Gå til innhold

Råd mot forkjølelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan komme med gode råd for å bli kvitt forkjølelse? Kjærringråd, egne gode tips?

Jeg er skikkelig skikkelig forkjølet, feber, og får ikke sove om natten da alt er tett. Og jeg MÅ på jobb imorgen, på et veldig viktig møte, som jeg ikke kan få sjansen til å være med på igjen... :( :( :( :( :(

Noe jeg kan bruke i huset? Jegkommer meg ikke på butikk heller forståelig nok....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta deg et par paracet. Drikk varm solbærtoddy, ta deg et varmt bad, og legg deg og slapp av under dyna :)

Lite sannsynlig at du er helt frisk i morgen, men hjelper å slappe av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan komme med gode råd for å bli kvitt forkjølelse? Kjærringråd, egne gode tips?

Jeg er skikkelig skikkelig forkjølet, feber, og får ikke sove om natten da alt er tett. Og jeg MÅ på jobb imorgen, på et veldig viktig møte, som jeg ikke kan få sjansen til å være med på igjen... :( :( :( :( :(

Noe jeg kan bruke i huset? Jegkommer meg ikke på butikk heller forståelig nok....

Dessverre er det ingenting du kan gjøre som får forkjølelsen til å gå fortere over siden forkjølelse skyldes virus. Pass derimot på å drikke nok og spise nok. Prøv å holde deg til så normalt kosthold som mulig.

Du trenger egentlig ikke febernedsettende medisin med mindre du har høy feber (over 39 grader C) eller febersmerter. Feberen er faktisk med på å bekjempe infeksjonen.

Du kan og bruke nesespray for å lindre symptomene i nesen (pass på å ikke bli avhengig!). Neseskyllehorn er også veldig effektivt å bruke og får ut slimet dersom det ikke har tettet seg helt til.

Har du feber bør du ta det helt med ro og ikke gå på jobb. Du vil vel ikke smitte dine kollegaer? God håndhygiene er også viktig for å unngå å smitte videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har feber? hvis du har høy feber bør du vurdere deg en tur til legen for å finne ut om det kanskje kan være en bakteriell innfeksjon.

ta deg en paracet/ibux, for å få ned feberen i hvertfall. har hørt at vamrt sitron vann, eller varm solbærsaft skal lindre.

ellers har jeg et lite tips for fremtiden, jeg drikker noe som heter lemsip, bestiller det fra england, det løsner opp tett nese, demper sårhals og hodepine. det er pulver du blander ut med varmt vann. det smaker lemon tea aktig.

disse kan du bestille eks fra amazon. de er lovelig i Norge. (regner med tollerne ville sagt noe annet om ikke, siden de har vært igjennom tollsjekk flere ganger)

God bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Og god bedrings-ønsker :)

Ja, feberen er på 38,8 nå. Er alltid verst tidlig på dagen og seint på dagen, men...

Solbærsaft har jeg ikke i huset, men har sitron. Blandes i vann altså?

Skal ta et varmt bad og.

Jeg skulle egntlig støvsuget idag også, men slappe av i sengen? :sukk:

Nå har jeg tatt en ibux og en paracet hvertfall.

Igår spiste jeg masse chili og hvitløk (har hørt det skal hjelpe), men idag var jeg jo verre....

Andre ting i skapene jeg kan bruke?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å slippe neste forkjølelse kan du ta betaglukaner :) Det får du kjøpt på helsekosten. Det hjelper meg, i hvert fall! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Et andet godt råd til alle dere der ute er et par dråper peppermynte olje blandet ut i vann, ca et shotteglass med vann. Løser opp slip og hjelper sånn at man blir fortere frisk.... Peppermynte olje kan fås kjøpt på helsekost og apoteket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...