Gå til innhold

Vannblemme på kattepoter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp! Katten min har fått vannblemme på begge for-potene sine.

Vi tror den brant seg her om dagen, da hun var litt vel utforskende på kjøkkenet og kom over en varm plate :tristbla:

Er dette noe vi burde sjekke med dyrlegen, eller går det over av seg selv, sånn som hos mennesker?

:sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt en telefon til dyrlegen uansett. Det er jo sikkert vondt for pusen, den må jo tross alt tråkke på der den har brent seg hele tiden:(

Kanskje de kan anbefale en krem eller noe du kan smørre på som lindrer?

Ta iallfall en telefon, de fleste dyrleger har døgnåpen telefon..

Lykke til!

Gjest Lille-pus
Skrevet

Brannskader bør alltid undersøkes av vetrinær.

Spesielt siden dere ikke fikk potene under lunkent/kuldslått vann (i minst 15 minutter) umiddelbart etter kotakten med den varme stekeplaten.

Det gjør fryktelig vondt hos mennesker også, og for å toppe det; vi graver ikke i vårt eget toalett med åpne sår på hendene, men det gjør pus (når det går hull på blemmene og det gjør det).

• Liker 1
Skrevet

Fikk ikke dere med dere at katten trakket på stekeplaten?! Dere må da ikke la stekeplaten stå på uten tilsyn! Stakkers katt!

Hvor lenge er det siden den brant seg?

Håper virkelig dere kontakter dyrlege snarest, som "lille-pus" over meg skriver, de bruker jo labbene til alt, grave i sanden, gå på de osv. Om blemmene sprekker så kan de bli åpne sår og da får den kjempe lett betennelse!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...