fikk barnet 3 mndr etter at jeg flyttet ut, og var vel en viktig faktor for at jeg gjorde det. Måtte bare signere på klinikken han, så gikk det fint med den parten.

Uansett....bare husk at barnet ikke er skyld i det. Det sa jeg til presten også da han ringte meg ang dette. Barnet skal ikke lide for det, og er helt uskyldig

• Liker 3
Skrevet

For min samboer tok det ca 4 uker fra skilsmissepapirene var sendt inn (1 år siden, i Østfold), men det letteste er nok å ringe fylkesmannen og høre. Det er slik jeg forstår det litt forskjellig rundt om i landet etter kapasiteten hos nettopp fylkesmannen. Så tar det 2 år før noen av dere kan gifte dere igjen uten å måtte spørre om den andre har noe i mot det.

Skrevet

Så tar det 2 år før noen av dere kan gifte dere igjen uten å måtte spørre om den andre har noe i mot det.

Hvor står det?
Skrevet

Hm, ok. takk for svar :)

min soon-to-be exmann gikk fra meg, ble umiddelbart sammen med en ny, og etterpå har det bare gått slag i slag der i gården. Forlovet seg 3 mnd etter at separasjonen var innvilget. Men regner med vi rekker å få skilsmissepapirene igjennom før barnet kommer. Det kan vel ikke ta mer enn en mnd. Han skulle ringe og sjekke:)

Skrevet
Noen som vet hvor lang tid det ca tar fra skilsmissepapirer er sendt inn til skilsmissen er innvilget?

For oss tok det ca. 2 1/2 mnd, men det var fordi han konsekvent nektet og signere papirene. Da ble det noen ekstra purrerunder på ham, før fylkesmannen innvilget skilsmissen uten hans samtykke..

Skrevet

For min samboer tok det ca 4 uker fra skilsmissepapirene var sendt inn (1 år siden, i Østfold), men det letteste er nok å ringe fylkesmannen og høre. Det er slik jeg forstår det litt forskjellig rundt om i landet etter kapasiteten hos nettopp fylkesmannen. Så tar det 2 år før noen av dere kan gifte dere igjen uten å måtte spørre om den andre har noe i mot det.

Dette har jeg aldri hørt om.

Mulig det fungerte sånn i "gamledager" å da mener jeg så langt tilbake som på 50 - 60 tallet...

Skrevet

Hm, ok. takk for svar :)

min soon-to-be exmann gikk fra meg, ble umiddelbart sammen med en ny, og etterpå har det bare gått slag i slag der i gården. Forlovet seg 3 mnd etter at separasjonen var innvilget. Men regner med vi rekker å få skilsmissepapirene igjennom før barnet kommer. Det kan vel ikke ta mer enn en mnd. Han skulle ringe og sjekke:)

Også klarer du å være så rolig til det hele og skrive smilefjes og sånn?!?! Det må jeg si... Du er virkelig en stor person, kudos til deg :)

• Liker 3
Skrevet

Også klarer du å være så rolig til det hele og skrive smilefjes og sånn?!?! Det må jeg si... Du er virkelig en stor person, kudos til deg :)

Hehe, nei jeg kan vel ikke akkurat skryte på meg at jeg har taklet dette bra... Jeg har vært så sint og lei meg at jeg omtrent ikke har visst hvor jeg skulle gjøre av meg. Det har vært et tøft år! Og jeg sliter nok fortsatt litt med det som har skjedd.

Men jeg orker ikke være sint og bitter lenger. I den grad jeg klarer det :)

• Liker 10
Skrevet

Har ikke svar til spørsmålet ditt, men jeg må bare få sagt at for en drittgubbe han høres ut som! Fikk skikkelig vondt av deg. :/

Skrevet

Har ikke svar til spørsmålet ditt, men jeg må bare få sagt at for en drittgubbe han høres ut som!

Kan ikke si meg uenig i den akkurat :)

Skrevet

Det er lov å gifte seg dagen etter skillsmisse bevilgningen er utstedt, men hvis den ene parten ønsker å gifte seg før det er gått 2 år så må tidligere ektefelle skrive under på at boet er delt og oppgjort. Etter 2 år trenger ikke tidligere ektefelle skrive under på dette og trenger heller ikke informmeres om giftemål.

Skrevet

For oss tok det ca. 2 1/2 mnd, men det var fordi han konsekvent nektet og signere papirene. Da ble det noen ekstra purrerunder på ham, før fylkesmannen innvilget skilsmissen uten hans samtykke..

For at fylkesmannen skal innvilge skillsmisse uten begge parters underskrift må de ha vært separert i 2 år.

Skrevet

Min eks og hans nye dame er gravide. De har snart termin. Vi har vært separert i et år, og skilsmissepapirene er ikke behandlet enda. Eksen min stresser litt rundt dette, men jeg bare lurer på om det har noe å si om han fortsatt er gift med meg og får barn med en annen? :)

Det har ingen betydning for deg om han får barn med en annen før dere er skilt. hvor lang tid det tar å få innvilget skillsmisse kommer an på hvor mange saker fylkesmanne har. Men det bruker ikke å gå mer en et par måneder.

Skrevet

For at fylkesmannen skal innvilge skillsmisse uten begge parters underskrift må de ha vært separert i 2 år.

Tull. Jeg var separert i et år og exn sendte inn papirene uten at jeg visste noenting. Tok tre uker så lå skillsmissebevilgningen i postkassa mi.

Skrevet

Berre tull !! Det er revnandelikegyldig om du har innvendinger mot nytt ekteskap. Det som blir etterspurd er ei erklering på at skifte etter dykkar ekteskap er ferdig. Og nekter du å skrive under så tar det berre litt lengretid men det blir ordna.

Skrevet

Hva?? Stemmer dette??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...