Gjest RoNo Skrevet 6. september 2011 #1 Skrevet 6. september 2011 Jeg hoster så det gjør vondt. Surkler i øvre luftveier og hodepine så det holder. Er det noen som har noen råd? Tanken på å ligge våken å hoste ei heil natt til, er ikke til å holde ut. Tar i mot alle tips og kjerringråd. Jeg er så sliten jeg helt på gråten.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #2 Skrevet 6. september 2011 Ta en sovetablett så du ikke våkner av kløingen
Gjest RoNo Skrevet 6. september 2011 #3 Skrevet 6. september 2011 Har ikke slikt i hus. Vil heller ikke gå til lege før jeg blir enda sykere. De gjør jo ingen ting om det er virus ser det ut til. Har hostesaft fra forrige runde med bronkitt og den hjalp fint lite. Synd man må vente til det blir lungebetennelse før man får noe som funker.
MalloryK Skrevet 6. september 2011 #4 Skrevet 6. september 2011 Har nettopp hatt det selv, gikk over etter 2 uker. Jeg bruker noskapin, det reddet meg fra det verste (jeg bruker pillene)
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #5 Skrevet 7. september 2011 Drikk mye kokvarmt vann. Varmen tynner ut og renser slimet i halsen så hosten letner. Drypp gjerne et par dråper med JHP-olje, eller en annen peppermynteolje i det varme vannet, det river godt i systemet og kan lindre.
Gjest RoNo Skrevet 7. september 2011 #6 Skrevet 7. september 2011 Tusen takk for tipsene. Gikk faktisk rimelig greit i natt. Mye takket være: Fribol, sterke hoste/hals-drops. De er sukkerfrie urtetabeletter fra apoteket. Skal alltid ha de i hus fra nå av.
Gjest *Røyskatt* Skrevet 7. september 2011 #7 Skrevet 7. september 2011 Fribol er gode. Ellers syns jeg bisolvon (dersom du har slim som skal opp, ikke ellers) av den sterkeste typen pleier å være god. Det hjelper også å sove litt sittende om du klarer det. For meg må jeg da ligge på sofaen, bygd opp av puter. Astmamedisin, sånn inhalator, har også hjulpet meg mye når jeg har hatt bronkitt. Be om å få en sånn. De er ikke så dyre, og for meg er de gull verdt på natten.
Gjest *Maja* Skrevet 7. september 2011 #9 Skrevet 7. september 2011 Masse ingefær te med honning...hadde masse bronkitt før jeg sluttet å røyke. Husk å gå med skjerf hele tiden(inne også), og kjøp slimløsende hostesaft...
Gjest Lille-pus Skrevet 7. september 2011 #10 Skrevet 7. september 2011 Jeg hoster så det gjør vondt. Surkler i øvre luftveier og hodepine så det holder. Er det noen som har noen råd? Tanken på å ligge våken å hoste ei heil natt til, er ikke til å holde ut. Tar i mot alle tips og kjerringråd. Jeg er så sliten jeg helt på gråten. Vil heller ikke gå til lege før jeg blir enda sykere. De gjør jo ingen ting om det er virus ser det ut til. Har hostesaft fra forrige runde med bronkitt og den hjalp fint lite. Synd man må vente til det blir lungebetennelse før man får noe som funker. Du karrer deg til legen og får astma/kols medisin (inhalator). Det hjelper mot den virus-bronitten som går nå. Hostesaft hjelper for halsen, ikk for slimoppbygging i lungene. Så, - bestill deg en haste-time nå, er du så syk som du sier, men ikke vil til legen så kan du jo bare takke deg selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå