AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #1 Skrevet 6. september 2011 Vi har prøvd i 3år å enda ikke hatt en positiv test. Jeg var plaget med migrene når jeg brukte p-piller så jeg vil prøve andre ting før jeg begynner på noe med hormoner. Noen som har blitt gravid etter lang prøving ved bruk av vitex og akupunktur?
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #2 Skrevet 6. september 2011 Jeg har ikke prøvd dette men er nysgjerrig på dette selv
Athene Skrevet 6. september 2011 #3 Skrevet 6. september 2011 Etter tre års prøving hjelper neppe kjerringråd som vitex og akupunktur. Jeg hadde nok heller tatt turen til fastlegen for henvisning til utredning, slik at man kan finne ut hva som er i veien og forhåpentligvis korrigere dette med skikkelige medisiner.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #4 Skrevet 6. september 2011 Jeg vet hva som er i veien. Men jeg vil ikke bruke hormonmedisiner før jeg må siden jeg reagerer på det. Derfor ønsker jeg å prøve noe alternativt først. Det er stor forskjell på kjærringråd og alternative metoder. TS
Athene Skrevet 6. september 2011 #5 Skrevet 6. september 2011 Jeg vet hva som er i veien. Men jeg vil ikke bruke hormonmedisiner før jeg må siden jeg reagerer på det. Derfor ønsker jeg å prøve noe alternativt først. Det er stor forskjell på kjærringråd og alternative metoder. TS Jeg har aldri sett den store forskjellen på kjærringråd og naturmedisin. Fellesnevnerne er flere enn forskjellene, med tanke på manglende dokumentert effekt. Jeg forsøkte bare å komme med et velmenende råd. Etter tre års prøving må det profesjonell hjelp til. Det å bruke tusenlapper på metoder og medisiner som ingen har klart å dokumentere at virker vil bare gi deg flere skuffelser. Dessuten er det stor forskjell på hormoner i forbindelse med p-pille inntak og ved ulike behandlingsmetoder for ufrivillig barnløshet. Din reaksjon på dette vil ikke ligne på reaksjonen på hormonprevansjon overhodet. Hvis du forklarer akkurat hva problemet ditt er kan jeg sikkert skrive litt mer om hvordan akkurat dette behandles. Det Vitex er ment å hjelpe for (men ingen har klart å dokumentere) er stabilisering av sykluser, det hjelper ikke en døyt om problemet er feil lengde på lutefase, cyster, tette eggledere, dårlig sædkvalitet, etc.
arven1 Skrevet 6. september 2011 #6 Skrevet 6. september 2011 Jeg kan ikke kalle meg noen langtidsprøver akkurat..... Men jeg ble gravid i PP 9. Jeg begynte med akupunktur etter ca et halvt års prøving.... Det skjedde store endringer i kroppen min når jeg begynte med akupunktur. Jeg har i mange år vært plaget av store smerter både ved menstruasjon og eggløsning. Disse smertene forsvant etter jeg begynte med behandling og når smertene forsvant ble jeg gravid Før graviditeten hadde jeg ikke brukt p-piller på ca 10 år, bare kondom. Umulig å si om akupunktur hjalp meg med å bli gravid eller om jeg hadde blitt det uansett. Jeg har i hvertfall stor tro på at det hjalp meg fordi det skjedde så store endringer i kroppen min på kort tid etter oppstart. Ps.Samboeren min tok også akupunktur i prøveperioden sammen med meg. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #7 Skrevet 6. september 2011 Jeg har aldri sett den store forskjellen på kjærringråd og naturmedisin. Fellesnevnerne er flere enn forskjellene, med tanke på manglende dokumentert effekt. Jeg forsøkte bare å komme med et velmenende råd. Etter tre års prøving må det profesjonell hjelp til. Det å bruke tusenlapper på metoder og medisiner som ingen har klart å dokumentere at virker vil bare gi deg flere skuffelser. Dessuten er det stor forskjell på hormoner i forbindelse med p-pille inntak og ved ulike behandlingsmetoder for ufrivillig barnløshet. Din reaksjon på dette vil ikke ligne på reaksjonen på hormonprevansjon overhodet. Hvis du forklarer akkurat hva problemet ditt er kan jeg sikkert skrive litt mer om hvordan akkurat dette behandles. Det Vitex er ment å hjelpe for (men ingen har klart å dokumentere) er stabilisering av sykluser, det hjelper ikke en døyt om problemet er feil lengde på lutefase, cyster, tette eggledere, dårlig sædkvalitet, etc. Det var ikke meningen å virke kvass altså Det er min fastlege og gynekolog som har sagt at jeg mest sannsynlig vil slite på samme måte som jeg gjorde på p-pillene på hormonpillene. Så de ba meg tenke nøye igjennom om jeg ville prøve dette nå. Det var min fastlege som anbefalte akupunktur da dette kan hjelpe og rette opp i noen problemer i kroppen. Det er ikke sikkert det vil hjelpe meg å bli gravid, men det vil uansett ha positiv virkning på kroppen. Jeg har pcos og har ikke hatt menstruasjon på 9mnd. Og flere har hatt positiv virkning av vitex i forhold til pcos sa legen. men jeg kunne tenke meg å undersøke litt "pros and cons" i forhold til det.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #8 Skrevet 6. september 2011 Jeg kan ikke kalle meg noen langtidsprøver akkurat..... Men jeg ble gravid i PP 9. Jeg begynte med akupunktur etter ca et halvt års prøving.... Det skjedde store endringer i kroppen min når jeg begynte med akupunktur. Jeg har i mange år vært plaget av store smerter både ved menstruasjon og eggløsning. Disse smertene forsvant etter jeg begynte med behandling og når smertene forsvant ble jeg gravid Før graviditeten hadde jeg ikke brukt p-piller på ca 10 år, bare kondom. Umulig å si om akupunktur hjalp meg med å bli gravid eller om jeg hadde blitt det uansett. Jeg har i hvertfall stor tro på at det hjalp meg fordi det skjedde så store endringer i kroppen min på kort tid etter oppstart. Ps.Samboeren min tok også akupunktur i prøveperioden sammen med meg. Lykke til Jeg har hørt veldig mye positivt om akupunktur og grugleder meg til å prøve Håper jeg og kjenner forandringer! TS
Lucky? Skrevet 7. september 2011 #9 Skrevet 7. september 2011 Vet jo ikke hva som feiler deg, men jeg har pcos og vi hadde prøvd i over fire år før vi fikk klaff... og det første syklus med vitex og fotsone! Så ikke dumt å gi det en sjangs i allefall Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #10 Skrevet 7. september 2011 Etter to år med prøving hvor spesialist hadde utredet at det var usannsynlig å bli gravid på naturlig vis prøvde vi akupunktur. Ble gravid på første eggløsning etter 3 akupunkturtimer... Det kan jo ha vært tilfeldig at det traff akkurat da selvfølgelig, men for meg ser det ut til at det har noe for seg. Desverre spontanaborterte vi denne gangen, men vi skal definitivt gi akupunktur noen sjanser til før vi evt går over til prøverørsmetoden... Jeg sliter nemlig også med migrene og kvier meg for alle hormonene, men blir det slik så blir det selvfølgelig slik...
vmbarbie Skrevet 7. september 2011 #11 Skrevet 7. september 2011 Etter å ha prøvd i nesten to år begynte jeg med fotsoneterapi og vitex. Etter tre sykluser ble jeg endelig gravid Man kan si hva man vil om "kjerringråd" og "kvakksalveri", men så lenge virker er jeg for, jeg. Kroppen er mer enn skolemedisin. 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #12 Skrevet 7. september 2011 Vet jo ikke hva som feiler deg, men jeg har pcos og vi hadde prøvd i over fire år før vi fikk klaff... og det første syklus med vitex og fotsone! Så ikke dumt å gi det en sjangs i allefall Lykke til! Det er pcos jeg også har. Har du vært gravid tidligere eller var det aller første gang med pos test? Begynte på vitex i dag og skal til første time hos akupuntør på mandag. Gleder meg til å starte! TS
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #13 Skrevet 7. september 2011 Etter to år med prøving hvor spesialist hadde utredet at det var usannsynlig å bli gravid på naturlig vis prøvde vi akupunktur. Ble gravid på første eggløsning etter 3 akupunkturtimer... Det kan jo ha vært tilfeldig at det traff akkurat da selvfølgelig, men for meg ser det ut til at det har noe for seg. Desverre spontanaborterte vi denne gangen, men vi skal definitivt gi akupunktur noen sjanser til før vi evt går over til prøverørsmetoden... Jeg sliter nemlig også med migrene og kvier meg for alle hormonene, men blir det slik så blir det selvfølgelig slik... Jeg sliter og med migrene når jeg bruker hormonpreparater, så vil helst ikke bruke det før jeg eventuelt må. Håper vitex og akupunktur hjelper meg også Håper spiren sitter hos deg neste gang TS
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #14 Skrevet 7. september 2011 Etter å ha prøvd i nesten to år begynte jeg med fotsoneterapi og vitex. Etter tre sykluser ble jeg endelig gravid Man kan si hva man vil om "kjerringråd" og "kvakksalveri", men så lenge virker er jeg for, jeg. Kroppen er mer enn skolemedisin. Ååh håper jeg og er like heldig! begynte på vitex i dag og skal til akupunktur på mandag TS
Lucky? Skrevet 7. september 2011 #15 Skrevet 7. september 2011 Det er pcos jeg også har. Har du vært gravid tidligere eller var det aller første gang med pos test? Begynte på vitex i dag og skal til første time hos akupuntør på mandag. Gleder meg til å starte! TS Har hatt en ma og to sa tidligere. Ble da gravid ved hjelp av pergotime, så nå håper jeg spiren sitter denne gangen Masse lykke til, får håpe vitex og akupunktur gjør susen for deg
AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #16 Skrevet 8. september 2011 Jeg har nå gått på vitex i 2 dager, og jeg har ellerde begynt å få TRkramper. Har ikke hatt TR siden begynnelsen av desember i fjor. Kan den virke så raskt? TS
AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #17 Skrevet 8. september 2011 Jeg har nå gått på vitex i 2 dager, og jeg har allerde begynt å få TRkramper. Har ikke hatt TR siden begynnelsen av desember i fjor. Kan den virke så raskt? TS Edit: Skrivefeil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå