otilie Skrevet 6. september 2011 #1 Skrevet 6. september 2011 Nettet der jeg bor har visst ikke porter til teampeak 3, eller noe.. (jeg har ikke peiling på sånt) så jeg må klare å komme meg inn på teamspeak 3 på en annen måte.. noen som vet om hvordan jeg kan gjøre det? (spiller wow, og vi bruker TS når vi raider.... så litt dumt om jeg ikke kan komme inn)
DollyDelux Skrevet 14. september 2011 #2 Skrevet 14. september 2011 Hvis nettet der du bor ikke gir tilgang, har du strengt tatt ikke veldig mange valg: Du kan spørre ISP om å gi tilgang/åpne portene som trengs.Du kan spørre de du raider med om dere ikke kan bruke et annet program enn teamspeak, som forhåpentligvis bruker andre porter...Du kan kjøpe ditt eget internettabb. men forsikre deg om at portene du trenger er åpne!Du kan flytte.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #3 Skrevet 14. september 2011 Er du sikker på at du har puttet inn ip og alt riktig inn i Teamspeak? Er det du som kan administrere nettverk eller deler du med andre ?
otilie Skrevet 14. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 14. september 2011 bor i studenthybel, så det er ikke jeg som fikser med nettet her... er det noe galt, så skriver vi en melding til vaktmester liksom jeg vet ikke hvor rutern er engang... så deler med andre ja. så selv om portene ikke er tilgjengelige, så betyr det at internetten her har de portene, og at de kan åpnes? Det virket som et problem å fikse det da jeg spurte.... er sånne ting et problem? Jeg kan jo skjønne at de ikke gidder å fikse det hvis det er stress og tar lang tid når bare EN person vil ha TS... og ja, taster inn all riktig info, har prøvd flere ganger... men fikk jo uansett beskjed om at portene ikke var tilgjengelige...
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #5 Skrevet 14. september 2011 Ok kan du gi meg den eksakte feilmeldingen du får? Normalt skal Teamspeak og Ventrilo gå fint. Mulig de har satt noe skikkelige blokkeringer i den ruteren da. Man kan logge seg på ruteren og endre på slikt, men da må man ha passord til det osv. Du får overtale dem til å prøve Ventrilo istedet
otilie Skrevet 14. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 14. september 2011 <11:26:30> Trying to resolve hostname xx.xxx.xx <11:26:30> Trying to connect to server on xx.xxx.xx:xxxx <11:26:36> Failed to connect to server hvorfor skulle de ha blokkert TS tror dere? Jeg kan tilogmed laste ned torrents på internetten her..... guilden min vil ikke ta hensyn til at ts ikke funker hos meg, så trur ikke de vil begynne med ventrilo blæh
DollyDelux Skrevet 14. september 2011 #7 Skrevet 14. september 2011 bor i studenthybel...så selv om portene ikke er tilgjengelige, så betyr det at internetten her har de portene, og at de kan åpnes?... Hei, ja har hatt samme problemet selv. Portene _kan_ åpnes, men det er ikke sikkert de gidder. De er ofte sperret for å forhindre torrenttrafikk og slikt. Er du heldig er det skolens IT-avdeling som har nettet der du bor, de er ofte lettere å ha med å gjøre enn utleie-folk med null forståelse for problemet. Men vil de ikke hjelpe deg, har jeg ingen annen løsning enn de jeg nevnte tidligere.
otilie Skrevet 14. september 2011 Forfatter #8 Skrevet 14. september 2011 men merkelig om ts skal være sperret når jeg fint kan laste ned fra piratebay osv... :S
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #9 Skrevet 14. september 2011 Gå til denne linken : klikk her I innlegg nr 3 tror jeg er det en som har forslag til hva det kan være, det må du sjekke på dine pc i TS settings. Si fra hva som skjer? =)
otilie Skrevet 14. september 2011 Forfatter #10 Skrevet 14. september 2011 Make sure your internal ip is same as router 192.168.1.100 I was having same issue. Once i changed my connection ip to my internal ip i was connected right away ? skjønner ikke hva han mener... xD eller hvordan man gjør det der. jeg har lite peiling på data egentlig :S har prøvd mye forskjellig med hjelp fra folk i guilden da... men ingenting har funka.. ikke å koble til via nettleseren heller...
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #11 Skrevet 14. september 2011 Ok jeg har ikke teamspeak installert lenger så vet ikke hvordan menyene ser ut. Jeg syns det også er rart at du kan laste ned torrents men ikke koble til teamspeak..
AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #12 Skrevet 15. september 2011 Har du kunnet logge på ts3 eller ts2 fra samme maskin før? Portforwarding kan hjelpe, men jeg har aldri vært borti å ha måttet gjort det før, hverken med ts2 eller ts3. Men igjen så må du jo da ha tilgang til routeren og det vil jeg tippe du ikke har. Det høres nesten ut som at problemet ligger i en påslått brannmur, hvor ts3 ikke ligger i exception-list. Hvis det ligger i routeren er det ikke mye du får gjort med problemet. Er det noen med gode datakunnskaper i guilden din som du stoler nok på til å fjernstyre maskina di ville jeg kanskje ha gått for den løsningen. Er litt vanskelig å både forstå problemet og forklare løsninger når personen som opplever problemene ikke har peiling på mer enn av og på knappen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå