Gå til innhold

Håndbagasje

Anbefalte innlegg

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg har ikke flydd så veldig mye. Lurer på en liten ting.

Skal fly med SAS (innenlands bare), og skal ikke være borte spesielt lenge, så tenker håndbagasje er fint.

Men SAS sier max.str. lengde 55 x bredde 40 x høyde 23.

Min er 53 x 24 x ca 30. For høy altså.. Kan jeg likevel ta den med, eller vil jeg bli nektet? Vet ikke om jeg orker å kjøpe ny bag/veske bare for en tur..

Kan muligens få trykket den litt sammen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvor strenge SAS er når de først har kontroll. Men for å si det slik: jeg har flydd en god del innenlands de siste årene, og har aldri opplevd kontroll av håndbagasje, verken størrelsen eller vekten! Så jeg tror nok ikke du trenger å bekymre deg :)

Dersom det mot formodning skulle være kontroll, så har flyselskapene en slags kasse som du må få plass til kofferten i. Så siden du har mulighet for å trykke den litt sammen så tror jeg du skal klare deg uansett :)

Det du derimot må være obs på er at dersom du har tenkt å ha med deg håndveske + koffert inn på flyet, så kan du bli bedt om å legge vesken i kofferten, siden det kun er lov å ha ett kolli som håndbagasje. Det er ikke alle som tenker på det, så jeg har sett en del fortvila damer som har fått den beskjeden og står i boardingkøen med ett stykk stappfull håndveske + ett stykk stappfull koffert ;)

God tur :)

Skrevet

Kommer vel an på hvilken vei du definerer som høyden, det :gjeiper:

Skrevet

De målene du oppgir er nok for å få vesken under setet foran, hvis den er for stor vil du ikke få lov og ha den der. Beina skal være fri der i tilfelle evakuering og da må det ikke være noe hinder ved beina. Er det sånn liten trillekoffert og ikke for tung så kan den legges i hyller over setene. er du i tvil kan du jo bare kontakte SAS.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Det er en bag jeg har, og jeg skal bare ha med meg litt klær + en mac / lader og en bok/en liten perm. Ergo får jeg trykket den endel sammen. Høyden har jeg målt når den er helt "strukket ut" (ok, litt dårlig definert men), den kan jo lett klemmes sammen litt..

Satser på at det går bra... Og jeg skal ikke ha med håndveske, så det går nok fint mtp akkurat det :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Så lenge det går an å presse den sammen så......! Det ville vært litt kjederlig dersom du ikke hadde fått plass til den ;)

Skrevet

Om du har (en liten) håndveske i tillegg til håndbagasjen, så pleier ikke det å by på problemer. Jeg fløy nettopp rundt halve jorda, men flere forskjellige selskap, og ingen av dem verken sjekket størrelse på kabinkofferten eller kommenterte at jeg hadde håndveske i tillegg.

Jeg tror kanskje de typiske billigsselskapene som RyanAir og Norwegian er de som er strengest på dette, de tjener jo ekstra på at du sjekker inn bagasje.

God tur! :)

Skrevet

Har aldri opplevd at de tar mål akkurat på centimeteren. Det burde gå helt greit å ha med seg den bag'en, i alle fall om du kan "skvise" den sammen som du sier :)

Skrevet

Har aldri opplevd at de tar mål akkurat på centimeteren. Det burde gå helt greit å ha med seg den bag'en, i alle fall om du kan "skvise" den sammen som du sier :)

Samma her....og jeg reiser hvert eneste 2 eller 3 månde. Det eneste og første gangen jeg har sett at de gjøre de, er på TV. :)

Skrevet

Hvis du bare snur litt på kofferten din så er den da godt innenfor tillatte mål.

Skrevet

Samma her....og jeg reiser hvert eneste 2 eller 3 månde. Det eneste og første gangen jeg har sett at de gjøre de, er på TV. :)

Da har du kanskje aldri reist med RyanAir? Jeg har sett folk som får problemer der, men aldri med de mer seriøse aktørene.

Skrevet

Da har du kanskje aldri reist med RyanAir? Jeg har sett folk som får problemer der, men aldri med de mer seriøse aktørene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...