AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #1 Skrevet 6. september 2011 Jeg og min mann ønsker etter mange år, mye prøving, mye styr og vesen, å adoptere. Eller det vil si, jeg ønsker å adoptere.. Min mann sier han ikke er sikker på avgjørelsen fordi han tror at vi bare blir økonomiske støttespillere, oppdragere og foresatte frem til barna er så store at de kan spørre etter sine opprinnelige foreldre, og så drar de ut i verden for å lete etter dem. Han vil ha barn som ser på oss som familie og ikke savner noen. Når han sier det på den måten, blir også jeg litt usikker. Jeg synes adoptiv barn har rett på å kjenne sin familie og røtter, men hva om de forlater oss til fordel for familie de knapt kjenner?
Gjest Yellow Taxi Skrevet 6. september 2011 #2 Skrevet 6. september 2011 Jeg har aldri hørt om barn som forlater foreldrene de har voskt opp med til fordel for sine biologiske. Mange ønsker å finne dem, få en viss kontakt, men det er da ingen trussel for de virkelige foreldrene. Det er også mange som aldri får dette ønske om å "finne sine røtter". 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #3 Skrevet 6. september 2011 Hva med å melde dere på et adopsjonsforberedende kurs? Det er gratis og ikke "bindende" i forhold til at du må adoptere eller være i gang med en adopsjon. Det anbefales faktisk å melde seg på kurs så tidlig som mulig i adopsjonsprosessen, helst i forkant av en utredning i kommunen. Vil tro at dere kan få svar på det meste dere lurer på under et sånt kurs, og at dere vil få fjernet evt. tvil dere måtte ha om avgjørelsen. Ellers finnes det mange blogger om adopsjon og jeg vil tro en del adoptivforeldre vil være villig til å svare på spørsmålene dere måtte ha. Lykke til! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå