AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #1 Skrevet 6. september 2011 Jeg fikk mensen igår. Trodde jeg var såpass heldig at jeg slapp unna PMS-cravingsene denne måneden, men igår kveld meldte de seg for fullt! Det første jeg gjorde etter jobb var å kjøpe en Lion-sjokolade holdt på å dø, jeg hadde så lyst på, og jeg holdt på å dø, det var så godt!!! 320 kcal.. Idag har jeg dritdårlig samvittighet. jeg visste at jeg kom til å få det også. Går på krom-tabletter. Følte det hjalp en periode, men de siste ukene har det ikke vært til hjelp i det hele tatt Sitter her og har dritlyst på en Lionsjokolade til.. Skal ukehandle idag, og vet jeg må forbi den forbaska hyllen med den forbaska gode sjokoladen!! Hva gjør dere når dere har mensen eller PMS-cravings og har skikkelig lyst på seige brownies med melk, myke cookies, eller en deilig pose med chips?*drømme seg vekk* hva er alternativene? Vil forresten ned i vekt, og trener minst 3 ganger i uken.
PepsiMax Skrevet 6. september 2011 #2 Skrevet 6. september 2011 Jeg og sliter mest om kvelden. Prøver derfor å lage meg en stor og ekstra god middag Hender det hjelper. Og jeg synes i alle fall ikke så syns på meg selv lenger om jeg har litt vondt eller noe sånn etter å ha kost meg litt. Ellers blir det bær, youghurt eller saftis. Er ikke så ille på kcal det heller
Gjest Navifairy Skrevet 6. september 2011 #3 Skrevet 6. september 2011 Vet at dette kanskje ikke er det lureste, men jeg bælmer et par glass med vann på 3-5 minutter. Da blir jeg kvalm og mister lysten på noe annet. Fungerer fint for meg Ellers er et godt tips å pusse tennene. Jeg pleier noen ganger å lage meg en liten "dessert" de dagene jeg har pms og søtsuget er stort. Oppkuttet eple, kanel og sukker/splenda/sukrin inn i mikroen i 2-4 minutter. Nam nam! Gjerne litt mager vaniljekesam ved siden av også. Men altså, om du absolutt har lyst på den sjokoladen synes jeg du skal unne deg den altså! Når man har PMS har man lov til det
sequin Skrevet 6. september 2011 #4 Skrevet 6. september 2011 gurimalla jeg sliter med det samme sjæl, ligger rett ut på sofaen med smrter i ryggen og bena, og søtsuget tar snart over kroppen min! Det verste er at de dagene jeg har så vondt og mensen, så klarer jeg ikke trene fordi jeg blir så fort kvalm og får så vondt, og da får jeg enda dårligere samvittighet fordi jeg har lyst på den treliteren med is i frseren. Har spist litt nøtter og drukket te med masse smak, det demper hvertfall litt 1
KikiEco Skrevet 6. september 2011 #5 Skrevet 6. september 2011 Kjøp poser med frosne bær. Bland dette med lettyogurt og litt honning (om du vil ha litt søtt) i en blender og vips så har du en sinnsykt god sorbet som er sunn (antioksidanter i bær) og som stiller søtbehovet. Og funker ikke dette så ødelgger du ikke en sunn livsstil ved å ha en dag i måneden da du spiser sjokolade.
Ethereal Skrevet 6. september 2011 #6 Skrevet 6. september 2011 Når jeg har PMS og har lyst på sjokolade, så spiser jeg sjokolade. MASSE. Gjerne pizza, taco, is, brownies og kaker også. Uten snev av dårlig samvittighet 3
The Kitten Skrevet 6. september 2011 #7 Skrevet 6. september 2011 Jeg gir etter for det med god samvittighet. Spiser så pass sunt, og trener såpass mye, at om jeg unner meg den ene sjokoladen, gjør det ingenting. 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #8 Skrevet 6. september 2011 TS her. Takk for gode svar!! Har spist så mye annet for å unngå den sjokoladen, at jeg sannsynligvis har gått langt over kaloriene jeg ville fått i meg om jeg bare spiste den sjokoladen til å begynne med. Ikke er det sunne ting jeg har puttet i meg heller.. Når jeg har PMS og har lyst på sjokolade, så spiser jeg sjokolade. MASSE. Gjerne pizza, taco, is, brownies og kaker også. Uten snev av dårlig samvittighet Må kanskje bare gjøre det jeg og, så blir jeg vel tilfreds med det der og da. Og ikke går i samme fellen som jeg har gjort idag, og så altfor mange ganger med cravings tidligere.. Veldig godt tips da
Sunniva81 Skrevet 6. september 2011 #9 Skrevet 6. september 2011 Sliter med det samme, men her var det flere tips som skal prøves. Selv bare MÅ jeg ha sjokolade 1-2 dager før mensen, og har bare måttet godta dèt! Men en sjokolade før eller under mensen er ingen krise sånn sett.
Ethereal Skrevet 6. september 2011 #10 Skrevet 6. september 2011 (endret) TS her. Takk for gode svar!! Har spist så mye annet for å unngå den sjokoladen, at jeg sannsynligvis har gått langt over kaloriene jeg ville fått i meg om jeg bare spiste den sjokoladen til å begynne med. Ikke er det sunne ting jeg har puttet i meg heller.. Må kanskje bare gjøre det jeg og, så blir jeg vel tilfreds med det der og da. Og ikke går i samme fellen som jeg har gjort idag, og så altfor mange ganger med cravings tidligere.. Veldig godt tips da Jeg tenker som så at det ikke er noe problem dersom man spiser masse usunt et par dager før man har mensen. Man kan jo ta det som en kosedag, og heller droppe lørdagsgodteriet, feks. Syns det er få ting som er så godt som å krype under dyna når jeg føler meg som verst, sette på en film og spise masse sjokolade. Den sjokoladen er ekstra god når man VIRKELIG har lyst på den Edit: for noen år siden var jeg forøvrig mye på en engelsk side for ungdom, litt som klara klok. Husker jeg leste en artikkel der om at man kunne spise 500 kalorier ekstra de dagene man var ekstra søtsugen før mensen, uten å legge på seg. Det høres jo helt vanvittig ut når jeg skriver det slik, men ifølge den artikkelen var det noe med kroppen som gjorde at den ikke tok de ekstra kaloriene som noe negativt... Endret 6. september 2011 av Ethereal
Månestråle** Skrevet 7. september 2011 #11 Skrevet 7. september 2011 Jeg også gir etter med god samvittighet. Det blir veeeeelig mye sjokolade i løpet av en PMS-runde, gjerne smash:) også liker jeg "grovere" mat, mer kjøtt (som jeg spiser lite av ellers).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå