La Guapa Skrevet 5. september 2011 #1 Skrevet 5. september 2011 (endret) Planlegger du noe nytt du skal prøve? Vi skal lage Prim for voksne i år....med cognaq. Ellers har vi tenkt å prøve oss på å lage en pepperkakebåt istedenfor hus... Tenkte litt på å lage kakedeig i boks å gi bort til venner og familie fra ungene. Man legger ingrediensene til cookies lagvis i et glass (veldig dekorativt) Legger ved fremgangsmåten på en lapp og vips- en fin og original gave. Mottageren tilsetter bare veske og setter i ovnen. har dere noen planer om noe nytt? Endret 5. september 2011 av La Guapa
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #2 Skrevet 5. september 2011 Wow! Det var mange gode idèer! Her i huset vet jeg mannen har planer om å lage og gi bort hjemmelaget sjokolade/konfekt. Han kjøpte noen fine silikonformer til dette i sommer. Ellers skal vi muligens lage hjemmelaget vaniljesukker (sukker og ekte vanilje i morter) og gi til bakeglade tanter. Tørket skogsopp (først og fremst kantareller) har også dukket opp i tankeboksen. Et prosjekt jeg ikke gidder i år, men som vi testet i fjor, er pepperkakehus-konkurranse mellom meg og mannen. Det hadde vært gøy, om bare mannen ikke hadde vært så fordømt kreativ og flink med hendene... Jeg fikk noen stemmer av barna altså, men tror nok det var av ren sympati... 1
frk.Sjovn Skrevet 5. september 2011 #3 Skrevet 5. september 2011 Elsker kake-sak-på-glass ideen! Bare sett ostekaker på glass, det er jo dekorativt i seg selv, men går kanskje litt fort ut på dato :S Jeg og min samboer lager likører av bær i år, som har stått siden januar eller februar for å godgjøre seg. Så lager jeg en del saker på skolen i år, går gullsmed linje siste år, så da er det ikke så begrenset for hva man får til^^ Små fine anheng eller noe slik..
Fluffe Skrevet 6. september 2011 #5 Skrevet 6. september 2011 Jeg skal stå for hele julemiddagen i år 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #6 Skrevet 7. september 2011 Jeg og broren min laget en pepperkakekirke i fjor. Måtte fikse maler og sånt selv også. Blir nok noe lignende i år, men med mer realistisk kirketårn osv. (Prøver å kopiere den lokale kirken, bare at vi har nonstop på, og så er den brun.. ) Gleder meg! Ellers skal jeg lage julelikør.
Gjest snoopy_93 Skrevet 7. september 2011 #7 Skrevet 7. september 2011 I år skal jeg prøve å lage pepperkaker. (Mest fordi deigen er så himla god. haha)Har begrenset med plass, så jeg får ikke gjort stort. Skal ihvertfall prøve å få bakt noen kaker.
Cera Skrevet 9. september 2011 #8 Skrevet 9. september 2011 Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på litt forskjellig sunnere julekonfektoppskrifter. F.eks disse
Sunshine89 Skrevet 11. september 2011 #9 Skrevet 11. september 2011 I forbindelse med at eg har starta min eigen lille familie og har hus sjølv vil eg prøve så mykje rart, men denna jula og nyttår skal vi faktisk feire i Afrika, så det blir lite detta året
AnonymBruker Skrevet 11. september 2011 #10 Skrevet 11. september 2011 Tenkte litt på å lage kakedeig i boks å gi bort til venner og familie fra ungene. Man legger ingrediensene til cookies lagvis i et glass (veldig dekorativt) Legger ved fremgangsmåten på en lapp og vips- en fin og original gave. Mottageren tilsetter bare veske og setter i ovnen. Link til hvordan man gjør det / Åssen det ser ut? Eller en forklaring
NuckingFutz Skrevet 12. september 2011 #11 Skrevet 12. september 2011 har dere noen planer om noe nytt? Vi har satt av to ettermiddager og kvelder i midten av desember hvor vi skal møtes en gjeng og bake ørten kakeslag og masse julegodter. Det blir et stort spleiselag som tiltak for å få unna julebaksten til seg selv og sine, i tillegg til at baksten også skal være julegaver. I år gidder vi ikke fly rundt i butikker etter "jule-te", "julekaffe", overprisede brente mandler eller dusjsåper med aromatiske essenser. Billigkrus fra Kremmerhuset e.l. er også uaktuelt. Hjemmelagede brente mandler, biscotti eller annet julesnadder tror jeg folk vil sette enda mer pris på.
Arkana Skrevet 12. september 2011 #12 Skrevet 12. september 2011 Har vel ikke så mange planer om noe helt nytt, annet enn at jeg garantert skal prøve noen nye oppskrifter. Men eldstemann blir tre år rett før jul og begynner derfor å bli gammel nok til at vi kan innføre en del av tradisjonene vi selv har hatt da vi var små. Jeg tror nok at vi i år f.eks. kommer til å sette ut mat til nissen for første gang og så får han kanskje julestrømpe for første gang i år. I fjor fikk han julekalender for første gang og det var stor stas.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå