Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte vi kunne ha en tråd hvor vi delte tips om hjemmelagede julegaver :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ambisjoner om å strikke litt sokker og pjone noen votter :)

Kanskje prøve meg på et par strikka varmeflaskecovere også :)

Skrevet

I år blir det bok/album med den lille frøkna

Skrevet

Mamma blir glad for alt man gir henne. Men i år får hun en termokopp til å ha kaffe i og ett album jeg skal scrappe til henne.

Skrevet

jeg lager alltid brente mandler som jeg pakker pent inn å gir til folk som ikke er så nerme..

• Liker 1
Gjest Varpunen
Skrevet

tenkte kanskje jeg skulle finne en side på nettet som tilbyr type fotobøker, og samle noen oppskrifter i en hjemmelaget kokebok.

Skrevet

Tenkte å legge litt ymse konfekt som jeg kan gi som ekstra gave. :rodmer:

Skrevet

Forskjellige typer konfekt og småkaker pleier å være populært! Ellers har det hendt jeg har printet ut foto hvis jeg vet det er noe som er interessant for mottakeren (feriebilder osv.).

Skrevet

I fjord lagde jeg såpe og konfekt. Det ble meget godt mottatt - så tror jeg skal finne på noe i den duren i år også :gave:

Skrevet

Ikke helt hjemmelaget, men fotoknudsen lager det: kalender!

Mamma og pappas favorittgave :)

Skrevet

I fjor fikk mamma grytekluter med julemønster, kjempefine :)

Skrevet

Noen som har noen gode ideer til noe jeg kan strikke til en venninne på 30år?

Skrevet

Jeg har laget en del magneter av nabbiperler. Egentlig gjorde jeg det mest for min egen del, men det er en del som har sagt at de synes de er tøffe. Så jeg gir nok bort en del slike i år, sammen med en flaske vin eller hjemmelaget konfekt kanskje :)

Skrevet

I fjord lagde jeg såpe og konfekt. Det ble meget godt mottatt - så tror jeg skal finne på noe i den duren i år også :gave:

Såpe??? Fortell :)

Gjest Annaires
Skrevet

Noen som har noen gode ideer til noe jeg kan strikke til en venninne på 30år?

Et deilig sjal/skjerf

Tøffler

Votter

Gjest Consensio
Skrevet

Jeg lager cookies og juleknekk, kremer, shampo, såper.

Pappa gleder seg til hver jul, for han får alltid en stor kurv med hjemmelaget knekk, hjemmelaget sylte, marsipan og pepperkaker, en flaske vin (noen ganger får han hjemmelaget mjød dersom jeg har orket å lage det), mens samboeren hans får en kurv full av hjemmelagede velværeprodukter.

• Liker 2
Skrevet

Jeg sendte ut melding til de nærmeste vennene mine om at hvis de ville ha noe strikket til jul så var det på tide å komme med ønsker.

Så i år ser det ut som om det ihvertfall blir 4 par sokker, 2 sitteunderlag, 1 par tova votter.

Dette er gode venner som setter stor pris på hjemmestrikket.

I tillegg så vurderer jeg å hekle blomster og feste på hårspenner som jeg kan gi til 2 søte søskenbarn :jepp:

Skrevet

Jeg elsker å lage og motta hjemmelagde gaver!

I fjor laget jeg karameller og marsipankuler som jeg dyppet i sjokolade. Dette puttet jeg oppi hjemmelagede kremmerhus. Falt skikkelig i smak ;)

I år har jeg begynt å hekle et lappeteppe i brun og beige ull som mor og far skal få, ettersom de "har alt de trenger" :)

Jeg har også vært med en venninne en gang og laget såpe. Helt fantastisk også kan man sette sitt personlige preg på de.

• Liker 1
Skrevet

Gjerne kom med oppskrifter på det dere lager, jeg blir hvertfall super inspirert av å lese dette!

Skrevet

Votter og sokker blir det alltids endal av til jul. I år er det luksus selbuvotter på pinnene; yttervott i tradisjonelt selbumønster i finull som er tovet, foret med en innervott i tynn alpakkagarn. Kjempevarme votter som holder hendene varme selv i mange blå grader og vind.

http://ravel.me/Ahries/gevu6

Det blir nok også noen luer i samme greia; mønstret lue foret med alapakka.

Til tantebarn og nabounger ( som med ønsker seg votter hvert år) blir det skallevotter:

http://ahries42.blogg.no/1307271564_deathflake_mittens.html

Min bror, som er datanerd de lux får et skjerf med navnet sitt i binære bokstaver.

http://knitty.com/ISSUEwinter06/PATTbinary.html

http://www.tekmom.com/buzzwords/binaryalphabet.html

En tante av meg som elsker småting og duppedingser til huset får heklede lysmansjetter med mathcende løper i hvitt og gull.Fant en oppskrift i et gammelt julehefte fra Familien.

Litt diverse tanter og onkler får en flaske vin hver samt noe fra juleverkstedet. I år tror jeg vi lager såper. Pakker inn såpestykkene i gjennomsiktig cellofan, pynter med en kanlestang og en skive tørket appelsin\lime, og henger på flasken med en bastbit.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...