Gå til innhold

Kroppstype: Slank

Anbefalte innlegg

Skrevet

På nettdatingssider skal man jo oppgi hva slags kroppstype man har.

Hva tenker du om en jente som velger alternativet slank? Er det normalt slank (som i ikke i nærheten av tykk) eller er det tynn? Og hva er "gjennomsnittlig"? Er det en med litt mage, love handels og gjerne 10 kg for mye? Eller er gjennomsnittlig også en slank person?

Så har vi atletisk, hva er det? Ift slank?

Og hva skiller "Et par kg for mye" fra gjennomsnittlig?

"Stor og fyldig" betyr vel i en sånn sammenheng nesten direkte feit, siden det var flere finere måter å si det på om han bare har litt former.

Målet må jo være å gi et mest mulig realistisk bilde av seg selv. Kunne aldri drømt om å møte noen også blir de skuffet fordi de tror jeg veier mer eller mindre enn hva jeg gjør:p

Jeg har en BMI på 20-21. Trener mye og ser nokså atletisk ut. Har ikke et par kg for mye noen steder, men har rumpe og hofter som er meget kvinnelige. Satt meg automatisk på slank jeg, men så begynte jeg å tenke på hva folk egentlig legger i begrepet slank. Vil de se for seg en veldig tynn person (tynn mener jeg er BMI under 16-18) eller en slank person (feks sånn som hun her har samme mål som meg, bare puppene hennes er litt større enn mine: http://www.google.no/imgres?q=100-70-100&um=1&hl=no&tbm=isch&tbnid=xPuMyEmftNe0eM:&imgrefurl=http://www.deporgoo.com/chica-nerea-dalila-berrocal-berrocal_341.htm&docid=ljmVy0Fu4Eij1M&w=399&h=600&ei=I4NmTr3qLYfWsgbju_H3CQ&zoom=1&iact=hc&vpx=848&vpy=168&dur=3649&hovh=275&hovw=183&tx=114&ty=193&page=3&tbnh=157&tbnw=105&start=52&ndsp=18&ved=1t:429,r:9,s:52&biw=1366&bih=673)

Dette er ikke ment som en av disse evinnelige "hva legger du i begrepene"-trådene som herjer på kropp og helse-forumet, men en liten variant av hva som egentlig menes og forventes når en person kaller seg selv slank på en sjekkeside på nettet.

Alternativene på Sukker er:

Slank

Atletisk

Gjennomsnittlig

Muskuløs

Par kg for mye

Stor og fyldig

Ser at alle guttene nesten har gjennomsnittlig. Noen få drister seg til atletisk, ellers er de fleste ydmyke (eller bare dvaske:p). Aner ikke hva jenter/damer flest velger, jeg kommer ikke inn på deres profiler;)

Har du møtt noen som har valgt veldig feil alternativ når det gjelder kroppstype? Feks "gj.snittlig", så er hun 100kg+. Eller en "muskuløs" mann med 1 m ølmage?

P.S Har nye bilder av hele kroppen på siden, så de interesserte kan selv se, men syns dette var en festlig ting å diskutere. Generelt sett, ikke med fokus på meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes at valget gjennomsnittlig var litt overflødig, da både slank, atletisk og "et par kg for mye" er hva jeg anser som vanlig/gjennomsnittlig.

• Liker 4
Skrevet

Du skriver du ser atketisk ut.

Så velg det.

Har intrykk av at jenter har høy terskel for å velge det.

Jeg har BMI, på 19-20, velger slank, men føler vel det er noe mellom atletisk og slank.

Gjenomsnittlig er vel en følese. Og kan virke som sikring for å ikke skuffe en evt date. Du virker mer selvsikker tenker jeg om du tørr velge noe annet.

Skrevet

Jeg synes at valget gjennomsnittlig var litt overflødig, da både slank, atletisk og "et par kg for mye" er hva jeg anser som vanlig/gjennomsnittlig.

Godt poeng!

Føler gjennomsnittlig er et alternativ for de som ikke helt vet hva de skal si. Man kan sikkert risikere å møte på nærmest hva som helst av de i den kategorien.

Veldig mye er faktisk gj.snittlig:)

Skrevet

Du skriver du ser atketisk ut.

Så velg det.

Har intrykk av at jenter har høy terskel for å velge det.

Jeg har BMI, på 19-20, velger slank, men føler vel det er noe mellom atletisk og slank.

Gjenomsnittlig er vel en følese. Og kan virke som sikring for å ikke skuffe en evt date. Du virker mer selvsikker tenker jeg om du tørr velge noe annet.

Ja, min terskel for å velge det er høy. Jeg er redd for å gi inntrykk av at jeg er superduper sporty og skikkelig muskeldame. Ja, jeg trener og har gener som gjør at jeg ser mer atletisk ut enn jeg egentlig føler meg, men føler nesten man må være toppidrettsutøver eller fitnessdame for å velge det.

Er enig med deg i det siste avsnittet der :jepp:

Skrevet (endret)

På nettdatingssider skal man jo oppgi hva slags kroppstype man har.

Hva tenker du om en jente som velger alternativet slank? Er det normalt slank (som i ikke i nærheten av tykk) eller er det tynn? Og hva er "gjennomsnittlig"? Er det en med litt mage, love handels og gjerne 10 kg for mye? Eller er gjennomsnittlig også en slank person?

Så har vi atletisk, hva er det? Ift slank?

Og hva skiller "Et par kg for mye" fra gjennomsnittlig?

"Stor og fyldig" betyr vel i en sånn sammenheng nesten direkte feit, siden det var flere finere måter å si det på om han bare har litt former.

Målet må jo være å gi et mest mulig realistisk bilde av seg selv. Kunne aldri drømt om å møte noen også blir de skuffet fordi de tror jeg veier mer eller mindre enn hva jeg gjør:p

Jeg har en BMI på 20-21. Trener mye og ser nokså atletisk ut. Har ikke et par kg for mye noen steder, men har rumpe og hofter som er meget kvinnelige. Satt meg automatisk på slank jeg, men så begynte jeg å tenke på hva folk egentlig legger i begrepet slank. Vil de se for seg en veldig tynn person (tynn mener jeg er BMI under 16-18) eller en slank person (feks sånn som hun her har samme mål som meg, bare puppene hennes er litt større enn mine: http://www.google.no/imgres?q=100-70-100&um=1&hl=no&tbm=isch&tbnid=xPuMyEmftNe0eM:&imgrefurl=http://www.deporgoo.com/chica-nerea-dalila-berrocal-berrocal_341.htm&docid=ljmVy0Fu4Eij1M&w=399&h=600&ei=I4NmTr3qLYfWsgbju_H3CQ&zoom=1&iact=hc&vpx=848&vpy=168&dur=3649&hovh=275&hovw=183&tx=114&ty=193&page=3&tbnh=157&tbnw=105&start=52&ndsp=18&ved=1t:429,r:9,s:52&biw=1366&bih=673)

Den jævla linken din gir virusadvarsel! :kjefte:

Category: Exploit

Description: This program is dangerous and exploits the computer on which it is run.

Recommended action: Remove this software immediately.

KLIKK IKKE PÅ LINKEN!

Endret av Steinar40
  • Liker 1
Skrevet

Jeg møtte en kar på sukker en gang, som skrev at han hadde gjennomsninnlig kroppstype, men i mine øyne var han kraftig overvektig. Kanskje 130 kg eller mer. Ikke muskuleøs heller, men masse mage. Men han var en fin fyr fordet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...