Gjest Studenten Skrevet 5. september 2011 #1 Skrevet 5. september 2011 Hei! I går kveld hostet sønnen min (halvannet år) så mye at han kastet opp. Det kan også nevnes at han spiste en stor porsjon med kveldsmat, og gulpet mye når han var liten. Han kastet også opp svært lett i forbindelse med dette. Poenget her er at han ikke nødvendigvis er syk selv om han kaster opp. Allmenntilstanden hans tilsier at han er frisk som en fisk idag. Han har spist godt med mat og drukket melk samt mye vann. At han er hjemme fra barnehagen er en selvfølge ved oppkast uansett, men nå vet jeg ikke hva vi skal finne på her hjemme. Han er en særdeles aktiv liten krabat og blir ganske surmulet om han ikke kommer ut i frisk luft. Ute derimot, regner det og er vått. Han er jo hjemme fordi han er "syk", så å hoppe i vanndammer er kanskje ikke det lureste akkurat idag? Et annet problem med dagen idag, er at jeg er student med obligatoriske forelesninger. Jeg kan være borte én dag før eksamen i desember, og det er kjedelig å "bruke" den dagen så tidlig som i september. Jeg har en samboer som har mulighet til å være hjemme, men vi er midt oppe i huskjøp, så han må gå tidlig både i morgen og på onsdag pga henholdsvis kontraktsmøte og bankmøte. Det jeg vurderer er å ta med lillemannen på skolen. Altså, ikke med inn i forelesningen, men bare for å få snakket med foreleseren samt å gi han litt andre omgivelser enn er hjemme hvor han fort går på veggen. Men.. er det lurt? Det er ca 35-40 minutters kjøretur også. Hjemover kan vi risikere å havne i rush. Jeg er ordentlig usikker kjenner jeg.
Evelyne Skrevet 5. september 2011 #2 Skrevet 5. september 2011 Men om han är frisk som en fisk idag så är han ju inte för sjuk för att hoppa i vattenpölar! Du märker ju om ungen är sjuk och om han inte visar några tecken på att må dåligt så är det nog bara lurt att sticka ut i regnet att få lite frisk luft. Dessutom dör man inte av lite frisk luft. När det gäller din skolsituation kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Du får själv bestämma när du vill ta ut din "lediga" dag och jag vet liksom inte vad du har för alternativ idag om sambon inte kan ta över. Men när det gäller ledighet, fungerar inte ett läkarintyg från barnläkaren? Jag tänker om ditt barn blir sjukt på riktigt nu i höst så måste ju någon få möjlighet att ta ledigt? Jag trodde att det var en rättighet. (Fast idag är det kanske svårt att få ett läkarintyg med tanke på att han verkar frisk som en fisk, men jag tänker på om han blir sjuk i framtiden)
Caramba Skrevet 5. september 2011 #3 Skrevet 5. september 2011 (endret) Man bør vel holde barna hjemme i hvertfal 24 timer etter at de har kastet opp? (Noen bhg ønsker 48 timer). Omgangsyke sprer seg fort. Jeg har ikke gjort det helt slavisk fordi jeg feks en gang tror ungene kastet opp av noen dårlige pølser vi fikk på cafe. Etter en oppkast var begge like fine. Da gikk de i bhg dagen etterpå, ellers har jeg holdt dem hjemme en dag etter siste oppkast. Hvis jeg har ungene hjemme og de plutselig virker helt friske, som de ofte blir rett etter omgangsyke, så tar jeg dem med ut uansett. De trenger ikke å sitte inne hvis de ikke har feber. Endret 5. september 2011 av Caramba
Gjest Studenten Skrevet 5. september 2011 #4 Skrevet 5. september 2011 Tusen takk for svar Evel;)yne! Ja, du har nok rett! Er han frisk, så er han frisk rett og slett. Er det noen som vet noe ang. halv sykt barn-dag? Om samboeren min har mulighet til å ta ut en halv dag istedet for å bruke en hel? Når det gjelder skolen, så tar de nok i mot legeerklæring, men jeg vet ikke hvor mye det betyr. Har jeg vært borte så må jeg nok møte med en annen klasse en annen gang. Hvor lett det er å få til, håper jeg at jeg slipper å finne ut rett og slett Caramba: Tusen takk for svar! Barnehagen her ønsker en symptomfri dag, også ved oppkast. Og ved et "normalt" sykdomsforløp er det rett og rimelig. Da kaster man jo gjerne opp flere ganger og blir ganske utslitt av det. Men jeg tror nok ikke dette var tilfellet her igår. Han kastet kun opp den ene gangen, og var fin igjen i dusjen rett etterpå. Natten har også forløpt helt fint. Nå er han det turbotrollet han pleier å være Jeg er ganske sikker på at han ikke hadde hatt vondt av å være i barnehagen idag. Samtidig er det kjedelig for alle parter om jeg har feilbedømt tilstanden hans og han blir verre utover dagen i barnehagen. Men jeg vil tro at det ikke kan skade å ta en tur på skolen heller. Selv om det blir litt stress i regnværet
Caramba Skrevet 5. september 2011 #5 Skrevet 5. september 2011 På min jobb kan vi hvertfal ta ut halve dager. Det hender mannen min og jeg gjør det sånn. La oss si han har et viktig møte på morgenen, men greit kan være hjemme resten av dagen. Da bytter vi på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå