Gå til innhold

Bør jeg betale tilbake studielånet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke brukt studielånet jeg tok opp og har nå avsluttet utdanningen.

Jeg tenker å kjøp bolig ved nyttår og lurer på om jeg bør bruke studielånet til dette slik at boliglånet blir lavere, ELLER om det lønner seg å tilbakebetale hele studielånet nå og bare ta opp større boliglån?

Huff, jeg har sånn tall og rente dysleksi at jeg håper noen andre kon komme med noen gode råd her:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde brukt studielånet.

En sa til meg at dersom du dør så slettes studielånet ditt, men på boliglånet så arves det. Jeg har også hørt at studielånet har en lavere rente enn vanlig boliglån, sånn at du økonomisk vil tjene på det. Helt oppdatert på studielån skal jeg ikke skryte av, men dette er i hvertfall hva jeg har hørt. :)

Skrevet

Studielån er det gunstigste lånet man kan ha så lenge man er flink og betaler tilbake innen forfall. Jeg ville brukt studielånet. Det finnes de som gjør feilen at de tar opp større lån for å dekke studielån i tillegg til bolig, de gjør det for å sitte igjen med 1 lån. Problemet er jo bare at renten er høyere.

• Liker 2
Skrevet

Bruk det på bolig.

Skrevet

Jeg sparer mitt for å bruke det på bolig. Har hatt det på bok ett års tid nå. Taper sånn ca 400-500 kr i renter i året, det er det verdt. Litt vanskelig å finne den rette leiligheten... :-) Behold studielånet så lenge du kan.

Skrevet

Bruk det på innskudd i boligen. Det er en fantastisk mulighet når du skal kjøpe første bolig.

Skrevet

Jeg ville brukt det på bolig, jeg skal faktisk gjøre det selv. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...