AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #1 Skrevet 6. september 2011 Tenkte vi kunne ha en tråd hvor vi delte tips om hjemmelagede julegaver
Gjest Tekola Skrevet 6. september 2011 #2 Skrevet 6. september 2011 Jeg har ambisjoner om å strikke litt sokker og pjone noen votter Kanskje prøve meg på et par strikka varmeflaskecovere også
lille-lure Skrevet 6. september 2011 #3 Skrevet 6. september 2011 I år blir det bok/album med den lille frøkna
Fluffe Skrevet 6. september 2011 #4 Skrevet 6. september 2011 Mamma blir glad for alt man gir henne. Men i år får hun en termokopp til å ha kaffe i og ett album jeg skal scrappe til henne.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #5 Skrevet 6. september 2011 jeg lager alltid brente mandler som jeg pakker pent inn å gir til folk som ikke er så nerme.. 1
Gjest Varpunen Skrevet 6. september 2011 #6 Skrevet 6. september 2011 tenkte kanskje jeg skulle finne en side på nettet som tilbyr type fotobøker, og samle noen oppskrifter i en hjemmelaget kokebok.
PoisonIwy Skrevet 6. september 2011 #7 Skrevet 6. september 2011 Tenkte å legge litt ymse konfekt som jeg kan gi som ekstra gave.
Safira Skrevet 6. september 2011 #8 Skrevet 6. september 2011 Forskjellige typer konfekt og småkaker pleier å være populært! Ellers har det hendt jeg har printet ut foto hvis jeg vet det er noe som er interessant for mottakeren (feriebilder osv.).
^KinderMaxi^ Skrevet 6. september 2011 #9 Skrevet 6. september 2011 I fjord lagde jeg såpe og konfekt. Det ble meget godt mottatt - så tror jeg skal finne på noe i den duren i år også
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #10 Skrevet 7. september 2011 Ikke helt hjemmelaget, men fotoknudsen lager det: kalender! Mamma og pappas favorittgave
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #11 Skrevet 7. september 2011 I fjor fikk mamma grytekluter med julemønster, kjempefine
Gjest Kv84 Skrevet 7. september 2011 #12 Skrevet 7. september 2011 Noen som har noen gode ideer til noe jeg kan strikke til en venninne på 30år?
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #13 Skrevet 7. september 2011 Jeg har laget en del magneter av nabbiperler. Egentlig gjorde jeg det mest for min egen del, men det er en del som har sagt at de synes de er tøffe. Så jeg gir nok bort en del slike i år, sammen med en flaske vin eller hjemmelaget konfekt kanskje
lille-lure Skrevet 7. september 2011 #14 Skrevet 7. september 2011 I fjord lagde jeg såpe og konfekt. Det ble meget godt mottatt - så tror jeg skal finne på noe i den duren i år også Såpe??? Fortell
Gjest Annaires Skrevet 7. september 2011 #15 Skrevet 7. september 2011 Noen som har noen gode ideer til noe jeg kan strikke til en venninne på 30år? Et deilig sjal/skjerf Tøffler Votter
Gjest Consensio Skrevet 7. september 2011 #16 Skrevet 7. september 2011 Jeg lager cookies og juleknekk, kremer, shampo, såper. Pappa gleder seg til hver jul, for han får alltid en stor kurv med hjemmelaget knekk, hjemmelaget sylte, marsipan og pepperkaker, en flaske vin (noen ganger får han hjemmelaget mjød dersom jeg har orket å lage det), mens samboeren hans får en kurv full av hjemmelagede velværeprodukter. 2
MissLibellula Skrevet 8. september 2011 #17 Skrevet 8. september 2011 Jeg sendte ut melding til de nærmeste vennene mine om at hvis de ville ha noe strikket til jul så var det på tide å komme med ønsker. Så i år ser det ut som om det ihvertfall blir 4 par sokker, 2 sitteunderlag, 1 par tova votter. Dette er gode venner som setter stor pris på hjemmestrikket. I tillegg så vurderer jeg å hekle blomster og feste på hårspenner som jeg kan gi til 2 søte søskenbarn
ara Skrevet 8. september 2011 #18 Skrevet 8. september 2011 Jeg elsker å lage og motta hjemmelagde gaver! I fjor laget jeg karameller og marsipankuler som jeg dyppet i sjokolade. Dette puttet jeg oppi hjemmelagede kremmerhus. Falt skikkelig i smak I år har jeg begynt å hekle et lappeteppe i brun og beige ull som mor og far skal få, ettersom de "har alt de trenger" Jeg har også vært med en venninne en gang og laget såpe. Helt fantastisk også kan man sette sitt personlige preg på de. 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #19 Skrevet 8. september 2011 Gjerne kom med oppskrifter på det dere lager, jeg blir hvertfall super inspirert av å lese dette!
Wildy Skrevet 8. september 2011 #20 Skrevet 8. september 2011 Votter og sokker blir det alltids endal av til jul. I år er det luksus selbuvotter på pinnene; yttervott i tradisjonelt selbumønster i finull som er tovet, foret med en innervott i tynn alpakkagarn. Kjempevarme votter som holder hendene varme selv i mange blå grader og vind. http://ravel.me/Ahries/gevu6 Det blir nok også noen luer i samme greia; mønstret lue foret med alapakka. Til tantebarn og nabounger ( som med ønsker seg votter hvert år) blir det skallevotter: http://ahries42.blogg.no/1307271564_deathflake_mittens.html Min bror, som er datanerd de lux får et skjerf med navnet sitt i binære bokstaver. http://knitty.com/ISSUEwinter06/PATTbinary.html http://www.tekmom.com/buzzwords/binaryalphabet.html En tante av meg som elsker småting og duppedingser til huset får heklede lysmansjetter med mathcende løper i hvitt og gull.Fant en oppskrift i et gammelt julehefte fra Familien. Litt diverse tanter og onkler får en flaske vin hver samt noe fra juleverkstedet. I år tror jeg vi lager såper. Pakker inn såpestykkene i gjennomsiktig cellofan, pynter med en kanlestang og en skive tørket appelsin\lime, og henger på flasken med en bastbit. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå