Gå til innhold

pappa?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Sønnen min på snart tre har begynt å kalle pappen sin pappa og så navnet hans (feks pappa ole) når han snakker til meg. (Har ikke hørt med pappaen hans om han sier det til han). Gutten sier av og til mamma og navnet mitt til meg også.

PROBLEMET er at han prøver seg på å kalle kjæresten min for pappa også.... retter på han hver gang, men han bare ler og insisterer mer på å si at kjæresten min er pappaen hans.

Jeg ville ikke likt det om sønnen min kalte en annen for mamma....

Men hva gjør jeg?

Har ikke lyst til å si det til faren, regner med at det ville såre han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammel er han? Bor kjæresten din i lag med dere?

Sønnen min hadde en sånn periode, men da var han veldig liten. Når han sa pappa sa vi bare "xxx ikke pappa" tilslutt så gikk det over. Men vis han er eldre blir det jo straks verre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke rart de små blir forvirret. Dere voksne er jo dem som forvirrer dem med alle menneskene de får i sin intimsfære å forholde seg til. Det er bare en fase som vil gå over. Min mor var dagmamma til en liten gutt da jeg vokste opp, han kalte sin mor mamma, oss barna hjemme kalte min mor mamma så da begynte han også med det, tilslutt kalte han damene i bladene mamma også.. han trodde vel det betydde jente, stakkar. Det gikk veldig greit å ordne opp i.. vi barna hjemme (som var over 10) kalte moren vår ved fornavn foran ham en stund. sønnen din terger deg bare, forklar at N ikke er pappa, men M er pappa. Så overse tullinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er stemor og har opplevd ved 3 anledninger at stedatter har kalt meg mamma,da har jeg svart at mamma er hjemme,men jeg skal hjelpe deg med..osv. det har gått helt fint.

jeg tror også sønnen din gjør det med vilje og synes det er morsomt fordi han merker du reagerer og kanskje virker usikker.det går nok over om man ikke lager noe sirkus ut av det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...