Gå til innhold

Førsteintrykk/tilbakemelding, bilde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppgaven er "moments"/"øyeblikk".

Jeg er ute etter å fange frustrasjonen til hunden. Men for å klare å jobbe med bilder, trenger jeg tilbakemelding.

oj14x2.jpg

:sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde ha vært på nivå med hunden! Dette tipset gjelder både dyr og barn: Legg deg ned slik at du er ca. på øyenivå med modellen.

Ellers likte jeg fargene veldig godt, og gulvet var fint som bakgrunn.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, jeg prøvde det. Men er ikke helt enig med deg om å alltid bruke dette. I fugleperspektiv forsterkes intrykket av at han er underlegen, liten og hjelpesløs. Så det er min argumentasjon mot det. Men takk:)

Edit: OG jeg ville få med kroppen, noe som var vanskelig på den høyden. (tok endel bilder)

Endret av teatimee
Skrevet

Ja, jeg prøvde det. Men er ikke helt enig med deg om å alltid bruke dette. I fugleperspektiv forsterkes intrykket av at han er underlegen, liten og hjelpesløs. Så det er min argumentasjon mot det. Men takk:)

Argumentet ditt er godt, og jeg ser det. Men du kunne fortsatt ha gått nærmere. Per nå får jeg mer en slags "tilfeldig snapshot"-følelse av bildet ditt. Her er et bilde tatt ovenifra, hvor jeg føler fotografen har fått kontakt med hunden. Bildet ditt er ikke dårlig altså, likte det veldig godt. Men føler at jeg er for langt unna hunden til å oppleve dens frustrasjon.

• Liker 1
Skrevet

Ja. Skjønner det du mener. Og er fint å få andre synspunkter, så setter pris på det! Oppgaven skal "frem i lyset" i morgen, så det blir nok dette jeg leverer nå. Men tar til meg kommentarer slik jeg kan ta selvkritikk når jeg presenterer (regner med læreren syns det er gode kvaliteter hos elever), også får jeg tips til å rette det opp :)

Skrevet

Ja. Skjønner det du mener. Og er fint å få andre synspunkter, så setter pris på det! Oppgaven skal "frem i lyset" i morgen, så det blir nok dette jeg leverer nå. Men tar til meg kommentarer slik jeg kan ta selvkritikk når jeg presenterer (regner med læreren syns det er gode kvaliteter hos elever), også får jeg tips til å rette det opp :)

Lykke til! Vil bare igjen påpeke at jeg likte bildet ditt. Er morsomt å følge med fotografspirer :foto:

Skrevet

Jeg likte også bildet, men jeg hang meg så veldig opp i hva det er vi ser ved kneet (?) på den øverste baklabben?

Ellers fikk jeg litt inntrykk av at det er noen som står og holder på oppmerksomheten til hunden, slik at den ser dit den ser. Det ser nesten litt anstrengende ut for den å ligge og se så mye "opp". Men dyr er vel ikke akkurat de enkleste å ha som fotomodeller, kan jeg tenke meg. ;)

Som sagt: Likte bildet. Både fargene, og hvordan hunden bare ligger der og tilsynelatende har kapitulert. :)

Skrevet

Likte bilde men det er litt forstyrrende med stol/bord ben i bildet øverst. Skulle gjerne ha sett at det var i svart hvitt..

Flott bilde, lykke til :jepp:

Skrevet

Det er et plaster! Hehe...

Han ble kastrert for 2 uker siden. Den dagen han skulle få av kragen, skadet han kneet=på igjen med kragen (og sying av kne). For et par dager siden (i et uoppmerksomt øyeblikk av eieren, slikket han borti det mens han var uten krage, og måtte sy det litt igjen...igjen!). Så 2 uker i konstant krage, stakar:/

Ja, det kan nok se litt anstrengende ut..enig i det.

Skrevet

PoisonIwy: Takk for tilbakemelding:) Prøvde det i svart-hvitt, men ville ha med mer varmetoner i bildet, så da ble det slik:)

Skrevet

Det er et plaster! Hehe...

Han ble kastrert for 2 uker siden. Den dagen han skulle få av kragen, skadet han kneet=på igjen med kragen (og sying av kne). For et par dager siden (i et uoppmerksomt øyeblikk av eieren, slikket han borti det mens han var uten krage, og måtte sy det litt igjen...igjen!). Så 2 uker i konstant krage, stakar:/

Ja, det kan nok se litt anstrengende ut..enig i det.

Off, skikkelig ulykkeshund det der! Får håpe han har fått sin dose for en stund nå. ;)

Lykke til i morgen!

Skrevet

Ja, det er han. Håper det er slutt på uflaksen nå:P

Takk skal du ha:)

Flere meninger..? (Jaiks... :unsure: )

Skrevet

Heisann, likte bildet ditt jeg! Tror jeg selv ville ha valgt å gjøre det litt mer sånn. Svart/hvitt, litt crop, fjerne plasteret(?) på foten og litt mer skarphet og kontrast (ser nå at jeg tok litt hardt i med kontrasten, men brukte da altså ikke lang tid på dette). Håper ikke du tar deg nær av at jeg eksperimenterte litt med bildet ditt i noen få minutter, men fant ut at det var enklere å vise sånn ca. hva jeg mente enn å bare forklare :)

Sier for all del ikke at min versjon er rett eller best eller noe, ville bare vise deg hva jeg mente :)

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...