Gå til innhold

"Uvanelige ønsker"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger egentlig ikke tenke på dette i det heletatt på lenge enda, men....

Har tenkt litt på ønskeliste (Selv om jeg ikke bryr meg så mye om gavene). Vi kommer nok til å ha noen vanlige ønsker, servise (hvis vi finner noe vi liker...), glass og sølvtøy og sånt. Men det vi ønsker oss aller mest er helt andre ting, sånn som f.eks. dykkerkurs og "opplevelser" (turer, restaurantbesøk m.m.) Er det dumt å sette sånt på ønskelisten? Det er jo sånt vi liksom aldri får tatt oss råd til å gjøre...12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg synes ikke det er dumt i det hele tatt - og mange vil nok synes at det er glimrende ønsker!

Vi har satset på mer tradisjonelle ønsker som seng, sofa og bryllupsreise som de DYRE ønskene - og kommer til å ha en liten setning i slutten med at "bidrag i form av gavekort eller penger tas i mot med takk".

(Jeg innbiller meg liksom at det virker litt mindre "griskt" enn å bare ønske seg penger...)

Skrevet

Vi har selv gitt bort revybilletter inkl. barnevakt, "opplevelsesweekender" her hvor vi bor etc. Nettopp fordi man har mange venner man aldri treffer og rekker å få besøk av, fordi småbarnsfamilier aldri har tid, eller tar seg tid, glemmer å tenke på det etc.

Synes det er veldig hyggelig å få jeg. Og langt mer inspirerende å gi enn tallerken nr. 11 av 12. Ikke at det er noe galt, men det er såp mange som gjør det.12

Skrevet

Hei!

Jeg synes at dette var en god idee. For i dag har de fleste mye av det som tidligere var tradisjonelle gaver å gi, siden man som oftest har bodd alene/sammboere i lengre stund og har skaffet seg det meste.

Så et gavekort på noe man virkelig har lyst til å gjøre, tror jeg mange vil synes er en god gaveidee.

hoppe.gif

Skrevet

Kom på en annen ting vi ønsker oss også, nemlig bunad til han. Går det under det samme som de andre ønskene, eller blir det dumt fordi det egentlig bare er gave til en av oss, selv om begge ønsker det?12

Skrevet

On 2002-05-15 12:51, Kame wrote:

Vi har satset på mer tradisjonelle ønsker som seng, sofa og bryllupsreise som de DYRE ønskene - og kommer til å ha en liten setning i slutten med at "bidrag i form av gavekort eller penger tas i mot med takk".

(Jeg innbiller meg liksom at det virker litt mindre "griskt" enn å bare ønske seg penger...)

Unnskyld meg, men er det ikke ganske grisk å ønske seg sofa til mellom 10-20.000?????

Og en god seng koster i dag like mye omentrent....

Litt vel materialistisk etter min smak... icon_smile.gif

12

Skrevet

Vi har ikke satt opp noen dyre ønsker i det hele tatt vi, synes også det er litt ekkelt. Derfor har vi også satt opp penger som et eget punkt. Da kan vi investere i de tingene vi selv har lyst på.

Forøvrig synes jeg det må være kjempefint å kunne ønske seg opplevelses-gaver. Hadde satt pris på om vi fikk noe sånt også, da hadde vi jo kanskje fått kommet oss bort litt eller liknende...12

Skrevet

Nephilia: vi forventer da ikke at noen skal kjøpe dette til oss - muligens bortsett fra noen av foreldrene våre - SOM KOMMER TIL Å GI OSS BIDRAG I FORM AV PENGER!

Det er vel bedre å sette dette opp på lista, for å si at eventuelle pengegaver kommer til å gå til dette, enn å bare ønske seg penger?

Dette er 3-4 store ting som kommer helt på slutten av ønskelista - etter en lang oppramsing av sengetøy, kjøkkenutstyr, service, bestikk, glass, musikk osv... Trodde det var forholdsvis vanlig å ønske seg litt større ting også - har iallefall sett det på de aller fleste ønskelister.

Men, for all del, noen kommer sikkert til å reagere på at det står der i det hele tatt... Den tid, den sorg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...