Gå til innhold

hvordan takler dere overtrøtte unger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt var veldig overtrøtt og tullete når h*n skulle legge seg, og hørte ikke etter i det hele tatt. Holdt på å le av alt jeg sa, nektet å kle av seg, skulle absolutt ikke pusse tenner, og bare lo av alt og løp rundt som en gal.

Etter en slitsom dag så var jeg også trøtt, og når jeg fikk nok og ikke orket mer av det så svarte jeg, dessverre, med kjefting. Da kom h*n seg inn på badet og gjorde som jeg hadde sagt.

Men nå har jeg dårlig samvittighet, og lurer på: Hva ville dere damer gjort i akkurat denne situasjonen? Vanligvis så går leggingen helt problemfritt, men akkurat i dag gikk alt på tverke siden vi var så trøtt å slitne begge to.

Barnet er akkurat blitt 6 år gammel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke ha dårlig samvittighet for dette. Sønnen din tåler dette så lenge ikke dette er den vanlige måten å snakke med ham på. Jeg har hatt "små" barn selv og vet at dette kan skje. Ingen av oss er overmennesker og det er viktig å se at det en gang i blant kan glippe for noen og enhver.

• Liker 1
Skrevet

Unnskyld at jeg sporer av, men hva er poenget med å anonymisere med h*n når du uansett er anonym, og det ikke er en "farlig" sak?

Skrevet

Unnskyld at jeg sporer av, men hva er poenget med å anonymisere med h*n når du uansett er anonym, og det ikke er en "farlig" sak?

Ja kanskje dumt, men det ble bare sånn akkurat når jeg skrev, nettop for å anonymisere. Jada, det var sikkert smør på flesk, men spiller det virkelig noe rolle da?

TS

• Liker 1
Skrevet

Ta det helt med ro. Det er lov å miste tålmodigheten i blant. Om du har veldig dårlig samvittighet så kan du jo bare ta en prat med ungen i morgen. Spørre om han husker at du var litt sint i går kveld, og forklare at mamma var trøtt og orket ikke så mye, og at du beklager det..

• Liker 1
Skrevet

alle foreldre blir trøtte i blandt slik som barn blir.kansje du bør legge barnet tidligere og trappe ned på aktiviteter som barnet evt er med på.

legge tid på mine 6 åringer(tvillinger) er kl halv 8 og dei står opp kl 7-havl 8 om morningen.barna trenger såpass med søvn.kan også vere lurt å rett og slett sette seg ned med barnet på fanget og kose litt før kveldstellet det roer dem oftest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...