AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #1 Skrevet 5. september 2011 Er det mange som har betalingsanmerkninger her? Dere som har det, er dere interessert i å rydde opp og bli kvitt de eller lever dere greit med at de står der?
Gjest Consensio Skrevet 5. september 2011 #2 Skrevet 5. september 2011 Har en gjeld takket väre min idiotiske ex (og at jeg var ung og naiv) Betaler ned på den, men det tar tid da jeg ikke har så mye utbetalt hver måned, men jeg gleder meg masse til den dagen siste regning er betalt så jeg slipper å ha en anmerkning på meg noe mer
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #3 Skrevet 5. september 2011 Jeg har hatt en. Ikke på grunn av overforbruk og kredittkort, hadde null inntekt og ingen penger. Turte ikke spørre familie om hjelp. Det gikk slik da, men den er heldigvis borte nå da
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #4 Skrevet 5. september 2011 Har en stor og stygg en fordi ingen fortalte meg at jeg måtte si fra til Lånekassen at jeg ble arbeidsledig. Det var før internett og (ikke minst ) Kvinneguiden kunne svart meg på slike spørsmål. Det burde vært obligatorisk og opplyse om slikt på første Aetat-(som det var den gang)kurs. Har fem år igjen før jeg er gjeldfri (om de ikke ringer fra Hamar), men jeg lever i grunnen greit siden de trekker pengene fra lønnen og det er penger jeg ikke regner med uansett.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #5 Skrevet 5. september 2011 Har en stor og stygg en fordi ingen fortalte meg at jeg måtte si fra til Lånekassen at jeg ble arbeidsledig. Det var før internett og (ikke minst ) Kvinneguiden kunne svart meg på slike spørsmål. Det burde vært obligatorisk og opplyse om slikt på første Aetat-(som det var den gang)kurs. Har fem år igjen før jeg er gjeldfri (om de ikke ringer fra Hamar), men jeg lever i grunnen greit siden de trekker pengene fra lønnen og det er penger jeg ikke regner med uansett. Du tuller nå? Og selv om du ikke visste det - hva med å tenke at "jeg har fått en regning, den må jeg betale"!? Og kan du ikke betale så ringer du selvsagt kreditor for å prøve å få til en ordning. 3
Wonders Skrevet 5. september 2011 #6 Skrevet 5. september 2011 niks ikke noe. Heldighvis er ikke ting registrert i 5 år etter nedbetalt gjeld. 1
Savagedlight Skrevet 5. september 2011 #7 Skrevet 5. september 2011 Helt plettfri Aldri fått en heller. 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #8 Skrevet 5. september 2011 Japp. Og folk ville nok fått sjokk. Er jo så ordentlig og flink. Gikk på snørra da jeg flyttet til ny by og ikke fikk jobb. Ble alt for mye. Men har heldigvis ordnet opp nå. Alle feriepengene forsvant i ett jafs, men det er over nå.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #9 Skrevet 5. september 2011 Ja, fikk ett barn med spesielle behov og kunne derfor ikke jobbe, gav beskjed til lånekassen men de brydde seg ikke.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #10 Skrevet 6. september 2011 Har fått min første etter mange år på egne ben. Ble Lånekassa. Gikk på en smell med fjorvinters strømregninger og klarte ikke å følge opp. Alt annet er på track.
gjest31 Skrevet 7. september 2011 #11 Skrevet 7. september 2011 Har fått min første etter mange år på egne ben. Ble Lånekassa. Gikk på en smell med fjorvinters strømregninger og klarte ikke å følge opp. Alt annet er på track. Hva kommer det av at lånekassen er gjenganger her??? Er dere klar over at det er STATENS lånekasse for utdanning??? "Satan" er Norges mest hensynsløse og værste kreditor. Dem følger dere helt til graven (om det er 10 eller 70 år), riktig nok betaler satan gravstøtte dersom du fortsatt er blakk når du havner på kirkegården. 1
Cacho Skrevet 7. september 2011 #12 Skrevet 7. september 2011 Nei, har aldri fått så mye som et inkassovarsel! Og det er jeg virkelig stolt av - det har vært mange tøffe tak, ja... 3
Gjest Solsmil Skrevet 7. september 2011 #13 Skrevet 7. september 2011 nei, jeg har ingen betalingsanmerkninger, har aldri hatt heller:)
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #14 Skrevet 7. september 2011 jeg sendte en forespørsel om utsettelse til lånekassen, ingen svar. står på siden at den er under behandling, i mellomtiden gikk den automatisk til innkrevninssentralen, men de stoppet det heldigvis når jeg forklarte saken. 1
Paprica Skrevet 8. september 2011 #15 Skrevet 8. september 2011 Skal betale siste avdrag på en sum ved neste lønning og gleder meg til det! Da er alt bra igjen:) Har til vanlig stort sett orden.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #16 Skrevet 13. september 2011 jeg sendte en forespørsel om utsettelse til lånekassen, ingen svar. står på siden at den er under behandling, i mellomtiden gikk den automatisk til innkrevninssentralen, men de stoppet det heldigvis når jeg forklarte saken. Da var du heldig! Det samme skjedde meg, men Innkrevningssentralen sa de ikke kunne gjøre noe med det at det var Lånekassa som måtte trekke tilbake saken. Tydeligvis havnet søknaden hos noen som jobbet med den, og ubetalt regning hos noen andre som ikke brydde seg om søknaden og sendte den videre til innkrevningssentralen. To år igjen til jeg er ute i jobb og kan begynne å betale Noen som vet om Innkrevingssentralen kan begynne å ta pant i leilighet hvis man får utsettelse hos de??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå