HedvigR Skrevet 5. september 2011 #1 Skrevet 5. september 2011 Vil bare dele historien om min oppvekst, pga. av alle trådene her om stefamilier, bonusbarn o.l. der nesten alt blir vinklet så utrolig negativt av og til. Presiserer at selvfølgelig er alle familier og personer forskjellige, og i mange situasjoner er omstendighetene annerledes så det blir vanskeligere, men vil i hvert fall vise at familier som mine kan ha det bra :D Jeg har tre søsken, vi er alle halvsøsken (huff, fælt ord), og har alle forskjellige mødre. Mine foreldre ble skilt da jeg var ett år, og det er fem år mellom oss barna. Vi har alle kjempegod kontakt oss i mellom, både barna, mammaene og pappa. Vi feirer alltid jul sammen, som regel to av mammaene (den tredje har annen familie i tillegg, men kommer gjerne 1. juledag), pappa og oss "barna". Også resten av året har alle kontakt med hverandre, som regel daglig via telefon, facebook eller ordentlig kontakt. Pappa har i tillegg "ny" kjæreste, med fire barn fra før som vi alle liker veldig godt, og er glade på deres vegne. I tillegg kan f. eks mamma fint overnatte til pappa ei helg hvis hun skulle trenge det, uten at det blir ramaskrik fra pappas kjæreste, og sjalusi. ( Men som regel overnatter hun til moren til søstra mi, bedre plass hehe ) Jeg er så utrolig heldig som har vokst opp i en familie med så mye kjærlighet, og vennskap! Jeg har egentlig aldri vært noe lei meg for at foreldrene mine er skilt, for alt har jo fungert så fint likevel. Som sagt tidligere, jeg skjønner at ikke alle kan ha det sånn, for samlivsbrudd og følger er ofte veldig sårt, men vil bare vise at det fins gode historier og! 3
Gjest gjestc Skrevet 5. september 2011 #2 Skrevet 5. september 2011 Så godt og høre Her har vi det veldig fint ilag og. I fjor var jeg på ferie med eks-mannen og vårt felles barn, og min nye mann og vårt barn. De 2 fedrene går kjempe godt ilag og barna fikk like mye oppmerksomhet fra begge fedrene. En super ferie! Men når det er sagt har jeg og eksen hatt mye og stri med i årene vi var sammen og i ettertid, men de problemene løser vi som voksne mennesker, istedefor og halshugge hverandre for den minste ting. Føler det er en trend blant mine fraskilte venner at den minste ting (ofte bagateller) eksen gjør, blåses så til de grader utav proposjoner.
HedvigR Skrevet 5. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 5. september 2011 Så godt og høre Her har vi det veldig fint ilag og. I fjor var jeg på ferie med eks-mannen og vårt felles barn, og min nye mann og vårt barn. De 2 fedrene går kjempe godt ilag og barna fikk like mye oppmerksomhet fra begge fedrene. En super ferie! Men når det er sagt har jeg og eksen hatt mye og stri med i årene vi var sammen og i ettertid, men de problemene løser vi som voksne mennesker, istedefor og halshugge hverandre for den minste ting. Føler det er en trend blant mine fraskilte venner at den minste ting (ofte bagateller) eksen gjør, blåses så til de grader utav proposjoner. Kjempebra å høre! Tror nok mamma og pappa sikkert har hatt sine uenigheter og krangler gjennom åra de og, særlig rett etter at de gikk fra hverandre, det er nok bare normalt vil jeg tro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå