AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #1 Skrevet 5. september 2011 Mannen og jeg ønsker å bygge hus. Vi har allerede tomt (flat), og har sett for oss noen ferdighus-modeller. Å bygge hus er jo dyrt, spesielt dersom man ønsker noe utover "ferdigløsningene". Jeg har noen spørsmål: - Hvilke "oppgraderinger" valgte dere, og hvor mye kostet det? - Sprakk budsjettet? Hvis ja, på hvilke poster og hvorfor? (ombestemte oss underveis/hadde ikke undersøkt det med pris godt nok og underbudsjetterte/ting vi ikke kunne forutsett fordyret posten osv.) - Hvilket hus (husmodell valgte dere) og hva kostet det (budsjett og faktisk kostnad)? - Hvilke tips vil dere gi til noen som ønsker å bygge eget hus? Ja, jeg vet man får et mer realistisk budsjett når man har snakket med de som skal bygge, men tenkte jeg skulle få noen erfaringer fra dere erfarne KG-damer først Dersom dere har gode eller dårlig erfaring med husbyggere tar jeg veldig gjerne imot det også.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #2 Skrevet 5. september 2011 Kom på et spørsmål til. - Hva ble kvadratmeterprisen når huset stod ferdig? (Absolutt alle kostnader delt på antall kvm)
Humbug? Skrevet 5. september 2011 #3 Skrevet 5. september 2011 Dere har kanskje allerede vært der, men jeg anbefaler forumet Byggebolig. Der finner du, og får svar på mye!
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #4 Skrevet 6. september 2011 Der har jeg faktisk ikke vært. Takk for link!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå