AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #1 Skrevet 5. september 2011 Noen som vet om man kan beholde hjemreisen selv om man ikke benytter utreisen på SAS Economy (innenriks)? Fant ingenting om det i reglene. Jeg vet man kan gjøre det slik hos Norwegian, men hvordan er det med SAS? Jeg ser at SAS krever 500 + prisdifferansen for å endre. Og da vil det jo ofte lønne seg å bare bestille en ny billett, vel og merke hvis ikke hjemreisen blir kansellert.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #2 Skrevet 5. september 2011 Jeg måtte gjøre det som du skisserer i sommer. Jeg fikk kansellert utreisen men beholdt hjemreisen. Man får da tilbake skatter og avgifter for den billetten man har kansellert.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #3 Skrevet 5. september 2011 Hva skal du med en hjemreise når du ikke skal ha en utreise?
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #4 Skrevet 5. september 2011 Hva skal du med en hjemreise når du ikke skal ha en utreise? Som sagt så blir det billigere å bestille en ny utreise, enn å betale et stort gebyr for å endre billetten. Enten det eller så tar jeg buss.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #5 Skrevet 5. september 2011 Jeg måtte gjøre det som du skisserer i sommer. Jeg fikk kansellert utreisen men beholdt hjemreisen. Man får da tilbake skatter og avgifter for den billetten man har kansellert. Var det SAS? Måtte du ringe og si fra på forhånd for å hindre at de kansellerte hjemreisen? Eller er det som hos Norwegian der utreise og hjemreise regnes som to separate reiser?
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #6 Skrevet 5. september 2011 Jeg ble fortalt fra fylselskap at dersom man ikke bruker utreisen så blir tilbakereisen også fjernet fra ditt navn, og at du da ikke har plassen lenger hvis du ikke har reist ut.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #7 Skrevet 5. september 2011 Glemte å si at, dette gjelder da hvis du har bestilt utreise og hjemreise i en bestilling. Om du har bestilt de separat altså kun en-veis ut og en-veis tilbake så spiller det ingen rolle. Men hvis reisen er linket, altså hvis begge reisene er del av bestillingen tur-retur så blir du fjernet hvis du ikke reiser ut.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #8 Skrevet 6. september 2011 Var det SAS? Måtte du ringe og si fra på forhånd for å hindre at de kansellerte hjemreisen? Eller er det som hos Norwegian der utreise og hjemreise regnes som to separate reiser? Det var SAS ja, og jeg ga beskjed på forhånd. De sa jeg ikke trengte å gjøre noe spesielt, men for sikkerhets skyld oppsøkte jeg SAS på flyplassen her og fikk en skriftlig bekreftelse på at jeg hadde kansellert utreisen men beholdt hjemreisen. Jeg liker å ha ting på stell.
Brukernavn Skrevet 8. september 2011 #9 Skrevet 8. september 2011 Det var SAS ja, og jeg ga beskjed på forhånd. De sa jeg ikke trengte å gjøre noe spesielt, men for sikkerhets skyld oppsøkte jeg SAS på flyplassen her og fikk en skriftlig bekreftelse på at jeg hadde kansellert utreisen men beholdt hjemreisen. Jeg liker å ha ting på stell. Det hadde jeg også kommet til og gjort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå