Gå til innhold

i disse julebord tider...med forhold..og rare tanker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

heisann.. nå har det seg slik at jeg har et stabilt forhold som har vart i et par år. jeg er jenta i forholdet men jeg er ganske så sjalu av meg( ja jeg vet at det ikke er bra og at det kan drepe et forhold) men faktisk så synes gutten min at det er bra, han sier bare at det alene viser at jeg elsker han fullstendig. men.. jeg har alltid nektet han å gå ut med jenter osv.. hvorfor skulle han det? men nå er det full julebord tider, jeg skal ikke på noe julebord.. hva skal jeg der? fyll og fanteri.. ikke drikke rjeg og ikke roter jeg og det er bare gutter i min bedrift! jeg holder meg hjemme! men han skal dra de skal på hyttetur og der oppe skal de feire... på en eller annen måte har jeg sagt at det er ok til han, og han har nå meldt seg på og skal dra.. men.... så sitter jeg herm det begynner å nærme seg og jeg begynner å tenke.. jeg kjenner raseiet i meg når jeg tenker tanken om at han skal dele hytte med andre jenter (j jeg vet at det er sikkert) og at de skal være sammen og ha det gøy.. og jeg skal sitte hjemme.. så mye rart skjer... er det en feil tanke gang? burde jeg nekte han?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

For det første eier du han ikke, og ikke er du moren hans heller, og kan dermed ikke nekte han å dra på julebordet.

hva skal du si til han " reiser du er jeg ikke her når du kommer hjem?"

tror faktisk du har behov for å komme deg på julebord selv, for å se at det ikke bare er drikking og roting som foregår der. det er faktisk en fin mulighet til å bli kjent med de du arbeider med på fritiden.

Ja det er feil tankegang, fordi det virker som om du eier han, og det gjør du ikke. Det er mye jeg ikke liker, men det er ikke dermed sagt at det alltid blir slik jeg ønsker. Men forskjellen på deg og meg er at jeg ikke hadde brukt hele tiden han var borte til å tenke og gruble. Hva han gjør der er hans sak, og det er han som må stå ansvarlig for det i ettertid også, og hadde han gjort noe hadde ikke jeg vært den rett. Slike tanker tenker jeg, og samtidig med at jeg stoler på min kjære, noe du ikke gjør.

Du bør bygge opp din egen selvtilitt, og begynne å leve for andre ting enn bare han.

Skrevet

Madam Felle ; :enig_animasjon: Jeg er så enig...

Skrevet

Å være sjalu er ikke et bevis på at man elsker noen, men en del av det å elske.

Lar man sjalusien ta overhånd, forsøker man å eie en person og det har ingenting med å elske å gjøre...

Så kan du jo tenke litt ovet det da...

Hilsen Leya, med masse erfaring...fra begge sider...

Skrevet

Jeg forstår at de følelsene der er vonde og fæle for deg. Har ikke råd å komme med. Tror jeg hadde følt noe lignende selv - desverre - om situasjonen var der. Kan du ikke bli med da om det går an? Du kan nok ikke nekte han. Du må nok bare rett og slett stole på han tror jeg om du greier det. prøv iallefall - det blir lettere da enn om du tenker masse vonde tanker :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

problemet er ikke at jeg ikke stoler på han! er det noen person her i verden jeg stole rpå så er det han! men det jeg ikke liker er at andre jenter i det hele tatt ser på han er med han ,snakker med han.. det er meg han skal snkke slik med være med--ingen andre! synes jeg! men på enannen side vil jeg la han dra bare for å se og straffe meg selv... kanskje jeg skjerper meg etter det.. fått en lærepenge! vet at jeg ikke eier han , men det dummest er at han lar meg gjøre det!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan kan du stole 100 prosent på han når du er så sjalu som du sier du er?

Du må jo ærlig talt regne med at din kjære snakker med jentene som er ansatt i bedriften også?

Det er helt tydelig at sjalusien din har gått altfor langt, og at du har blitt eiesyk av det.

Jeg er sjalu av meg jeg også, men det finnes da grenser :wink: . Min samboer er ute på julebord akkurat nå, og det plager meg ikke det grann.

Jeg tror du må forsøke å rette opp i tankegangen din, og få bukt med dette problemet, for tilslutt vil det drepe forholdet ditt når du er så ille sjalu.

Jeg vet det er vanskelig, men her er det du som må ordne opp i tankene dine, og ikke skyve de over på din kjære.

Håper du klarer å bli litt bedre ihvertfall :)

Skrevet

Syntes du bør gjøre ett stort forsøk på å øke din egen selvtillitt. Om du reagere på at han SNAKKER med noen, at de SER på han så virker det som om noe er alvorlig galt.

Litt sjalusi er ok i ett forhold, men når du blir sjalu over at jenter ser på han går det litt langt etter min mening.

Kommunikasjonen hos dere virker heller ikke som den beste, når du ikke prater med han om hva du føler- hvordan du har det nå.

Du kan ikke nekte han å reise, men du kan fortelle han hva du føler og tenker.

Å så bør du vurdere å søke hjelp. Dette sier jeg ikke for å være slem eller stygg, men for å prøve å hjelpe deg. Jeg vet hva det vil si å være sjalu ( men ikke så sterkt som du føler), og har opplevd begge sider av det. Når det er sagt, så kan jeg fortelle at i det forholdet jeg er i i dag føler jeg ingen sjalusi what so ever. Ikke fordi jeg ikke elsker han, for det gjør jeg- av hele mitt hjerte og jeg er meget forelsket i han. Ikke er han uattraktiv for det motsatte kjønn heller, og han jobber stort sett bare med kvinner. Jeg stoler på han.. 110%- vet hvor jeg har han, vet at jeg ikke har noe å bekymre meg for om han går på byen alene, eller reiser på firmatur, å det har han gjort flere ganger.

Jeg tror Runa har rett i at det vil legge drepen på forholdet deres om du ikke får bukt med problemet ditt.

At han liker at du er sjalu er også en ting. Gjør han ting for å få deg mer sjalu???

Jeg hadde ikke likt at sambo var sjalu, av den enkle grunn at jeg hadde følt han ikke hadde stolt på meg. Å jeg hadde pratet ut med han slik at vi kunne få oppklart hvorfor han var det.

Kommunikasjon er alfa omega.

Det er DEG han er sammen med, og det er deg han elsker- hvorfor ikke prøve å fokusere mer på det og nyte forholdet du har med han? Så sterk sjalusi er mer skadelig enn det er godt.

Ønsker deg lykke til hvertfall, det kan ikke være godt å ha det slik, men jeg mener du går for langt og bør gjøre noe med situasjonen i stedet for å la tankene og følelsene "spise" deg opp innvendig. :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

Du har jo ingen tillit til han, selv om du gjerne hevder det motsatte!

Hvis han vil være utro, så får du ikke stoppet han allikevel..........

Bestem deg for å stole på han. OG OPPRIKTIG TALT - Gå på julebord selv også da vel! Det er da helt normalt før julen setter inn.

Skrevet

Jeg synes du høres ganske snerpete ut, og selv hadde jeg ALDRI blitt værende hos en som deg. Sorry.

Selv sender jeg mannen min til København med jobben med goood samvittighet, og jeg fryder meg over at han kan ha det gøy og kose seg. Han sender meg ukesvis på studieturer til fjerne land, og gleder seg over at jeg får utforsket deler av verden jeg drømmer om.

Og du verden så godt det er å se hvernadre igjen etterpå!!

Skrevet

Det er forskjell på å elske noen og å kvele dem.

Skrevet

Kan ikke tro at det er sunt å være så sjalu?! Så mye negativ energi på bekymringer/grubling. Det må jo slite på deg selv, først og fremst. Jeg hadde nok tatt noen runder med meg selv. Sikker på at du stoler på han?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hovedinnlegger skrev:

problemet er ikke at jeg ikke stoler på han! er det noen person her i verden jeg stole rpå så er det han! men det jeg ikke liker er at andre jenter i det hele tatt ser på han er med han ,snakker med han.. det er meg han skal snkke slik med være med--ingen andre! synes jeg!

Du er ikke sjalu, men har et maktbehov og kontrollbehov uten grenser!

Og når du nå må gi slipp på makten og kontrollen for en stund, kjenner du raseriet syde i deg!

At han holder ut med deg er mer enn jeg kan forstå.

Mannen min pleier å si at slike menn har TØFLER med GPS og bjeller på, ha ha

Skrevet

Prøv å finn ut av hva du egentlig er redd for. Hvis du vet at han er veldig glad i deg, og hvis du vet at han er anti-utroskap (det finner man jo ut ved en samtale..) er det kanskje igjen alkohol? Er du redd for at han skal drikke seg drita og våkne opp med en dame i hver arm neste morgen? Isåfall, kan du ikke lufte denne bekymringen, og be ham være snill og passe alkoholinntaket litte granne?

Du høres fryktelig kontrollerende ut og bør finne ut hvordan du skal bli tryggere i forholdet..

Skrevet
problemet er ikke at jeg ikke stoler på han! er det noen person her i verden jeg stole rpå så er det han! men det jeg ikke liker er at andre jenter i det hele tatt ser på han er med han ' date='snakker med han.. det er meg han skal snkke slik med være med--ingen andre! synes jeg! men på enannen side vil jeg la han dra bare for å se og straffe meg selv... kanskje jeg skjerper meg etter det.. fått en lærepenge! vet at jeg ikke eier han , men det dummest er at han lar meg gjøre det![/quote']

Du har seriøse problemer. Forsøk å få hjelp før det er for sent. Intet menneske kan leve et helt liv i et slikt bur som du har satt opp for kjæresten din. Dersom du ønsker å beholde han, må du forandre deg. Han synes kanskje det er smigrende at du er så sjalu nå, men tro du meg - det varer ikke evig. På litt sikt lager du ris til egen bak. Forsøk å få kontakt med en psykolog eller en familieterapeut, dette er ikke holdbart i lengden hverken for deg eller han.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vet hvordan du har det.Ett råd... kom deg på biblioteket eller en bokhandel å få tak i boken "du et bevist menneske?" jeg har lest den og jeg kan garantere at du vill få det bedre.Men du må vere open når du leser den. å ikke les den fort,ta ett par kappitler av gangen.Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...