Gå til innhold

Nettbutikker med ryggsekker?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

www.sportsnett.no har mye bra til nettbutikk-pris. Det du imidlertid skal huske på, er at postordre gjør at du ikke får prøvd forskjellige typer. Rygger er forskjellige, så det er svært viktig at du får en sekk som passer til den ryggen som skal ha den. Hadde jeg vært deg, hadde jeg gått i en seriøs sportsbutikk og prøvd der. Da får du prøvd forskjellige typer, samtidig som du kan få gode tips om bruk.

Javel, det blir litt dyrere, men du får hjelp til å finne akkurat den sekken som passe deg. Om du kler deg i goretex eller bommull eller vømmøl har for de aller fleste ikke så mye å si, men bruker du ryggsekk eller sko som ikke passer deg, risikerer du å ødelegge ryggen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helly Hansen, Adidas, Umbro.. Er vel kvalitet det!!

Ikke gå i den fella med å tro at alt som har et kjent merkevarenavn har en god kvalitet, da. Både Helly Hansen, adidas og iallefall Umbro har varer i alle prisklasser og kvaliteter, fra crappy greier til high-end-utstyr.

Jeg finner heller ikke mer en to småsekker fra adidas på sportsmann, og ut fra den kjennskapen jeg har til denne prisklassen fra Adidas, (jeg har solg sekker i tre år) tør jeg påstå at disse iallefall ikke er tilfredsstillende til å kalles "kvalitetssekker". Det er godt mulig at de er laget i et tjukt stoff og ser kule ut, men min definisjon innebærer også at den skal være brukbar å bære med noe oppi dem, og dette kriteriet tviler jeg på det aller sterkeste at disse sekkene tilfredsstiller.

De fungerer nok helt fint til å ha med seg et håndkle, en bok og en pakke kjeks på stranda, men å bære tungt eller langt med dem er vel neppe særlig gunstig. Men selvfølgelig, «kvalitet» er et relativt begrep, og du får jo akkurat det du betaler for dem, men etter mine kriterier er ikke dette noe å satse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig burde man ikke handle "Kvalitetsryggsekker" over nett.

Dette er noe man burde dra til butikken og prøve på ryggen, før man bestemmer seg. Selv om en sekk ser bra ut og andre liker den, er det ikke sikkert at den passer din rygg.

Du kan jo stikke innom en ryggsekkforhandler og teste noen, for så og kjøpe over nett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Til Jordbær

Det var det som var meningen, å prøve en god ryggsekk, å så kjøpe den (forhåpentligvis) billigere over nettet.

Jeg har problemer med spesielt den ene skulderen, så jeg må ha en god sekk som er myk på skuldrene.

Jeg har sett på en sekk fra Jansport som kunne passet, men den koster nesten 800,- og det er litt mye for en fattig student (det er altså en sekk jeg kan bruke som skolesekk jeg er på jakt etter). Hadde vært kjekt å finne akkurat den sekken til en litt mer overkommelig pris. De nettsidene jeg har besøkt har den bittelitt billigere, men så kommer porto osv. og da blir plutselig prisen den samme.

Hvis det er det eneste alternativet så får det bare være en liten stund, der er jo snart jul, og da blir 800,- ekstra mye penger å betale.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...