AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #1 Skrevet 6. september 2011 - Du betaler ikke regningene dine - Du har flere betalingsanmerkninger - Flere inkassosaker har gått til retten (uten dom) - Du betaler ikke barnebidrag - Inkassogjelda vokser - Du har ikke en skikkelig plass å bo pga økonomi - Du er KLAR over problemet, men klarer ikke å komme deg ut av den onde sirkelen og trenger et hardt spark bak Ville du da blitt sur om noen hadde meldt deg på Luksusfellen og faktisk fikk sjansen til å delta? Ville du takket ja? Ville du sett på det som en fantastisk mulighet til å ordne opp i livet ditt, eller ville du blitt forbanna og aldri tilgitt personen som meldte deg på? Har man da tråkket over en grense ved å melde deg på, selv om det var med omtanke?
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #2 Skrevet 6. september 2011 Blir man sur av noe sånt vil jeg tro man er i benektelse. Det går jo ann å bare si nei, det hadde jeg gjort siden jeg ikke er interessert i å være på tv. Og heller snakket med de som meldte meg på om de kanskje hadde vært interessert i å hjelpe med få orden og ringe rundt. 4
Malum Skrevet 6. september 2011 #3 Skrevet 6. september 2011 (endret) Selv om man er klar over at man er et vandrende økonomisk kaos, betyr ikke det på noen måte at man er villig til å vise fram utilstrekkeligheten sin for hele Norge. Ja, jeg ville definitivt blir sint. Veldig sint. Hadde jeg derimot fått telefonnummeret til en veldig flink økonomisk rådgiver ville jeg nok blitt både glad og takknemlig. Endret 6. september 2011 av Bodillen 4
KaDust Skrevet 6. september 2011 #4 Skrevet 6. september 2011 Jeg ville takket ja, og sett på det som en sjanse til å få ordnet opp i livet mitt. Deretter ville jeg tatt vare på den personen som meldte meg på, og innsett at jeg har en veldig god venn som vil mitt beste 2
Anglofil Skrevet 6. september 2011 #5 Skrevet 6. september 2011 Jeg ville blitt sint. Ikke fordi jeg ikke ønsket hjelp, men fordi jeg ikke kunne tenkt meg å utlevere meg til hele Norge på den måten. Derimot, hvis jeg var i så store problemer kan det godt hende jeg hadde takket ja og lagt stoltheten til side, for det hadde vært mitt sjanse for å rydde opp. Mvh Yvonne 1
sequin Skrevet 6. september 2011 #6 Skrevet 6. september 2011 Jeg ville nok blitt sint, fordi jeg er opptatt av at økonomien er privat (nå blir jeg nesten litt sint når folk spør meg om hvor mye jeg tjener og da... ). Det finnes jo andre måter å få hjelp med økonomien sin på, hadde satt pris på om en venn kanskje ville hjulpet meg på en annen måte først og om alt ble håpløst og ingnting virket så måtte man vel bare tatt sjangsen? 1
Namine Skrevet 6. september 2011 #7 Skrevet 6. september 2011 jeg hadde nok ikke blitt sint, tror jeg. kanskje jeg hadde reagert der og da, pga alle mine problemer og at alle er klar over det, men jeg tror jo den som hadde meldt meg på kun mente det godt. men jeg hadde takket nei, for hadde jeg hatt et slikt økonomisk problem, ville jeg ikke delt det med hele norge. da hadde jeg heller prøvd å rette opp i det selv, selge det som selges kan, ringt om betalingsoppdeling, og kanskje søkt hjelp hos en profesjonell økonomisk rådgiver e.l.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #8 Skrevet 6. september 2011 Jeg ville blitt sint. Selvsagt hadde jeg hatt nytte av hjelpen, og jeg ville i utgangspunktet blitt glad for å være med i et opplegg som luksusfellen UTEN tv-kameraer. For aldri i livet om jeg hadde stilt opp på noe sånt. Og jeg ville følt det utleverende om noen jeg kjenner hadde fortalt andre (tv-produsentene) om min økonomiske situasjon.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #9 Skrevet 6. september 2011 Forstår ikke hvorfor dere ville blitt sure jeg, ingen som tvinger deg foran kamera, det er et tilbud. :gjeiper:
loppekasse Skrevet 6. september 2011 #10 Skrevet 6. september 2011 Hadde blitt mer flau enn sint... 1
Anglofil Skrevet 6. september 2011 #11 Skrevet 6. september 2011 Forstår ikke hvorfor dere ville blitt sure jeg, ingen som tvinger deg foran kamera, det er et tilbud. :gjeiper: Vel, for å få et slikt tilbud så må det legges inn en søknad, og jeg liker ihvertfall ikke tanken på at noen har utlevert meg til fremmede, selv de i luksusfellen. Det er noe jeg ønsker å vite om på forhånd i såfall. Mvh Yvonne 2
Cata Skrevet 6. september 2011 #12 Skrevet 6. september 2011 Jeg ville nok blitt skikkelig sur. Selv om jeg hadde trengt hjelp og ville tatt i mot det, så er jeg temmelig sikker på at jeg ikke ville likt å se eventuelle finansielle problemer brettet ut på TV-skjermen. 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #13 Skrevet 6. september 2011 Forstår ikke hvorfor dere ville blitt sure jeg, ingen som tvinger deg foran kamera, det er et tilbud. :gjeiper: Men før man får et eventuelt tilbud om å være med så må jo noen ha utlevert deg til produksjonsselskapet. Altså vet mange fremmede om din økonomiske situasjon, noe jeg i hvertfall ikke ville likt.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #14 Skrevet 6. september 2011 ts her sett at personen som melder på allerede har gjort alt h*n lan for å hjelpe, ordnet nedbetalingsplaner som ikke ble fulgt mer enn en kort periode og til og med har forsøkt å betale gjelda med egne penger. ja, det er pinlig å bli utlevert på tv, men hva om det kanskje er den eneste muligheten til å få et realt spark i ræva og slippe unna fengsel?
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #15 Skrevet 6. september 2011 Jeg hadde ikke blitt sur, men flau.
Carmencita Skrevet 6. september 2011 #16 Skrevet 6. september 2011 Hjelp er nå èn ting, å brette ut sine økonomiske vansker i detalj for hele Norge er virkelig noe helt annet. 1
lys Skrevet 6. september 2011 #17 Skrevet 6. september 2011 Vel, nå er ikke problemstillingen i nærheten av å være skulle aktuell hos meg, så vanskelig å tenke hvordan jeg hadde følt det å få mine økonomiske problemer og manglende disiplin brettet ut på riks-TV (høres jo ikke forlystende ut hvis jeg var i en slik situasjon), samtidig ville jeg ... i det lange løp ... muligens vært takknemlig for at noen fikk meg på rett spor (sett at jeg unngikk tilbakefall, så klart )
Malum Skrevet 6. september 2011 #18 Skrevet 6. september 2011 ts her sett at personen som melder på allerede har gjort alt h*n lan for å hjelpe, ordnet nedbetalingsplaner som ikke ble fulgt mer enn en kort periode og til og med har forsøkt å betale gjelda med egne penger. ja, det er pinlig å bli utlevert på tv, men hva om det kanskje er den eneste muligheten til å få et realt spark i ræva og slippe unna fengsel? Ja, da tenker jeg som så at denne personen ikke er istand til å nyttiggjøre seg den hjelpen h*n får, så da får h*n faktisk ta konsekvensen av det selv og gå konkurs. Kanskje vedkommende da lærer å ta ansvar for seg selv og sin egen økonomi? Tough love.
Gjest Blondie65 Skrevet 6. september 2011 #19 Skrevet 6. september 2011 Det første spørsmålet: Hadde jeg blitt sur? JA det hadde jeg, for hadde noen meldt meg på noe sånt, betyr det at vedkommende - uansett hvor velment det hadde vært - ikke hadde kjent meg godt nok til å vite mine grenser for mitt privatliv. Som Bodillen hadde jeg foretrukket å få det sparket i baken i form av en bestilt time hos en gjeldsveileder i stedet. Det andre spørsmålet: Hva om alt annet er forsøkt først, inkludert at "tysteren" har prøvd å dekke gjelden min uten at det når frem? Jeg vil fremdeles ikke brettes ut på TV. Jeg ville foretrukket en time hos gjeldsrådgiver! Hvis jeg er så vrang i viljen som det later til her betyr det også at det skal mye til for å komme på rett kjøl. Det er ikke TV-showet som hjelper disse på rett kjøl, men den økonomiske veiledningen samt bakveien inn til finansinstitusjonene. Den "bakveien" kan de fleste som kan stille en kausjonist klare å få selv - eller ved hjelp av en gjeldsrådgiver. Det er VILJEN som er problemet til din venn trådstarter. Det er mulig at en påmelding til programmet hadde vært den vekkeren som skulle til - så kanskje du må leve med at jeg blir sur, dersom situasjonen blir bedre? (Jeg sitter her og håper at det ikke er din partner som utnytter deg slik!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå