AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #1 Skrevet 6. september 2011 Vi bor på Vestlandet og det er ikke veldig kaldt her enda. Men synes ofte vår gutt blir veldig fort klam og svett når han herjer rundt ute i barnehagen og da kan det kanskje være greit å ha et tynt ullag innerst allerede nå? SYnes det er litt tidlig med strømpebuke, men tenker mest på body/trøye og tynne ullsokker.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #2 Skrevet 6. september 2011 Jeg er voksen, bor i Oslo og bruker gjerne en tynn ulltrøye og tynne ullsokker selv. Synes godt du kan kle på ham tynn ull allerede nå
Gjest pysepusen Skrevet 6. september 2011 #3 Skrevet 6. september 2011 Han bruker ihvertfall ullsokker hver dag! Så har han ullbody på seg de dagene det er kaldt. Synes det er så klamt og ekkelt om dagene nå. Bor også på Vestlandet.
Gjest Annaires Skrevet 6. september 2011 #4 Skrevet 6. september 2011 Ikke noe ull på toåringen enda. Det ligger jo på over ti grader.
SparDame87 Skrevet 6. september 2011 #5 Skrevet 6. september 2011 Har ikke ull på min treåring nå. Er fortsatt varmt ute, Så vi venter enda en stund før vi tar fram ulla.
Honesty Skrevet 6. september 2011 #7 Skrevet 6. september 2011 Vi bruker ikke ull på toåringen nå. Temperaturen ligger nok på rundt ti grader, men det er varmere i praksis, og hun er varm av seg i tillegg. Dessuten har hun fått atopisk eksem, så vi holder tilbake med ulla inntil den virkelig trengs, for å bli for varm er visst det verste når det gjelder å trigge kløen.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #8 Skrevet 6. september 2011 Ingen ull på mine små enda heller, men her på Østlandet er det ganske greie temperaturer på dagtid, selv om det øser ned.... :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #9 Skrevet 6. september 2011 at han blir klam kan komme av for tette eller for mye klær. Om man har mye klær under en dårlig pustende regnjakke blir man klam og svett.
Gjest HunterLady Skrevet 6. september 2011 #10 Skrevet 6. september 2011 Jeg bor på vestlandet selv og har brukt ull lenge på lillegutt. Han bruker hovedsakelig ullbody, men også ullbukser innimellom. Ikke sånne strikkede, men slike tynne i finull. Husk at ull puster mye bedre enn bomull, og barna blir ofte mer klam om de kun bruker bomull.
Gjest Annaires Skrevet 6. september 2011 #11 Skrevet 6. september 2011 Husk at ull puster mye bedre enn bomull, og barna blir ofte mer klam om de kun bruker bomull. Noen barn (som mitt eget) blir kokvarm av ull, så da bruker vi bomull så lenge det er varmt.
Gjest HunterLady Skrevet 6. september 2011 #12 Skrevet 6. september 2011 Noen barn (som mitt eget) blir kokvarm av ull, så da bruker vi bomull så lenge det er varmt. Såklart, ingen barn er like. Men jeg regner med at enhver forelder klarer å avgjøre hvilke klær som fungerer best på sine barn. Så enkelt som en liten nakketest klarer vel de aller fleste. Har også en varm liten pjokk, og funnet ut at de beste klærne for ham er de som er i silke/ull.
Gjest Ts Skrevet 6. september 2011 #13 Skrevet 6. september 2011 Ts her Takk for tilbakemeldinger. Vi bruker ikke for mye klær, kun en bomullsgenser og skalljakke fra polarn o pyret eller softshelljakke over der. Tenkte å bytte ut bomullsgenseren med en tynn body/trøye i merinoull, mulig det vil hjelpe. Har også kjøpt "treningsundertøy" i ull fra Helly Hansen som visstnok skal transportere fukt og samtidig holde han varm. Han er varm av seg, men kan nesten ikke gå naken under regnjakken heller
Husfrua Skrevet 6. september 2011 #14 Skrevet 6. september 2011 Jeg tok på en tynn tynn ullgenser og en bomulls-strømpebukse i dag. Regner med de i bhg tar av han buksa dersom det blir for varmt? Her blåser det så ille, så det skifter mellom å være varmt og surt... Jeg la til og med igjen en tynn lue og votter i bhg i dag, så får de vurdere selv når det er tid for å bruke det.. Vanskelig tid dette...
Jannu Skrevet 6. september 2011 #15 Skrevet 6. september 2011 Litt for tidlig med ull her, etter min mening. Ligger stort sett på 8-10 grader om morgenen. Har ikke begynt med vanlig strømpebukse heller.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #16 Skrevet 6. september 2011 Ts her Takk for tilbakemeldinger. Vi bruker ikke for mye klær, kun en bomullsgenser og skalljakke fra polarn o pyret eller softshelljakke over der. Tenkte å bytte ut bomullsgenseren med en tynn body/trøye i merinoull, mulig det vil hjelpe. Har også kjøpt "treningsundertøy" i ull fra Helly Hansen som visstnok skal transportere fukt og samtidig holde han varm. Han er varm av seg, men kan nesten ikke gå naken under regnjakken heller Dette hørtes lurt ut, TS. Når bomull blir vått isolerer det ikke lenger, og det er veldig lett å fryse. "Treningstøy" i ull hørtes veldig bra ut. I barnehagen er de vant med dette og de passer på at gutten får på seg det de har bruk for. Uansett lurt å sende med litt ull, selv om det ikke blir brukt.
Gjest snoopy_93 Skrevet 6. september 2011 #17 Skrevet 6. september 2011 Her er det kaldt, men eg blir fort veldig klam og ekkel om jeg har på mye klær. Hos meg funker det med varme sokker, en god bukse og en små tykk genser. (Bor i Bærum)
Mamma1 Skrevet 6. september 2011 #18 Skrevet 6. september 2011 Her ser eg an kvar morgon, hittil har eg teke på ull eit par gongar.
SummerJoy Skrevet 6. september 2011 #19 Skrevet 6. september 2011 Nei har ikke begynt med ull, men går over til tynne ullsokker snart iallefall.
Janis Skrevet 6. september 2011 #20 Skrevet 6. september 2011 Ikke noe ull her heller på ungene. Det er varmt ute enda. Her har det faktisk ofte fungert like bra med bomull og fleece. Har varme unger med atopisk eksem. (fælt å tenke på vinteren ...*grøss*)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå