mousepad Skrevet 5. september 2011 #1 Skrevet 5. september 2011 Noen mener at enkelte får barn for tidlig , mens andre mener at noen får barn for sent . Hvor tidlig(aldersmessig) er for tidlig å få barn ? Hvor sent(aldersmessig) er for sent å få barn ?
Niennas Skrevet 5. september 2011 #2 Skrevet 5. september 2011 Vanskelig å si. Jeg synes du er for ung når du er under 20, du bør jo helst ha fullført videregående, iallefall hatt muligheten til det. Jeg synes du er for gammel når du nærmer deg 40.
Darkannie Skrevet 5. september 2011 #3 Skrevet 5. september 2011 Dette er så individuelt at det er nesten umulig å svare på! For noen passer det å få barn når man er 20, for andre passer det ikke før man nærmer seg 35-40. For noen igjen passer det aldri. Kommer helt an på livssituasjonen.
Aspera Skrevet 5. september 2011 #4 Skrevet 5. september 2011 Som oftest vil jeg si den nedre grense er 20, og den øvre er 35. Det finnes så klart unntak da. Det finnes modne folk under 20 (ikke langt under 20 uansett) som er klare for barn, og jeg er veldig for adopsjon om du er eldre enn 35. Det er en for stor risiko å få barn etter 35 med tanke på alle farer som fører med. 2
Gjest otrivin Skrevet 5. september 2011 #5 Skrevet 5. september 2011 For tidlig: Før 25 For seint: Etter 30 Kynisk it is 2
Niennas Skrevet 5. september 2011 #6 Skrevet 5. september 2011 For tidlig: Før 25 For seint: Etter 30 Kynisk it is Så for deg så bør alle barn bli laget mens mor er mellom 25 og 30? Snakk om maskineri! :D Men TS: Du spør hovedsaklig om mor nå, ikke sant? hva om det er relativt stor aldersforskjell mellom mor og far? 4
Gjest Eurodice Skrevet 5. september 2011 #8 Skrevet 5. september 2011 For tidlig: Før 25 For seint: Etter 30 Kynisk it is Innen jeg fylte 25 år hadde jeg satt til verden 4 barn. Nummer 5 fikk jeg da jeg var 28. 3
Niennas Skrevet 5. september 2011 #9 Skrevet 5. september 2011 Innen jeg fylte 25 år hadde jeg satt til verden 4 barn. Nummer 5 fikk jeg da jeg var 28. Shit! Respekt! 2
mousepad Skrevet 5. september 2011 Forfatter #10 Skrevet 5. september 2011 Som oftest vil jeg si den nedre grense er 20, og den øvre er 35. Det finnes så klart unntak da. Det finnes modne folk under 20 (ikke langt under 20 uansett) som er klare for barn, og jeg er veldig for adopsjon om du er eldre enn 35. Det er en for stor risiko å få barn etter 35 med tanke på alle farer som fører med. Er det ikke etter at man har fyllt 42 år at risikoen øker markant for diverse sykdommer på fosteret ? 1
Aspera Skrevet 5. september 2011 #11 Skrevet 5. september 2011 Er det ikke etter at man har fyllt 42 år at risikoen øker markant for diverse sykdommer på fosteret ? Det begynner ved 35års alderen, så øker det drastisk hvert år der i fra. Er du 35 har du bare rundt 30 % sjanse til å bli gravid uansett, som forteller at kroppen egentlig begynner å bli litt for gammel.
Gjest otrivin Skrevet 5. september 2011 #12 Skrevet 5. september 2011 Så for deg så bør alle barn bli laget mens mor er mellom 25 og 30? Snakk om maskineri! :D Men TS: Du spør hovedsaklig om mor nå, ikke sant? hva om det er relativt stor aldersforskjell mellom mor og far? For min del kan godt folk føde barn de faktisk klarer å oppdra (1? 0? 2?)... Kan være jeg er uheldig, men her vi bor har foreldrene KLART og TYDELIG problemer med å huske navnene deres til og med... Jeg syns folk føder og føder og tenker ikke på at det faktisk kan være noe oppstår som gjør at man plutselig ikke klarer å oppdra alle 5 samtidig. Eks. en av de blir alvorlig syk. Men nå skal jeg ikke komme med mine kyniske meninger om barn her inne for da kan jeg like godt ringe mamma og ta farvel Og ja, til alder: syns det er kjipt at min mor er så "gammel" som hun er, og hun fikk meg da hun var 31. Haha. Samtidig føler jeg de fleste som får barn før 25 av en eller annen grunn klarer å lage et eller annet stort problem (hysteriske, i hovedsak)
Niennas Skrevet 5. september 2011 #13 Skrevet 5. september 2011 For min del kan godt folk føde barn de faktisk klarer å oppdra (1? 0? 2?)... Kan være jeg er uheldig, men her vi bor har foreldrene KLART og TYDELIG problemer med å huske navnene deres til og med... Jeg syns folk føder og føder og tenker ikke på at det faktisk kan være noe oppstår som gjør at man plutselig ikke klarer å oppdra alle 5 samtidig. Eks. en av de blir alvorlig syk. Men nå skal jeg ikke komme med mine kyniske meninger om barn her inne for da kan jeg like godt ringe mamma og ta farvel Og ja, til alder: syns det er kjipt at min mor er så "gammel" som hun er, og hun fikk meg da hun var 31. Haha. Samtidig føler jeg de fleste som får barn før 25 av en eller annen grunn klarer å lage et eller annet stort problem (hysteriske, i hovedsak) Min mor var 30 når hun fikk meg, og selv om jeg ikke synes det er FOR gammelt, så synes jeg likevel at det er kjipt at aldersforskjellen er såpass "stor". Moren til mannen min fødte sitt siste barn når hun var 40(!!). Hun gjør en kjempejobb nå som tenåringsmor, selv om hun er over 50, men etter hva mannen min sier så er hun ikke like aktiv i lillesøsteren hans sin ungdomstid som det hun var i hans. Jeg har aldri møtt mine besteforeldre på morssiden, og er derfor glad at jeg bare er 22 nå som jeg er gravid, sånn at mamma og pappa forhåpentligvis får oppleve barnebarnet sitt (bank i bordet!)
Gjest otrivin Skrevet 5. september 2011 #14 Skrevet 5. september 2011 Min mor var 30 når hun fikk meg, og selv om jeg ikke synes det er FOR gammelt, så synes jeg likevel at det er kjipt at aldersforskjellen er såpass "stor". Moren til mannen min fødte sitt siste barn når hun var 40(!!). Hun gjør en kjempejobb nå som tenåringsmor, selv om hun er over 50, men etter hva mannen min sier så er hun ikke like aktiv i lillesøsteren hans sin ungdomstid som det hun var i hans. Jeg har aldri møtt mine besteforeldre på morssiden, og er derfor glad at jeg bare er 22 nå som jeg er gravid, sånn at mamma og pappa forhåpentligvis får oppleve barnebarnet sitt (bank i bordet!) Ja ikke sant. Jeg syns ikke aldersforskjellen gjør så mye, siden min mor er ganske.. fjortis? haha. Men pappa er jo over 60 da. Og ja, ser jo at helsen deres skranter veldig mye iforhold til sambo's foreldre som er 42. Besteforeldrene hans er jo faktisk sprekere enn mine foreldre. Woho
mousepad Skrevet 5. september 2011 Forfatter #15 Skrevet 5. september 2011 Moren min var 33 da hun fikk meg , og jeg tror aldri jeg tenkte noe større over alderen hennes da jeg vokste opp . Gjennomsnittsalderen på førstegangsfødene er vel 28 eller noe for tiden , så man blir vel heller litt annerledes hvis man har en mor som fikk barn nærmere 20 år enn nærmere 30 år , idag iallefall . 1
DBM Skrevet 5. september 2011 #16 Skrevet 5. september 2011 Så for deg så bør alle barn bli laget mens mor er mellom 25 og 30? Snakk om maskineri! :D Maskineri, fordi man skal ha så mange barn hver? Jeg synes 25-35 virker mest fornuftig, men det er et hav av unntak.
Niennas Skrevet 6. september 2011 #17 Skrevet 6. september 2011 Maskineri, fordi man skal ha så mange barn hver? Jeg synes 25-35 virker mest fornuftig, men det er et hav av unntak. Maskineri hvis du skal prøve å få alle barna innen en 5årsperiode, ja. Noen ønsker bare ett barn, noen ønsker tre. Jeg kritiserer ingen, jeg ser bare for meg at de som f.eks. ønsker tre unger kanskje er litt slitne etter en 5årsperiode, der de går nesten konstant gravide.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #18 Skrevet 6. september 2011 Besteforeldrene hans er jo faktisk sprekere enn mine foreldre. Woho Jeg fikk min yngste da jeg var 35. Følte meg ikke spesielt gammel før en av kompisene hans fortalte at bestemoren hans var yngre enn meg. 2
DBM Skrevet 6. september 2011 #19 Skrevet 6. september 2011 Maskineri hvis du skal prøve å få alle barna innen en 5årsperiode, ja. Noen ønsker bare ett barn, noen ønsker tre. Jeg kritiserer ingen, jeg ser bare for meg at de som f.eks. ønsker tre unger kanskje er litt slitne etter en 5årsperiode, der de går nesten konstant gravide. Skjønner. Jeg synes det begynner å bli mye med 3. 1
Antlers Skrevet 6. september 2011 #20 Skrevet 6. september 2011 Helt generelt (med visse naturlige unntak): For tidlig: Før 18. Synes man i det minste bør være myndig før man får barn. For sent: Første barn bør komme før man fyller 30. Grensen etter det går ved 40, selv om jeg synes det er i seneste laget. Ideelt sett: Når man er mellom 20 og 25 år. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå