Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i butikk og det gjør vondt i ryggen!! :tristbla: Jobber som regel 6 timer og det går som regel greit, men når jeg jobber 8 timer er ryggen helt ødelagt på slutten. I dag jobbet jeg 12 tl 8 og jeg måtte bare sette meg i 5 min inne på lageret pga jeg fikk så vondt i ryggen. Ville bare grine! Det er helt grusomt.

Man ser det ikke men jeg har skjeive hofter og går litt skjeivt. Derfor får jeg mye vondt i ryggen. Etter ejg begynte i butikk ( som er litt over en månde siden) så har jeg fått enda mere vondt i ryggen. Var hos en fysioterapeut for ikke så lenge siden. Det var ikke mye han kunne gjøre. Eneste jeg kunne gjøre var å bli operert. Altså kappe av meg beina og skru de på plass. Det vil jeg ikke akkurat.

Huff vet ikke hva jeg skal gjøre. Ryggen verker så mye. Jeg vil ikke akkurat sykemelde meg heller. Har ikke sagt noe til sjefen enda. Jobber jeg 6 timer får jeg ofte veldig vondt den siste timen men når jeg jobber 8 timer så er jeg så sliten og ødelagt. Det er helt for jævlig!

Burde jeg snakke med sjefen?

Videoannonse
Annonse
Gjest madeleinee
Skrevet

Har kanskje veldig lite å si i denne saken jeg som person, men jeg selv ville nok gått til sjefen og forklart situasjonen og kanskje dere kunne ordnet noe! Det er mye bedre å snakke om ting å prøve og ordne opp enn å gå der helt alene og bli mer og mer ødelagt.

På den annen side hadde ikke operasjon vært så dumt, og jeg antar at operasjonen er kostnadsfri utenom egenandel! Uansett hva du velger å gjøre håper jeg ting bedrer seg:)

Håper du bruker tilrettelagte sko. Det kan ha noe å si.

Skrevet

Har kanskje veldig lite å si i denne saken jeg som person, men jeg selv ville nok gått til sjefen og forklart situasjonen og kanskje dere kunne ordnet noe! Det er mye bedre å snakke om ting å prøve og ordne opp enn å gå der helt alene og bli mer og mer ødelagt.

På den annen side hadde ikke operasjon vært så dumt, og jeg antar at operasjonen er kostnadsfri utenom egenandel! Uansett hva du velger å gjøre håper jeg ting bedrer seg:)

Håper du bruker tilrettelagte sko. Det kan ha noe å si.

Den operasjonen høres veldig stor ut. At de skal kappe av meg beina og skru de på plass. Vil jeg ikke få stygge arr? De må jo sy og sånn sikkert.

Jeg jobber i en klesbutikk, så går med vanlig lave støveletter som regel.

Gjest madeleinee
Skrevet

Den operasjonen høres veldig stor ut. At de skal kappe av meg beina og skru de på plass. Vil jeg ikke få stygge arr? De må jo sy og sånn sikkert.

Jeg jobber i en klesbutikk, så går med vanlig lave støveletter som regel.

Jo, det høres ikke veldig godt ut. Er fullstendig enig i det:( Men om jeg ikke hadde hatt et annet valg enn å tilrettelegge så godt som mulig eller å skifte jobb, da hadde det nok blitt det siste alternativet. Jeg unner deg ikke det, men er nok godt in the end.

Storesøstera mi måtte sette inn skruer i beina da hun var yngre. Etter operasjonen hadde hun ett arr på utsiden av hvert ben som viste hvor de hadde skjært. Det er ikke samme operasjon, men ville bare nevne det i tilfelle det kunne gjøre noe nytte. Skulle ønske jeg var lege å kunne svart deg på det.

Jeg ville gått i en skobutikk og rådført meg om hvilke sko som kan være best å gå i. Lave sko kan bli slitsomt å gå i når man står og går i 6-8 timer. Støvletter? Vil det si med lav hæl eller ikke hæl?:)

Skrevet

hva slags arbeidsoppgaver er det du har?

jeg sliter selv litt med ryggproblemer. jeg studerer da... men jobber hver sommerferie i en klesbutikk. Og jeg vet at jeg bør bruke ryggen. Når vi får inn nye varer tar jeg gjerne jobben, og løfter og bærer og bruker ryggen!! (Viktig å løfte riktig!)

Ellers trener jeg ryggen litt hjemme.

Trener du?

Skrevet

Jo, det høres ikke veldig godt ut. Er fullstendig enig i det:( Men om jeg ikke hadde hatt et annet valg enn å tilrettelegge så godt som mulig eller å skifte jobb, da hadde det nok blitt det siste alternativet. Jeg unner deg ikke det, men er nok godt in the end.

Storesøstera mi måtte sette inn skruer i beina da hun var yngre. Etter operasjonen hadde hun ett arr på utsiden av hvert ben som viste hvor de hadde skjært. Det er ikke samme operasjon, men ville bare nevne det i tilfelle det kunne gjøre noe nytte. Skulle ønske jeg var lege å kunne svart deg på det.

Jeg ville gått i en skobutikk og rådført meg om hvilke sko som kan være best å gå i. Lave sko kan bli slitsomt å gå i når man står og går i 6-8 timer. Støvletter? Vil det si med lav hæl eller ikke hæl?:)

Det vil si med ikke hæl. Helt flate.

Huff ryggen min gjør så vondt men kan ikke velge og vrake mellom jobber heller. Har ingen utdannelse enda. Vil ta noe nettstudier når jeg får råd.

Jeg gjør alt på jobben. Fyller på med varer, priser, rydder, ekspiderer kunder osv.

Gjest madeleinee
Skrevet

Det vil si med ikke hæl. Helt flate.

Huff ryggen min gjør så vondt men kan ikke velge og vrake mellom jobber heller. Har ingen utdannelse enda. Vil ta noe nettstudier når jeg får råd.

Jeg gjør alt på jobben. Fyller på med varer, priser, rydder, ekspiderer kunder osv.

Bare som en start ville jeg prøvd å finne noen bedre sko i det minste! Kanskje det kan hjelpe litt.

Nei, er vanskelig når man ikke har utdannelse å bare finne ny jobb. Ja, nettstudier høres spennende ut:)

Skrevet

Hvis du er flink i jobben din er det nok en stor sjanse for at sjefen mye heller vil ha deg i kortere dager enn ikke i det hele tatt!

Skrevet

Har man ikke rett til tilrettelagt arbeidsplass eller noe, da? Arbeidsgivere bør prøve å tilrettelegge for deg. Ta kontakt med en fagforening, tillitsvalgt eller noe om dette, eller prøv å google hva slags rettigheter du har. Det finnes masse retningslinjer for helse og sikkerhet på arbeidsplassen som arbeidsgiveren din skal følge.

Skrevet

Vil først bare gi deg en stor klem :klem:

Vet hvordan du har det, har selv diagnosen fibromyalgi og sliter utrolig med rygg og nakke. Helt forferdelig å ha det sånn.

Mitt råd er at du snakker med sjefen og legen din så fort som mulig. Jeg jobbet selv i butikk for noen år siden, og presset meg gjenom lange dager, med mye smerter i ryggen å nakken. Sa ikke noe til noen. Endte med at jeg fikk kroniske betennelser i ryggen og nakken og er pr i dag ikke i jobb. Venter på avklaring om arbeidsavklaringspenger. Nå har jeg denne diagnosen i tilegg, men ikke press deg så mye at du ødelegger ryggen din. Den skal du ha til du blir gammel. Kanskje butikkjobben ikke er det rette yrket for deg? Tenk framover.

Lykke til :)

Skrevet

Vil først bare gi deg en stor klem :klem:

Vet hvordan du har det, har selv diagnosen fibromyalgi og sliter utrolig med rygg og nakke. Helt forferdelig å ha det sånn.

Mitt råd er at du snakker med sjefen og legen din så fort som mulig. Jeg jobbet selv i butikk for noen år siden, og presset meg gjenom lange dager, med mye smerter i ryggen å nakken. Sa ikke noe til noen. Endte med at jeg fikk kroniske betennelser i ryggen og nakken og er pr i dag ikke i jobb. Venter på avklaring om arbeidsavklaringspenger. Nå har jeg denne diagnosen i tilegg, men ikke press deg så mye at du ødelegger ryggen din. Den skal du ha til du blir gammel. Kanskje butikkjobben ikke er det rette yrket for deg? Tenk framover.

Lykke til :)

jeg tror nok ikke butikkjobb er det rette yrket for meg, men jeg måtte bare ta den jobben pga jeg kan ikke få så mange jobber siden jeg ikke har utdannelse. Kan ikke kun leve på stipend heler som jeg vil få hvis jeg tar nettstudie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...