*Bumblebee* Skrevet 6. september 2011 #1 Skrevet 6. september 2011 jeg tenker på å male noen gamle møbler jeg har,bla.a. rokokko spisestuestoler og muligens skjenken som hører til.er ikke helt enig med meg selv om det skal males enda... noen synspunkt? har også en gammel rokokko lenestol som jeg skal male,denne er slitt og blir nok penere med hvit ramme. har veeldig lyst å bytte trekket på den,men vet ikke helt hvordan det gjøres...så burde kansje ikke begitt meg utpå det? for de som ikke vet så er det ca SLIK ca den ser ut,bare med falmet rosaaktig trekk og mørkere ramme,samt penere utskjæringer. dere som maler/pusser opp møbler,hvilke farger bruker dere? jeg har veldig shabby/landlig stil,så det må være noen lyse farger. bruker oljemaling på disse tingene,gjerne med glans i.. hvilken type hvitmaling blir penest? finnes jo flere typer hvitmaling... vil IKKE ha noe med for mye blått i,da jeg har en sofa som er malt med veldig hvit,men den ser nesten lilla ut.(den har gullfarget velourtrekk)så den må males om...vil ha en hvitfarge med glans som kan brukes på alle disse møblene jeg snakker om,vil ha samme hvitnyanse for å få helhet i det. Kom GJERNE med andre tips også,jeg er takknemlig for alt! elsker å holde på med møbler og interiør,så blir glad for å høre fra noen med litt mer erfaring enn meg
Gjest Annaires Skrevet 7. september 2011 #3 Skrevet 7. september 2011 Anbefaller tre stjerners gulvmaling. Det har jeg brukt på de fleste møbler jeg har malt. Den fåes i hvilken farge du måtte ønske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå